Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спирачки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спира

Мнениеот Cordoba16vt » Пон 11 авг 2008 16:43


kam_tod написа:
Всички критики са добре дошли, особено ако са градивни. :wink:



то тва с спирачките хубаво като разсъждения :)

и както мечо пух е казал - колкото повече, толкова повече :lol:

от моя скромен опит ще ти кажа ( мисля, че и преди съм писал )

256 към 280 мм разликата е огромна и за кола до 170 180 кс на 1000 кила е перфектен избор заради простотата, евтинията, и лекотата си. Така наречената 'ънспрънг" тежест ( с две думи - гума, джанта, носач,апарат , главина и диск - които не са "окачени" и влияят на окачването само докато се разпъва) - е от особена важност за автомобил с тази мощност и теглови диапазон. Взимаш накладки J rating iи си в джаза.

312 мм диск е с лош офсет за главина тип голф 2 с сигурност, голф 3 главината е друга бира - по лесно ще е да минеш на 5х100 - дискове с главини заедно. 312 мм едвам влиза в 16ка ББС от Г3 ( проверено е , знаете откъде) барабар с апарат Брембо от ТДС. тежеста на този сетъп е задоволителна за кола с около 400 кс на вала, но би била тежичка за атмосферка !

Бих го направил с апарат от Г3 Юбилеен или С3 , пак защото се намира по-лесно и с главина 5х100 е перфектна сравнително комбинация без доработки .

:lol:




Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 11 авг 2008 18:12


Cordoba16vt написа:...

Добре де, колко според теб ще се вдигне 'unsprung' теглото с дискове 312 мм и апарати от тдс или брембо?
Защото не говорим за рейсинг изпълнения, а за тунингован 'стрийт' автомобил например...
Аз виждам и проблема по друг начин... на магистралата ако съм с 200+ км/ч, например, и ми се наложи бързо спиране (а то ще ми се наложи, знам го от опит, и то не веднъж, да спирам рязко) до около 110 - 120 км/ч, след това трябва да си карам едно 9-10 км със скоростта до която съм намалил, за да се охладят спирачките... след това пак с 200+ км/ч и после пак с 120 км/ч... е то не е работа. Не знам дали 280 мм диск ще ми свърши работа.
И после, като говорим за този сетъп, естествено говорим и за по-силов тунинг на двигателя... иначе, то е ясно, че спирачките както са си фабрично изчислени за съответната мощност на двигателя, пак вършат работа (ама не и на Калояново!).


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот racing_team_vidin » Пон 11 авг 2008 20:07


kam_tod написа:
racing_team_vidin написа:
kam_tod написа:Аз ще слагам хидравлична спирачна помпа.

В момента с каква си? mhihi

Със серво-помпа. Като нещо не ти е ясно, първо питай, после трупай мнения. :wink:
http://hydratechbraking.com/products/ ето ти малко примерен материал за ограмотяване. Няма нужда да ми благодариш! :wink:
Такааа, първо да изясним с каква помпа е автомобила ни, и как работи.
Цилиндър с бутало от едната страна и цилиндър с бутало от другата, връзката между тях се осъществява с накакъв вид течност ( само по себе си това означава, хидравлична система). В по-старите модели се вгражда, помпа която работи само на усилието на водача. В по- новите модели се вгражда вече спирачна помпа със серво усилвател, (Мисля, няма смисъл да ти обяснявам как работи серво усилвателя).
От тези обяснения следва, че това е хидравлична спирачна помпа със серво усивател.
От
http://hydratechbraking.com/products/

This type of assist unit uses the hydraulic pressure from the power steering system to provide a potent brake pedal assist

разбрах, че тази помпа замества сервото и за усилвател на спирачното усилие използва налягане от хидравличната помпа на управлението, незнам точно как да, я нарека, ... нещо като,хидравлична помпа с хидро усилвател :lol:
Предполагам си се, сетил вече, че и двамата сме прави, но малко грубо ми прозвуча това с мненията, ще ми ги бройш ли, или ако направя 1000 има награда.

П.П Благодаря ти, найстина не знаех за този тип спирачни помпи! :oops:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 11 авг 2008 20:44


racing_team_vidin написа:...

Не бе, брат, няма да ти броя мненията... но просто все пак като написах, че ще слагам 'хидравлична помпа' ми е чудно ти какво точно си помисли и защо ми се изсмя?
Ако знаеш на автомобили след 19 век да е слагана друга система, освен хидравлична, за спирачките, ок, щото аз не знам... навремето са били с лостова система... та това трябваше да те наведе на мисълта, че знам какво представлява спирачната помпа (поне основните принципи на работа) и явно не съм имал предвид, че в момента на колата ми има лостова система на спирачките и ще минавам към хидравлична...
Както и да е, радвам се, че все пак този мини-спор не е безрезултатен и вече имаме ясна идея какво е серво-помпа (или vacuum assisted) и какво е 'хидравлична помпа' (то другото не е помпа, ами лостова система)!

:beer

П.С. Темата стана хубава, дано се включат и хора с повече практически опит.


Потребителски аватар
Boyan Yordanov
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 16 авг 2006 13:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Boyan Yordanov » Пон 11 авг 2008 21:24


Извинявам се много,че не е по темата но колко е най големият диаметър на диска който може да се сложи на обикновен апарат?Става въпрос за голф2


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Пон 11 авг 2008 22:56


най големите дискове на голф 2 са 280мм . Апаратите са лукас/гирлинг 54 . Разликата е в супортите , има такива за 256мм и такива за 280мм , ако си изнесеш супорта по навън можеш да сложиш по голям диск , но не виждам особен смисъл да се прави с този апарат .


Потребителски аватар
Boyan Yordanov
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 16 авг 2006 13:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Boyan Yordanov » Пон 11 авг 2008 23:39


Ами имам едни дискове 256мм мисля,че са от GTI изпаднаха ми от някъде и искам да ги сложа на дизела :lol: Та идеята ми е без преправянки или с малки дали може да се сложат?


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спира

Мнениеот madcap » Вто 12 авг 2008 0:01


Cordoba16vt написа: От 256 към 280 мм разликата е огромна и за кола до 170 180 кс на 1000 кила е перфектен избор заради простотата, евтинията, и лекотата си. Т


Добре звучи, и е лесно найстина :wink:


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Вто 12 авг 2008 9:31


kam_tod написа:
Cordoba16vt написа:...

Добре де, колко според теб ще се вдигне 'unsprung' теглото с дискове 312 мм и апарати от тдс или брембо?
Защото не говорим за рейсинг изпълнения, а за тунингован 'стрийт' автомобил например...
Аз виждам и проблема по друг начин... на магистралата ако съм с 200+ км/ч, например, и ми се наложи бързо спиране (а то ще ми се наложи, знам го от опит, и то не веднъж, да спирам рязко) до около 110 - 120 км/ч, след това трябва да си карам едно 9-10 км със скоростта до която съм намалил, за да се охладят спирачките... след това пак с 200+ км/ч и после пак с 120 км/ч... е то не е работа. Не знам дали 280 мм диск ще ми свърши работа.
И после, като говорим за този сетъп, естествено говорим и за по-силов тунинг на двигателя... иначе, то е ясно, че спирачките както са си фабрично изчислени за съответната мощност на двигателя, пак вършат работа (ама не и на Калояново!).


по груби сметки около 3-4кг е разликата .
с 200+ с хубава накладка ще спреш перфектно даже а ако автомобила не е много мощен докато набереш пак 200+ ще са охладени. Това с накладка от 35 лева няма как да стане!. В момента съм с Джурид Йота Ратинг и ще докладвам как спира , щото не са улегнали още. Предишните ги изхвърлих изгорели на 3000км ( три хиляди км) след няколко брутални спирания от 230+ и редовни от 200 ( щот то нали много набира и .... :oops: ) .

На калояново ще държат без проблем , но пак с хубава накладка ! Тези предишните изгорелите спираха перфектно от 160 - 170км ч в продължение на 15 км по завоите към Самоков при гонка с една трибуквена марка автомобил с един много ядосан водач.




:lol:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Вто 12 авг 2008 9:33


ако някой иска да мине на 280мм , да свирка :wink:

Boyan Yordanov :
За да минеш на 256мм или 280мм , трябва шенкелите ти да са с отделящ се супорт , супорти (за 256 или 280мм) , апарати лукас/гирлинг 54 , дискове (256 или 280мм) .


Потребителски аватар
Boyan Yordanov
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 16 авг 2006 13:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Boyan Yordanov » Вто 12 авг 2008 12:47


Хубава тема се заформи май. :wink:

Последна промяна от Boyan Yordanov на Вто 12 авг 2008 21:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Mephistofel
Мнения: 597
Регистриран на: Нед 03 юни 2007 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Mephistofel » Вто 12 авг 2008 14:21


Хм, така и така сте зачекнали темата - какво ми трябва за да мина от 280мм на 288мм диск(преден)? Иначе казано - мога ли да сложа спирачен диск, предназначен за GTI Юби, на моята? :)


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Вто 12 авг 2008 16:23


Mephistofel написа:Хм, така и така сте зачекнали темата - какво ми трябва за да мина от 280мм на 288мм диск(преден)? Иначе казано - мога ли да сложа спирачен диск, предназначен за GTI Юби, на моята? :)


дискове и апарати


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Вто 12 авг 2008 16:27


какъв е апарата на юбито ?


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Вто 12 авг 2008 17:03


alpine написа:какъв е апарата на юбито ?


ако е с телта е двубутален АТЕ ( 288 мм диск) ако не е е Гирлинг 54 на 280 мм



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта