здравейте. с помощта на янис разгдах тези жици за какво са и съм ги надписал. остана ми една последна загадка. жиците написани с червен и син щрифт, който се връзват към датчика. как да разбера каква е зависимостта от жица вход:жица изход. в смисъл дали примерно жица 1 сина, която е вход от датчика на коляновия вал, коя жица да закача за за изход бялата или синята? ако някой може да даде идея как да ги мерна с мултицета...... ако разчитам на проба грешка ме е страх да не стане фал да изгоря нещо.става дума за ето това на снимката от първото мнение
http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=26407
[/img]
Свързване на ТАП
колега, виж с мултицета дали черна/синя имат късо помежду си т.е. дали са едно и също. и за бялата и кафявата същото. ако да - прекъсваш май кабела изход от датчика на хол (май черно-зеления беше) и вържеш някоя от син/черен към датчика и някоя от бял/кафяв към другия край на прерязания черно зелен - т.е. към комутатора. един вид сигнала от изхода на датчика на хол трябва да "влезе" в ТАП-а през син/черен и да "излезе" през бял/кафяв и да отиде към колата
незнам дали ме разбра

незнам дали ме разбра

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
по долу в посочения сайт пише, че две по две се вързват, т.е. синя с черна на едно и кафява с бяла другата връзка
.... трябва да прекъсна рмп датчика на коляновия вал и да вържа синята и черна жица там, а на другия край на датчика кафява и бяла. ето картинки на тпс-а и на датчика на кол вал. кои жици трябва да прекъсна на датчика?
консултирай се с колегата Янис - няма да ти откаже помощ.
.... трябва да прекъсна рмп датчика на коляновия вал и да вържа синята и черна жица там, а на другия край на датчика кафява и бяла. ето картинки на тпс-а и на датчика на кол вал. кои жици трябва да прекъсна на датчика?
консултирай се с колегата Янис - няма да ти откаже помощ.
ivo123 написа:по долу в посочения сайт пише, че две по две се вързват, т.е. синя с черна на едно и кафява с бяла другата връзка
.... трябва да прекъсна рмп датчика на коляновия вал и да вържа синята и черна жица там, а на другия край на датчика кафява и бяла. ето картинки на тпс-а и на датчика на кол вал. кои жици трябва да прекъсна на датчика?
консултирай се с колегата Янис - няма да ти откаже помощ.
колега, във фиатския форум аз съм си пуснал темата отдавна:) т.е тези неща аз съм ги писал:) тапа го взех точно от колегата янис, той ми разясни предоволно кое как е, ама аз съм просто мега зле с електорниките. писал съм му, но утре заминавам на топло и тъмно

gyb написа:колега, виж с мултицета дали черна/синя имат късо помежду си т.е. дали са едно и също. и за бялата и кафявата същото. ако да - прекъсваш май кабела изход от датчика на хол (май черно-зеления беше) и вържеш някоя от син/черен към датчика и някоя от бял/кафяв към другия край на прерязания черно зелен - т.е. към комутатора. един вид сигнала от изхода на датчика на хол трябва да "влезе" в ТАП-а през син/черен и да "излезе" през бял/кафяв и да отиде към колата
незнам дали ме разбра
значи синята и черната жица 100% са 2те които влизат от датчика на кол вал. това е подлежи на съмнение. меря на съпротивление/верига между жиците на входа на тапа и тези на изхода, т.е. вече модулирания сигнал- между синята и кафявата има съпротивление 1672 ома, межди синята и бялата 0.01. съответно от черната е обратното съпротивлението. за всеки малко отбиращ е лесно да го измисли на база съпротивлението, но не и на мен:)
аз мого добре те разбирам, че сигнала влиза в тапа през синия и черния и излиза през кафяв и бял, но въпроса е да не разменя поляритета, като на синия например вържа грешно бялата, а да е трябвало кафява
разбрах те. хм... щом синята и бялата са 0 ома значи са едно и също съответно кафявата и черната са 0 така ли? Излиза че има 2 входа и 2 изхода уж паралелни жици. Ако е така мери с уреда между + 12 В - червената и синята и черната. там където има съпротивление от 1 до 5 килоома трябва да ти е изхода на ТАП-а.Има вероятност вътре да има реле което да съединява изхода с входа и когато подадеш +12 В на дебелата светло синя + клапан за газ. пробвай дали изчезва късото между синя и бяла ако подадеш на тая жица + 12 В и ще разбереш какво става. може единия комплект жици вход/изход да минават през релето а другия не..
gyb написа:разбрах те. хм... щом синята и бялата са 0 ома значи са едно и също съответно кафявата и черната са 0 така ли? Излиза че има 2 входа и 2 изхода уж паралелни жици. Ако е така мери с уреда между + 12 В - червената и синята и черната. там където има съпротивление от 1 до 5 килоома трябва да ти е изхода на ТАП-а.Има вероятност вътре да има реле което да съединява изхода с входа и когато подадеш +12 В на дебелата светло синя + клапан за газ. пробвай дали изчезва късото между синя и бяла ако подадеш на тая жица + 12 В и ще разбереш какво става. може единия комплект жици вход/изход да минават през релето а другия не..
ок. ще пробвам и пиша....
колеги, след месеци канене си монтирах ТАПА. жиците ги намерих с налучкване. след това се сетих за един вариант, който може да се окаже полезен за хора в моето положение- тапа има "аварийна" букса- т.е. без нужда от захранване просто прави директната връзка на жиците на датчика, така че тапа да се елиминира при проблем и колата да върви без аванс процесор. все едно да го разкраш и да си вържеш жиците директно както са били, но е направено за улеснение.. на пътя. та ако се бях сетил по-раничко за това просто нещо можех да не губя време с налучкването и да измеря вътре буксата...ама карай, така се учи човек. сега ТАПА е свързан, но поради малък проблем съм го оставил точно на аварийната букса. на празен ход при изфорсиране точно на 4000 оборота колата прави детонация. при натоварен двигател няма проблем, пробвах го, както си карам си мина на 6000 оборота без грижи. вярно, че не ми трябва да форсирам на празен ход до 4000, но при каране ако вкарам от 5 на 3-та да кажем и особенно с междинна газ подозирам пак детонация, което е опасно, все пак се предполага, че ще искам да тръгна да изпреварвам. та очевидно при форсажа на място от много бързото скачане на оборотите аванс процесора не успява да реагира може би да се изключи на 4000 не знам, не съм запознат с точната крива и диапазон на действието му. затова при натоварен двг/на скорост/ има време и не прави детонация. моля за компетентно мнение дали трябва на 4000 да се изключи самия тап или какво? аз знам, че му идва много аванса и ако можех да го намаля малко няма грижа, но този тап действа по предварително заложена схема и няма реглаж на аванса от моя страна. също би ми помогнало инфо какво е положението при метан с аванса, дали ако го пусна на метан няма да е по-подходящо в случая и да избегна детонации. не ми се правят експерименти, всеки знае за филт. кутии как гърмят.
също да кажа, че в момента е програмиран от едно от ключетата да работи константно над 1100 оборота. има възможност да го псуна да следи тпс-а само трябва д авържа още една жица. дали ще има някаква промяна с детонациите ако го направя да е според тпс-а
също да кажа, че в момента е програмиран от едно от ключетата да работи константно над 1100 оборота. има възможност да го псуна да следи тпс-а само трябва д авържа още една жица. дали ще има някаква промяна с детонациите ако го направя да е според тпс-а
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ако е за моно на ваген мотор мисля ще има полза, защото ТПС-а е с 2 реостата
единия от 0 до 24 градуса
другия от 18 до 90 градуса
само незнам по схема на кор пинче го дават.
ламбда контрола колегата янис разясни че трябва да е на малкия ъгъл
за тап незнам, но ако е на малкия ще му се подава сигнал при малко отворена клапа - до към 3к оборота вероятно.
п.п. мои разсъждения са това
единия от 0 до 24 градуса
другия от 18 до 90 градуса
само незнам по схема на кор пинче го дават.
ламбда контрола колегата янис разясни че трябва да е на малкия ъгъл
за тап незнам, но ако е на малкия ще му се подава сигнал при малко отворена клапа - до към 3к оборота вероятно.
п.п. мои разсъждения са това
ivo123 написа:ако е за моно на ваген мотор мисля ще има полза, защото ТПС-а е с 2 реостата
единия от 0 до 24 градуса
другия от 18 до 90 градуса
само незнам по схема на кор пинче го дават.
ламбда контрола колегата янис разясни че трябва да е на малкия ъгъл
за тап незнам, но ако е на малкия ще му се подава сигнал при малко отворена клапа - до към 3к оборота вероятно.
п.п. мои разсъждения са това
има желязна логика в тези мисли, но мотора е фиатски 1,6 16 в пълна инж. според мен няма да е така при мен, зашото имам само 3 жици на тпс-а. ПРЕДПОЛАГАМ, това изключва подобна схема да има 2 реостата?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта