Как се гласи наклона на колелото след смяна на амортисьори?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Как се гласи наклона на колелото след смяна на амортисьори?

Мнениеот zfa159 » Нед 17 авг 2008 8:27


Става дума за В3 1.8 АБС комби.Сменях си амортисьорите заедно с тамопните и т.н. Въпросът е как се гласи наклона на колелото (понеже нали може да се регулира от болтовете на шенкела).Сега го нагодих някак си ама нещо не ми харесва (волана ми е тежичък,не ми харесва и какво сцепление имат гумите).
Въпросът е може ли на око да се нагласи някак поне горе-долу и ако отида на реглаж на преден мост дали ще го направят? Преди доста време ходих в Хеед-91 на реглаж и хората наистина си свършиха много добре работата ама незнам дали стенда им може да хване подобен вид отклонение и въобще на какъв уред се регулира това.
Предварително благодаря!




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Нед 17 авг 2008 8:44


Ето колегата Одаджийски какво казва:

К.Одаджийски написа:
Ходих аз на реглаж и там се заприказвах с майстора, щото тука в нашето СБА няма компютри, а с едни лампички се прави, та докато си приказвахме, той каза, че страничния наклон е добре да е около 0° +-1°. При свалено колело върху главината има къде да се постави нивелир и този наклон да си го направиш сам. От няколкото сваляния обаче вече на око ги догаждам


А ето при мен как временно си реших проблема:

Моят секач беше от стругарски нож, и изяде гайката на какферсона като кашкавал ,а иначе колкото за регулаж на предният мост - вярно че трябва, но аз преди да развия макферсона от шенкела с една много остра и тънка чертилка очертах мястото по което периферията на макферсона е била "прелепнала" към шенкела, и после завих отново ботовете като спазих очертанието иии още не съм ходил на регулаж . А и не забелязвам да ми дърпа на някъде волана, ако вземе да ми яде гуми ще отида


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 17 авг 2008 8:54


Аз и преди да разглобя всичко реглажа не беше като хората....едната гума беше с видим наклон от поне 5-6 градуса а другата изгеждаше права иначе и аз си мислех да го очертая ама то като не беше като хората нямаше симсъл.
Значи да разбирам,че трябва да сваля колелото и да видя къде точно мога да си сложа нивелир и да нивелирам главината да е абсолютно вертикална.
Аз така или иначе ще ходя на реглаж понеже сменях кормилен накрайник ама искам поне наклона да догодя за да е нормален понеже смятам,че няма да се занимаят да го оправят ако не е като хората.
Благодаря!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 17 авг 2008 9:40


Няма как да не го направят! Това е доста важен параметър за устойчивоста на колата.
На електронните сендове се въвежда марка, модел, година и мотор на колата. Има си запаметени данните. И веднага ти показва дали си в норми по всеки един параметър. Това, което не е наред ти го дава в червено. Влезе ли в норми- става зелено.
Лесно ще видиш дали всичко е ОК ;) Просто трябва да си осиуриш достъп до майстора.
Ако ще ходиш в ХЕЕД, мисля, че ако говориш с Ицо, би могъл да склони да те пусне вътре.... не знам...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 17 авг 2008 9:50


Ами аз последния път като ходих се изпокарах доста сериозно с тях и незнам дали въобще ще ме пуснат ;)
Иначе по повод реглажа на предница там нямам никакви забележки - наистина перфектно си бяха свършили работата на предишния Пасат.Стенда им е електронен,просто не знаех дали на електронния се отчита това като параметър понеже съм виждал един, при който се слагат едни като глави на 4-те колела с оптична и радиовръзка помежду си и към стенда и си приказват.При него доколкото видях имаше само сходимостта на колелата ама не и страничния наклон.Все пак ще ида първо там пък ако нищо не направят с наклона тогава ще го пиполя аз.
Благодаря!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 17 авг 2008 9:57


Хммм... по разкази на стари шофьори страничния наклон може да се направи и с отвес!
Закачаш отвеса на калника и мериш растоянието в горната и долната част на гумата до отвеса. Нагласяш ги да са еднакви. Според АутоДата- 0*+-1*


koziozariben
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Мнениеот koziozariben » Нед 17 авг 2008 10:24


Най лесно се прави на реглаш и не е скъпо.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 17 авг 2008 10:56


koziozariben написа:Най лесно се прави на реглаш и не е скъпо.

Да,знам.Аз така или иначе трябва да ходя ама незнам дали няма да ги домързи да го направят и това като нагласят останалото.А със сигурност няма да ме оставят да гледам.Поне ще ги предупредя че съм сменял амортисьорите за да знаят,че е пипано и там.


koziozariben
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Мнениеот koziozariben » Нед 17 авг 2008 12:22


Мотоексперт в Слатина имат много добри машини и работят добре. Аз там ходих и съм доволен.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 17 авг 2008 14:23


koziozariben написа:Мотоексперт в Слатина имат много добри машини и работят добре. Аз там ходих и съм доволен.

Аз имам познат в Мотоексперт в Овча Купел - каза,че стендовете им не са ги калибрирали от страшно много време и са криви (то аз му го казах де понеже преди да ида в Хеед ходих при него и после се оказа,че стенда е отклонен с около 5 градуса).
Все пак може и там да отида - много по-близо ми е.
Благодаря!


koziozariben
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Мнениеот koziozariben » Нед 17 авг 2008 23:42


Човече много съжалявам но съм се объркал. Това е АутоГруп, а не Мотоексперт :gruebel


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Мнениеот slance » Пон 18 авг 2008 6:20


правя си реглажа в Маргел на караулката на враждебна.пичовете са много точни и правят всичко.има нещо друго-както казваш имаш видим наклон може да ти е крив шенкела.имах сьщия случай на стария пасат след удар в бордюр.около 30 лева е реглажа.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта