Б3 планка за алтернатора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Б3 планка за алтернатора

Мнениеот passenger » Пон 18 авг 2008 21:56


Колеги, на моя пасат има една планка която служи за закрепване на алтернатора към мотора или по скоро държи тази назъбената планка за мототра. Самата планка е стоманена и подобна на светкавица (мисля я има и на Г2).
Проблема е че се къса за трети път и то разбира се когато не трябва.
Когато се скъса планката, алтернатора се килва и не зарежда и след време акумулатора е заминал и от там знаете последствията (лампата обаче не светва когато не зарежда въпреки че работи при запалване на автомобила).
Когато се скъса първия път я заварих, втория път взех направо "нова" от една морга.
За жалост третия беше онзи ден докато бях на море ... как да е намерих корабен заварчих в селото, завари я с някакви стоманени електроди, закле се в доживотна гаранция на заварката и така ... ще чакам следващия път.

И във връзка с това ми позволете няколко въпроса:
1. Дали това е някаква "слабо" място, а вибрациите доста големи ?
2. Проверих "на око" дали планката не стои накриво и от там да идва някакво напрежение, но така на външен вид всичко е ок. Дали мога по някакъв начин да проверя дали се усуква самата планка и с някакви шайби, зегерки и т.н. да подлагам на болтовете за нивелация ?
3. Защо след като акумулатора е изтощен, уредите на таблото показват наполовина, чистачките работят бавно, няма централно (няма чрез дистанционното иначе с ключ няма проблем), няма радио. Доколкото помня автомобила след като запали може и без акумулатор, но все пак каква е връзката ? Динамото не произвежда ли достатъчно ток ?
4. Все пак някакъв съвет за тази планка ? Мога ли по някакъв начин да я елиминирам и евентуално да закрепя за мотора направо тази назъбената, но се страхувам че ще я последва същата съдба ? Или направо да си поръчам при някой стругар 10 такива да си имам ?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 18 авг 2008 22:07


Ами не си писал с какъв двигател си (предполагам от подписа) ама аз досега не съм виждал подобно нещо.Чувал съм за такива проблеми ама винаги са били свързани с твърде натегнат ремък,блокирал алтернатор и т.н....а ти не споменаваш нещо такова.Прегледай как са му лагерите ама мисля,че едва ли е от това.
При мен (1.8 АБС) планката си е бая планка и не виждам как може да се строши.
Също така недеи пренатягай болта,който държи алтернатора към нея.....това също я държи под напрежение.Стегни си го ноемално.
Разгледай да няма някоя крива шайба понеже това води до биене на ремъка (мята се доста) и увеличава доста вибрациите ;)
По повод зареждането :
алтернатора е въпросното динамо (понеже споменаваш и за динамо).Имат разлики ама и двета са сведени до едно и също - зареждане на акумулатора и захранване на инсталацията.
Когато запали двигателя алтернатора зарежда акумулатора и осигурява напрежение за инсталацията.Когато той не зарежда всиката консумация на енергия е от акумулатора,който с времето се изтощава и спира да има достатъчно напрежение за нормалната работа на уредите.Това се случва при теб понеже акумулатора нищо не го зарежда като няма работещ алтернатор ;)
Успех с ремонта!


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пон 18 авг 2008 22:30


Мотора е АБС, ремъка е добре опънат (при по силен натиск потъва примерно между половин и 1 сантиметър) и не се мята настрани, а и мисля че той ще се мята настрани ако самите ролки през които минава не са в 1 равнина. А самата планка наистина е поне 5 мм. стомана. Болтовете определено мисля не съм ги стегнал до края. Щеше да е егати съвпадението понеже и трите пъти когато се е чупило все различни ръце са затягали :).

Да, да зная ... просто така написах динамо - алтернатор едно нещо имам предвид.
Но все пак акумулатора беше тотално разреден (дори и не правеше опит да завърти, когато колата бе изключена), едва мъжукаха лампите когато дадеш на контакт. Но все пак уредите и чистачките някак си работиха при положение че ток в аку-то няма. А итова означава ли че ако запаля и махна акуто няма да имам табло, радио, светлини и т.н. ?

Ходих до Бургас да ми го замерят - хванаха се за главата как съм запалил (е бях спрял под наклон), поне казаха че акумулатора ще живее.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 18 авг 2008 22:38


Ами значи ето малко отговори на въпросите ти :
-чистачките са електромотор - той работи и при по-ниско напрежение ама по-бавно.
-уредите на таблото са електромагнитни - те също работят при по-ниско напрежение ама мнооого грешно :)
-неща като радио,климатроник,централно и т.н. имат управляваща електроника,която не може да сработи под някакъв праг на напрежението - съответно не работят.
Ако алтернатора ти не зарежда като махнеш акумулатора колата моментално ще изгасне....все пак комп-а,бензиновата помпа,индукционната бубина и тем подобни поддържащи двигателя работещ неща искат ток....а ти без акумулатор не го даваш.
Ако алтернатора ти работи след като запалиш практически не ти е нужен акумулатора ама е опасно да го откачаш понеже той се явява като много голям кондензатор (капацитет) във веригата и пази от резки промени на напрежението (пикове) и разни смущения....понеже все пак алтернатора си е гнератор и като уважаващ себе си такъв внася своите смущения в инсталацията.Рискуваш да гръмнеш нещо ако се случи да изтресе някой пик на напрежението (аз съм мерил такива ама на друга кола - стигат към 80V за части от секундата при липса на акумулатор).
А за планката наистина нямам ама никаква идея щом не е нещо от това......странно наистина.
Успех!


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пон 18 авг 2008 22:55


:)
ок мерси за урока ... навремето електротехниката ми се виждаже тягава та записах икономика ...
е, ще се надявам накой да сподели ако има решение или сходен проблем.
хммм но все пак се замислям ... ако алтернатора нещо блокира или не върти добре не би ли трябвало да приплъзва ремъка или по скоро да спре да се върти ? не ми се вижда възможно този ремък да скъса такава железария.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 19 авг 2008 8:19


passenger написа::)
хммм но все пак се замислям ... ако алтернатора нещо блокира или не върти добре не би ли трябвало да приплъзва ремъка или по скоро да спре да се върти ? не ми се вижда възможно този ремък да скъса такава железария.

Ами тук си съвсем прав.Честно казано имаше един конкретен проблем,при който се случваше това ама като съм забравил.....как да ти кажа.
Прегледай да не се е разхлабил другия болт на алтернатора.....все нещо трябва да има щом вече 3-та сменяш :roll:


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Б3 планка за алтернатора

Мнениеот kristianatanasov » Сря 20 авг 2008 21:11


passenger написа: Доколкото помня автомобила след като запали може и без акумулатор,

За дизелите може ама за бензиовите не разчитай на това нещо!!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б3 планка за алтернатора

Мнениеот zfa159 » Сря 20 авг 2008 22:01


kristianatanasov написа:
passenger написа: Доколкото помня автомобила след като запали може и без акумулатор,

За дизелите може ама за бензиовите не разчитай на това нещо!!!

Ти не разчитай за нито един дизел след 91-ва 2-ра ;) Някои имат електроника за управление по двигателя,а тези които нямат имат електрически клапан за спиране на горивото при гасене - спреш ли му тока веднага ще изгасне ;)


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пет 22 авг 2008 22:07


след подробен внимателен оглед днес като че ли проблема се оказва в това че самия ремък стои накриво (малко, но е накриво), което предполага че алтернатора не е поставен правилно, а и доколкото ми обясниха това не е моя алтернатор ... така че ще потърся "нов стар" алтернатор (и без това изглежда трябва да бъде сменен по други причини).


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Виждал съм такъв пробле.

Мнениеот skk » Съб 23 авг 2008 10:22


Виждал съм такъв проблем на опел кадет. Проблема е следния ако алтернатора ти е различен значи няма съосие с останалите шайби, когато ремъка не ти е натегнат здраво той тръгва да изкача от шайбата и се получава засичане и чупене на планката на алтернатора. Можеш да го стегнеш повечко обаче тогава ще ти яде ремъка и трябва да си имаш задължителна резерва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 23 авг 2008 13:21


passenger написа:след подробен внимателен оглед днес като че ли проблема се оказва в това че самия ремък стои накриво (малко, но е накриво), което предполага че алтернатора не е поставен правилно, а и доколкото ми обясниха това не е моя алтернатор ... така че ще потърся "нов стар" алтернатор (и без това изглежда трябва да бъде сменен по други причини).

А къде е "твоя" алтернатор ? :roll:
Иначе да,това обеснява доста неща ама ти не си казал да си пипал нещо по алтернатора т.е. да е бил ремонтиран или нещо подобно за да се замислим за това,че може да е такъв,какъвто трябва.
Успех с ремонта!


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Съб 23 авг 2008 15:42


мда, като казвам че не е моя го казвам в смисъл че не е оригиналния, но така купух колата преди 2 години (планката си беше заварена, още тогава ми направи впечатление)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 23 авг 2008 18:53


Ами вероятно щом е била заварена още предишня собственик е бил с другия алтернатор иначе е щял да се усети,че след като са му пипали нещо по алтернатора е започнало да я троши......
Успех с ремонта!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта