Ключ за включване на фаровете и крушчици в него

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Ключ за включване на фаровете и крушчици в него

Мнениеот kossel » Чет 21 авг 2008 20:54


Реших самостоятелно да си слагам релета на фаровете - 4 броя релета. Четох че имало проблем с крушките които са в ключа за включване на фаровете, затова го разглобих и махнах двете крушки. Интересуваме какъв е точно проблема, ако не ги бях махнал, габаритите са ми на светодиоди.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 21 авг 2008 21:18


4 броя безмислено, тока през лампите лепи релето и не изключ, справки В1


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Rosenirs » Чет 21 авг 2008 21:21


Колега не си спомням много но ако не се сложи диод в ключа вместо крушка не ти изключват дългите а светят заедно със късите светлини понеже през лампичката преминава + и не може да се отлепи релето.При мен точно това се беше получило ако греша моля някой да ме поправи.Прочети тази тема:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2835&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=449435339a2ce4a91d175010294ab4b8


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Чет 21 авг 2008 21:25


/OFFTOPIC

Милене, ти ли си това?

Лични съобщения!
mod edit: L&R


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пет 22 авг 2008 8:27


L&R написа:4 броя безмислено, тока през лампите лепи релето и не изключ, справки В1


Защо да е безмислено с 4 релета ? Представи си че през нощта ти откаже релето за късите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 22 авг 2008 8:37


kossel написа:Представи си че през нощта ти откаже релето за късите.

За по-малко от 5 секунди е заменено с релето на дълите и- газ! ;)
А и като е въпрос за аварийна ситуация- просто замостваш входа и изхода на силовия контакт на релето, пък като си се прибере човекът, ще го мисли ;)

Не пречи, че си сложил 4 релета. Проблема е, че аз едвам намерих къде да навра кутийката с 2! :lol:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пет 22 авг 2008 8:47


radotom написа:
kossel написа:Представи си че през нощта ти откаже релето за късите.

За по-малко от 5 секунди е заменено с релето на дълите и- газ! ;)
А и като е въпрос за аварийна ситуация- просто замостваш входа и изхода на силовия контакт на релето, пък като си се прибере човекът, ще го мисли ;)

Не пречи, че си сложил 4 релета. Проблема е, че аз едвам намерих къде да навра кутийката с 2! :lol:


Аз използвам такава схема на свързване при която всеки фар си има отделен бушон, т.е. когато си на къси тока се разпределя между двата бушона, същото е и когато си на дълги. Ако изгори единия бушон или реле оставаш с другия фар и на него имаш и къси и дълги.
Иначе място за свете кутийки за бушоните имам много макар да съм с 2 изпарителя.
Още не съм реализирал схемат ачудя се откъде да взема маса от връзката на скоростната кутия , за + се двуумя дали от акумулатора или от алтернатора, целта е до крушките да стигат 14-14.3 волта


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 22 авг 2008 8:54


Хмм... място и аз си мислех, че има, докато не дойде момента на истината! :lol:
Исках хем да не е близо до радиатора, че да не се нагрява много, хем да е в моторния отсек, че да не са ми дълги кабелите, хем да е на сушинка, че да не се мокри с вода и кал. Оказа се, че мога да го хвана само за калниците (така, че болтовете да щръкнат отвън на колата... :lol:
Е, наравих си планка и го скатах зад акумулатора ;)

Относно захранването- и плюс и минус съм ги взел от клемите на аку-то


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 22 авг 2008 8:58


Аз кутийката за релетата я сложих до моторчето за чистачките. Само че на десния фар са ми дълги кабелите, но няма как :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 22 авг 2008 10:06


Хеее... добра идея ;)
Ама при мен има и още една малка хитринка ;)
Куийката с релетата ми е интегрирана система с DRL-то собствено производство (за това ми трябваше да не се нагрява, че иначе ще испуши транзистора).
Ама ШИМ-а на DRL-то като правило вкарва много смущения в радио-обхвата. Трябваше да е далеч от щайгата (музиката) :(


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 22 авг 2008 10:10


Почти нищо не се печели от 4 релета, като пад.
За предимство надеждност да не говорим.
Наблегни на проводниците.


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

аз съм го направил без да сменям

Мнениеот skk » Пет 22 авг 2008 20:02


Аз сложих двете релета за къси и дълги без да свалям или да заменям лампата на ключа. Единственото което стана е че като пусна габарити директно светват фаровете, при прещракване с ключа къси дълги фаровете гаснат и си светят габарити. Иначе с фаровете за къси дълги няма никъкъв проблем превключват си се. Според мен това не е чак толкова страшно защото по принцип никои не кара на габарити и ако толкова искаш габарити прещракваш на ключа и ето ти габарити. Не съм забелязал да залепва нещо между къси и дълги, за дългите, че не светят на къси съм сигурен щото това се вижда и с просто око, за обратното когато си на дълги дали светят и късите ще погледна ама се съмнявам.

Още нещо да добавя, тези които имат пари за биксенон няма нужда да слагат релета, ксенона не се влиае от входящото напрежение то е от 7.5-18.5 волта. За справка http://без_спам_моля/index.php?main_page=p ... ts_id=2341
така че ако не ви се купуват релета 269 лв. и решавате проблема без релета и с 30w консумация.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 22 авг 2008 21:44


По повод релетата аз бях писал доста когато слагах на стария ми Пасат.Най-тарикатския начин е да се използват като управляващи кабелите към фаровете.Аз гарантирам,че ако се направи така и се ползват стандартните авторелета (тея с номерата от ел.таблото демек) нищо не залепва,нищо не свети когато не трябва и т.н. всичко е ток и жица вече 2 години.
Аз използвах също 4 релета - най-малко кабел отива.Релетата са 4 по не помня вече дали 10 или 20А ама май бяха 10 (това са 120W на реле).Разположил съм ги във влагозащитена разклонителна кутия за външна ел. инсталация.По една за всеки фар с две релета вътре.
Кабела от аку-то отива в по-близката,там има предпазител и оттам заминава по едно парче 4мм2 кабел до другата кутия от другата страна.Само това е окабеляването (не съм променял масата).Напрежението на крушката е с 100mV по-малко отколкото на аку-то.
Няма проблеми с кал,вода и т.н. понеже кутията е защитена ;)
Иначе да,ксенона е доста добро решение на проблема с фаровете.
Аз сега нямам релета на този Пасат ама съм много доволен от светлината - много са запазени рефлекторите,напрежението е с 0.15V по-малко от аку-то.Крушките са Osram Silver Star 50%+ ако не греша.....доста добри и светлината нощем е несравнима :)
Успех!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 22 авг 2008 22:42


radotom написа:Хеее... добра идея ;)
Ама при мен има и още една малка хитринка ;)
Куийката с релетата ми е интегрирана система с DRL-то собствено производство ...

Аз като си слагах релетата още нямах ДРЛ, иначе щях да сложа всичко вътре в купето :wink:

skk написа:Още нещо да добавя, тези които имат пари за биксенон няма нужда да слагат релета, ксенона не се влиае от входящото напрежение то е от 7.5-18.5 волта. За справка
http://eftini.com/index.php?main_page=product_info&cPath=12_235_25&products_id=2341така че ако не ви се купуват релета 269 лв. и решавате проблема без релета и с 30w консумация.

Тука си много прав. Само че вече има и би-ксенон за 120лв. Не е филипс ама колкото едни добри крушки с релета свети, даже може и по добре.
Познавам човек който така си реши проблема :)


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Съб 23 авг 2008 3:24


zfa159 написа:По повод релетата аз бях писал доста когато слагах на стария ми Пасат.Най-тарикатския начин е да се използват като управляващи кабелите към фаровете.Аз гарантирам,че ако се направи така и се ползват стандартните авторелета (тея с номерата от ел.таблото демек) нищо не залепва,нищо не свети когато не трябва и т.н. всичко е ток и жица вече 2 години.
Аз използвах също 4 релета - най-малко кабел отива.Релетата са 4 по не помня вече дали 10 или 20А ама май бяха 10 (това са 120W на реле).Разположил съм ги във влагозащитена разклонителна кутия за външна ел. инсталация.По една за всеки фар с две релета вътре.
Кабела от аку-то отива в по-близката,там има предпазител и оттам заминава по едно парче 4мм2 кабел до другата кутия от другата страна.Само това е окабеляването (не съм променял масата).Напрежението на крушката е с 100mV по-малко отколкото на аку-то.
Няма проблеми с кал,вода и т.н. понеже кутията е защитена ;)
Иначе да,ксенона е доста добро решение на проблема с фаровете.
Аз сега нямам релета на този Пасат ама съм много доволен от светлината - много са запазени рефлекторите,напрежението е с 0.15V по-малко от аку-то.Крушките са Osram Silver Star 50%+ ако не греша.....доста добри и светлината нощем е несравнима :)
Успех!


Да точно това ми е идеята, с най малко кабел , мисля да сложа 2 такива кутии с по 2 релета в тях



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта