Сиурно много от вас имат подобен проблем - при който поради някаква причина някога стрелката на скоростомера е вадена - оста малко превърта, и след това е почти невъзможно да се надене на точното място на което е била. Разбира се резултат от всичко това е невярно отчитане на скороста с която се движите.
От няколко дни ми се върти една идея за грубовато калибриране на така разбутан скоростомер, в случая за Пасат 3, за това изкам тук да споделя мнението си, като приемам всякакви коментари или други идеи, или доразвиване на моята идея!
Значи идеята се състои в изработването на един елементарен стенд за калибрирането. Но при това условието е дневният и големият брояч на километрите да работят безупречно.
Стендът не е кой знае какво, представлява някакво посояннотоково двигателче с прецизен регулатор на обороти, и захранващ блок. Към валът на двигателчето неподвижно се куплира някакъв гъвкав привод (от сорта на жило например), който завършва с накрайник профилът на който е такъв ,че точно да влезе и да се зацепи на мястото където жилото влиза в километража. Всичко това би могло да се монтира на една дъска заедно с някаква стойка за закрепване на самият скоростомер.
Дневният километраж се нулира, задават се някакви обороти на двигателчето напр. стрелката да се вдигне на 100km/h. От момента на включване на двигателчето се включва хронометър. През това време се следи дневният километраж, и например (по субективана преценка) точно на 10-тият отчетен километър хронометърът се спира, и се отчита измереното време. И така по познатата зависимост V=S/t изчисляваме каква приблизителна скорост би трябвало да ни показна нашият скоростомер. Желетелно е за по-лесно скороста да се сметне в m/s и след това като се умножи по 1000/3600 да се получи -> в km/h .
При разлика в изчислената и измерената скорост ,експеримента може да се повтори няколко пъти, като евентуално по мъничко стрелката се нагажда на оста докато се получи приблизително равен резултат - изчислена измерена скорост.
Калибриране на механичен скоростомер на Б3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
mafiota написа:vit_autosofia написа:долу в ляво има една маааааалка бяла чертичкъ.те това е мястото на стрелката
..................
Mхх, дано това да значи тази чертичка, защото така като гледам на по-горната (руската) снимка стрелката леко подминава въпросната четичка
аз ти казвам как е ти си рупаш.Калибровай си ги както знаеш
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
vit_autosofia написа:mafiota написа:vit_autosofia написа:долу в ляво има една маааааалка бяла чертичкъ.те това е мястото на стрелката
..................
Mхх, дано това да значи тази чертичка, защото така като гледам на по-горната (руската) снимка стрелката леко подминава въпросната четичка
аз ти казвам как е ти си рупаш.Калибровай си ги както знаеш
просто коментираме бе човек
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта