Лепене на спукана гума,как? Решено!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Миленко
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 10 яну 2008 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Лепене на спукана гума,как? Решено!

Мнениеот Миленко » Вто 12 авг 2008 10:16


Здравейте,скоро си купих ремонтен комплект за лепене на гуми,вътре има 3 тампона от суров каучук предполагам с форма като на...пиратка,и нещо като отверка но накрая с ухо като на игла.Няма упътване и ако знаете как се използва,моля да ми кажете.Гледах гумаджията как го прави,но не схванах много,а гумата ми я направи за 1 минута




pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Вто 12 авг 2008 11:27


ами "отверката" има процеп слагаш фитила в него и пъхаш в гумата. после дърпаш отверката и тя срязва фитила като той остава в гумата. а по принцип е добре да се маже допълнително с лепило този фитил. тва е цялата раота


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 12 авг 2008 12:36


Нищо не срязва. Самото шило, има процеп и след изтеглянето фитила минава от там.
В комплекта трябва да има и друго шило във вид на пила, с което се разширява дупката ако е малка. Иначе няма как да се вкара фитила (къса се).

От мен съвет - ако гумите ти са нови не ги дупчи. По-добре лепенка отвътре.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Вто 12 авг 2008 12:39


вярно, прав си


skoti

Мнениеот skoti » Вто 12 авг 2008 18:11


А отделно има случаи когато този фитил незнайно защо се измъква след два дена в топлото , и те оставя гол сред кактуси :evil:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 12 авг 2008 18:22


на две гуми имам фитили и досега не са изпуснали 0.1 атмосфера


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 12 авг 2008 20:44


както винаги , всяка работа си иска инструментите и майстора ..... като се съберат в правилна пропорция , е все едно метода за ремонт :)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 12 авг 2008 22:04


Процедурата е:

Наистина освен шило трябва да има и 'пила'(кръгла) - мушка се в дупката и хубаво се върти за да се почисти и изравни.

После "фитила" се мушва в дупката на шилото и се намества посредата.

Набива се хубаво шилото с 'фитила' в дупката, като се оставя да стърчи малко от двата края на 'фитила' (около 1/2 см) над грайфера.

Завърта се жилото няколко пъти(докато е още в дупката) и се дръпва леко за проба и 'фитила' трябва да не излиза. Ако излиза пак завърти няколко пъти.

Накрая режеш стърчащата част възможно най близко до гумата. Това е много важно и ако остане нещо да стърчи - дупката ще се отвори пак.



п.с. Само ще кажа, че с такива комплекти се ремонтират гуми на тирове и т.н. Изключително здраво става ако се направи както трябва ;)


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 13 авг 2008 7:03


Аз пък чух един недостатък на тези фитили макар ,че съм техен фен ,имало вероятност в зависимост от пробойната да се получи разлепване на слоевете и да влезе въздух там от където и балон макар и малък,склонен съм да вярвам но всеки си решава.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 13 авг 2008 7:06


Много добре описано.
Аз също не съм чул някой да е имал проблем с фитил.
За камионите е вярно и държи (все пак налягането там е 9бара), но при тях се слагат от по-дългите фитили. И никакво лепило.


Миленко
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 10 яну 2008 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Миленко » Сря 13 авг 2008 9:14


Благодаря на всички за указанията,дано не се налага,ама другия път ще си я направя сам :)


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Чет 14 авг 2008 9:25


не съм чул да има недостатъци на този метод,особено ако си на пътя и е единственото решение да се прибереш :wink: ,
зад океана на това му викат:to plug in a tire


Потребителски аватар
V_i_T
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот V_i_T » Чет 14 авг 2008 10:20


Колега - писах ти Л.С. ама така и не отговори.
Къде във Варна взема такъв ремонтен комплект?
Отговор може и на Л.С.
Мерси предварително!


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Чет 14 авг 2008 11:35


Пичове,пурите са ефикасни,но ако са хубави,взимайте си пури за мотори,те не падат! :idea:


memo_55
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 0:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Мнениеот memo_55 » Пон 18 авг 2008 10:34


ами добре ще бъде да напишете от какъв магазин си купихте комплекта за лепене



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта