Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 20 авг 2008 10:40


Winner25 написа:Защо мощността е по ниска? Или по-ниска в сравнение с мощността при оптимална смес?

Защото, поне според графиката, подаваш по-малко количество гориво.
Но си открих една грешка в разсъжденията ;)
radotom написа:Всъщност- на газ това не е показателно, защото VAG-COM-а ти дава ЛАМБДА-коефициента на бензин. Оптималната смес при бензин е 14.7:1, а на газ- 15.7:1 (пак според тази статия)
Трябва да си поиграеш да сметнеш приблизително как ще се променят коефициента ЛАМБДА и съотношението гориво/въздух при двата варианта, за да получиш някаква по-точна представа.

Ламбда-сондта отчита количеството СО в изгорелите газове и го сравнява с количеството му в атмосферата, без отникъде и в никой от случаите да получава информация каъв е вида на горивото.
Това, замисляйки се, означава, че дали караш на бензин, на газ, или ако щеш- на тринитротулол :lol: , няма никакво значение!
Осигуриш ли си оптималните тегловни единици въздух/гориво, то коефициентът ЛАМБДА би трябвало да се получи '1'.




Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Сря 20 авг 2008 17:02


zfa159 написа: ....горе има един датчик за температурата на входящия в двигателя въздух....


Къде точно ГОРЕ е датчика?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 20 авг 2008 22:10


GOLF@ написа:
zfa159 написа: ....горе има един датчик за температурата на входящия в двигателя въздух....


Къде точно ГОРЕ е датчика?

Ами Горе е точно горе :)
Там бях описал,че става дума за блока на моноинжекциона.
Като свалиш капака на моноблока (заедно с дебелия маркуч за входящ въздух и двете вакуумчета) точно отдолу.Вижда се едно дребно нещо с две жички,които отиват на куплунга,който е с 4 пера и те са 2 за този датчик и 2 за дюзата.Някъде из темата бях писал и обяснил кои точно крачета са и т.н. (а един колега беше дал и линк към статия на руски със снимки).
Ти на АFN-a със сигурност нямаш подобно нещо там ;)


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Чет 21 авг 2008 19:34


zfa159 написа:
GOLF@ написа:
zfa159 написа: ....горе има един датчик за температурата на входящия в двигателя въздух....


Къде точно ГОРЕ е датчика?
....
Ти на АFN-a със сигурност нямаш подобно нещо там ;)


Мерси :)
То на баща ми голфа се бъзика нещо та да питам :)


BEHKO 5
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 24 окт 2009 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Targovishte

Re: Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Мнениеот BEHKO 5 » Съб 06 фев 2010 14:48


Моята сонда беше заминала дано съм ти полезен

Работният елемент на ламбда сондата е специална керамика,която във външната си част контактува с изгорелите газове ,а във вътрешната и влиза атмосферен въздух.В резултата на различното съдържание на кислород отвън и отвътре се генерира електрическо напрежение,което се подава на ECU.Електрическото напрежение е в рамките на 0.1-1 V и зависи от количеството на кислорода в изгорелите газове.Малко кислород,отговаря на голямо количество въглероден двуокис и на богата смес-в този случай генерираното напрежение е високо и ECU намалява количеството на подаваното гориво.Ако кислорода е в по-голямо количество,генерираното напрежение е ниско и ECU обогатява сместта.Превключването от високо към ниско напрежеие става ,рязко,не по синосуидална крива,при определени стойности на кислорода.Когато сондата е студена превключването от високо към ниско напрежение и обратно става в рамките на 1секунда,когато сондата е загряла за около 50милисекунди.За да влезе по-бързо в работен режим сондата се подгрява,а когато сондата е студена към ECU се подава постоянно напрежение от 0.45 V

Как се проверява работоспособността на сондата-описвам за Е36 ,но и при Е34 е същото.





1.Разкача се буксата,която има 4 проводника-2 за подгряването и 2 за генерираното напрежение.

2.С омметър се търси кои два праводника дават затворена верига(на показаната от Е36 са двата бели,същото е и при Е34)-това е захранването на нагревателният елемент и се мери съпротивлението му,което трябва да е около 5 ома.

3.Свързва се отново буксата,загрява се двигателя, маха се гуменият маншон на сондата и мултицета се включва да мери генерираното напрежение на другите два проводника(сив и черен)-то трябва да играе от 0.08-0.8 V.Ако се измерва постоянно напрежение от 0.45 V сондата е за смяна.Има и по-тежък случай-напрежението се сменя но сондата е неизправна-тогава сменяме режимите на работа на двигателя,като намаляваме и вдигаме оборотите и гледаме дали се достигат максималните стойности на напрежение-ако сондата не може да ги достигне това показва ,че е неизправна,ECU получава информация ,че сместта е бедна,подава ненужно по-голямо количество гориво с всички произтичащи от това последици.Според мен най-добрият начин за проверка на работата на сондата е да се прекарат два кабела от нея в купето,да се закачи мултицет и колата да се кара-ще се види при всички режими на работа на двигателя как работи сондата-дали сменя бързо напреженията и дали достига максималните и минимални стойности на напрежение.
Ето и конкретен пример-при мен почна да мени оборотите на празен ход от 200 до 1200.Това може да се дължи на доста неща,но съчетано с повишеният разход на гориво ме наведе на мисълта ,че причината е в ламбда сондата.След като и закачих мултицета видях ,че на празен ход максималното напрежение е 0,2 V-ECU получава информация,че сместта е бедна,прави я прекалено богата ,двигателя се форсира,ECU вижда ,че оборотите стават прекалено високи и чрез моторчето за празен ход ги намалява след ,което всичко се повтаря.След като смених сондата с друга ,напрежението на празен ход стана 0.5 V.Казвам не случайно друга ,а не нова -имах една отдавна забравена сонда от Е34,получи се перфектно и при Е36,само кабела при Е34 е по-дълъг.
И накрая един прост начин да разберете дали ламбда сондата е наред, при почти всички случаи когато имате съмнение в нея с изключение на повишен разход на гориво-просто разкачате буксата и ECU почва да получава постоянно опорно напрежение от 0.45V.Ако проблема се реши причината е в сондата.

Успех.

Последна промяна от Snejoky на Съб 06 фев 2010 15:22, променено общо 1 път.
Причина: последното мнение е от 21 Авг 2008


dmx_pl
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Мнениеот dmx_pl » Пет 12 ное 2010 8:24


Нека тези колеги които вече са сменяли ламда сонда споделят какъв е резултата ,има ли съществена промяна в разхода и най-вече вървежа (ускорението) на колата ,тъй като на мен ми предстои смяна и да знам какво да очаквам. Ще я сменям защото на диагностика ми даде грешка в компютъра . Струва ми са че колата ми голф3 не върви като за 101 коня . Разхода ми е около 10л бензин . Искам да знам дали след като я сменя ще върви повече.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта