.. преминава еуфорията от влизането ни в ЕС .. ръст на всичко .. сега следва да платим и цената на членството си /тя си има и парично изражение .. год.вноска е/ .. погледнете малко назад .. аз най много гледам Испания .. /манталитета ни е 1/1/ .. всичко скочи след присъединяването и към ЕС .. после 10г. криза .. "изнасилването" на икономиката винаги се плаща .. няма разлика м/у закона за гравитацията .. и икономическите закони /на А.Смит/ .. нещата просто ще се случат .. въпроса е колко ще е болезнено за т.нар. средна класа .. и колко ще продължи
"31 милиарда евро външен дълг"
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
.. няма да коментирам данните на 1 стр. защото 99% от колегите тук няма да ме разберат .. за годините ми прекарани в банковата система и сегашното ми положение /собственик на счет.къща/ .. ще кажа само това:
.. преминава еуфорията от влизането ни в ЕС .. ръст на всичко .. сега следва да платим и цената на членството си /тя си има и парично изражение .. год.вноска е/ .. погледнете малко назад .. аз най много гледам Испания .. /манталитета ни е 1/1/ .. всичко скочи след присъединяването и към ЕС .. после 10г. криза .. "изнасилването" на икономиката винаги се плаща .. няма разлика м/у закона за гравитацията .. и икономическите закони /на А.Смит/ .. нещата просто ще се случат .. въпроса е колко ще е болезнено за т.нар. средна класа .. и колко ще продължи
.. преминава еуфорията от влизането ни в ЕС .. ръст на всичко .. сега следва да платим и цената на членството си /тя си има и парично изражение .. год.вноска е/ .. погледнете малко назад .. аз най много гледам Испания .. /манталитета ни е 1/1/ .. всичко скочи след присъединяването и към ЕС .. после 10г. криза .. "изнасилването" на икономиката винаги се плаща .. няма разлика м/у закона за гравитацията .. и икономическите закони /на А.Смит/ .. нещата просто ще се случат .. въпроса е колко ще е болезнено за т.нар. средна класа .. и колко ще продължи
hooligans написа:Dr.Watson написа:hooligans написа:по САЩ , Германия и т.н всички хора живеят на кредити....
Колко коли, кораби, самолети, машини и т.н. произвеждат САЩ и Германия? А колко България - нула или около нулата. Те имат индустрия, която да им покрива кредитите, а ние освен няколко курорта и цехове със шивачки какво имаме?
имаме история , драги ми смехурко!
колко от нормалните средностатистически граждани на тези две сили произвеждат яхти , коли и самолети... за това говорех ... първо се чете после се пише
Който произвежда кораби и самолети може да разчита да спечели отнякъде милиарди и да си върне дълговете. А който не произвежда почти нищо на какво да разчита? Емигрантите да изпращат пари от заплати и с тях държавата да се издържа ли? Каква е връзката със средностатистическите граждани - я кажи колко от средностатистическите руснаци имат златни мини и нефтени кладенци? Говори се за държавен дълг в темата - частните не са общ проблем.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нещо не мога да схвана целият повод за притеснения..
30 млрд...
е И...
пари взети от спиро, сашо, гошко, фирма Х..
Ако си мислите, че парите на кредит за коли, догррами, печки и квото и да е надвишават и 5% от общите кредитни портфейли на банките жестоко се лъжете..
Ако си мислите, че кредитите отпуснати на физически лица с ипотеки са повече от 30% пак се лъжете...
На финала какво излиза?
60-70% фирмени кредитги... големи..
това какво значи.. пари в икономиката.. пари за инвестиция.. заплати, събуждане на сектора...
когато дойде да се връщат.. някой ще продават... евтино.. ще има хора на улицата.. но това ще са само хората които са си направили криво сметките...
ИСкате когато сте инвестирали днес 1 млрд.. още утре да започнете да изнасяте същият този млрд.. е не става..
това му се вика възвращаемост на инвестицията.. става със закъснение...
п.п.
Увеличение на износа с 25% е доста доста нещо..
абе ужкем изглежда така.. както е описано в статията.. ама не баш...
30 млрд...
е И...
пари взети от спиро, сашо, гошко, фирма Х..
Ако си мислите, че парите на кредит за коли, догррами, печки и квото и да е надвишават и 5% от общите кредитни портфейли на банките жестоко се лъжете..
Ако си мислите, че кредитите отпуснати на физически лица с ипотеки са повече от 30% пак се лъжете...
На финала какво излиза?
60-70% фирмени кредитги... големи..
това какво значи.. пари в икономиката.. пари за инвестиция.. заплати, събуждане на сектора...
когато дойде да се връщат.. някой ще продават... евтино.. ще има хора на улицата.. но това ще са само хората които са си направили криво сметките...
ИСкате когато сте инвестирали днес 1 млрд.. още утре да започнете да изнасяте същият този млрд.. е не става..
това му се вика възвращаемост на инвестицията.. става със закъснение...
п.п.
Увеличение на износа с 25% е доста доста нещо..
абе ужкем изглежда така.. както е описано в статията.. ама не баш...
-
black`
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Интересно защо пък аз не знам някой с ипотека. Единствено повечето са някакви ЕТ- и който успял, успял. Който не да му взимат всичко. От лични набюдения, на едни им тръгна, другите избягаха в испания прислужници и още ги няма. От друга страна това е добре и за работещите защото пазара на труда ще се очисти от фирми ЕТ "сульо" и ЕТ "пульо", които въобще не знаят как се прави бизнес и вредат повече на тая страна отколкото всякакви дългове.
Пък като не са доволни да бичат после в чужбина по строежи. С тая разлика, че там няма да спът като тука, когато са правили фирми, та да им дойде акъла поне малко и да се върнат да пробват пак...
И колко от тия нови коли на кредит са частни, колко фирмени примерно?
Ама ЕТ "сульо" като предпочете да си купи нова кола с кредита вместо да инвестира в техника и служители примерно, за да има по-голяма производителност да заминава където ще. И без това ми е писнало от такива, та и без него пак ще се оправим.
Пък буркани и пустееща земя бол. Тъй, че да му мислят тия спящите мързеливи директорчета по офисите. 
- embi4a
- Мнения: 695
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Проблема на нашата икономика е, че не се развива промишленото и селско стопанство, а се развива само строителството и услугите. Строителството е страхотна яма, която може да дръпне БВП с 10-15% назад. Пример - днес се търсят жилища, а утре вече няма търсене и БВП тръгва назад. При това положение като нищо бизнесът може да фалира. Ама като фалира той ще повлече и обикновенните хора, ще скочи безработицата и обикновенния човечец не може да си плаща ипотеката и става същото като в САЩ. Ама нашите полит тиквеници не го ли виждат или се правят на подстригани, не знам. Вижте как Румъния си развива икономиката - строят заводи на Мерцедес, Нокия сегментирани към износ, а тука строим ли строим апартаменти и утре като няма търсене и се връщаме в 1997 за няма и година.
- embi4a
- Мнения: 695
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
wili98 написа:Нещо не мога да схвана целият повод за притеснения..
30 млрд...
е И...
пари взети от спиро, сашо, гошко, фирма Х..
Ако си мислите, че парите на кредит за коли, догррами, печки и квото и да е надвишават и 5% от общите кредитни портфейли на банките жестоко се лъжете..
Да ама като фалира спиро, сашо, гошко, фирма Х ще повлече и целия си персонал, който ще остане без работа и ще иде на борсата и там ще взема 200 лв на месец. От тук се натоварва вече бюджета веднъж, щото няма постъпления от данъци, осигуровки и после щото на всичкото отгоре ще вади тия 200 лв. От тук националните инфраструктурни обекти се замразяват и за нас няма централи, няма магистрали а само дупки. От там парите в обръщение намаляват и почват да фалирват дребните магазинчета, бакалийки и тем подобни. Те също отиват на борсата и така като се влезе в спиралата и отърване няма. Нещата са толкова навързани, че няма повече накъде и хич не е толкова просто както си го мислиш, колега. Щом в САЩ има ипотечна криза и Европа (която е на светлинни години от нас) влиза от това в рецесия си представи какво чака нас.
-
black`
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Ми точно за това е по-добре някои да фалират след като влагат в коли, апартаменти и глупости, вместо както е по предназначение в бизнеса си и производство. Аз лично и с работа и без съм сигурен, че на който му се работи може да изтърпи къде по-лоши неща от 97ма. Та по-добре производство без 1000 непотребни услуги, отколкото услуги без производство както е сега.
Пък и от друга страна с тая природа тука гладен и жаден никой няма да остане дори да няма един лев в джоба, лично и това съм го пробвал. Е освен ако не се зарови в някое софииско гето където и трева не расте та да чака борсата.
И накрая въпроса не опира до това дали ще ядем пасти като няма хляб, а дали ще мога да си слагам бензин примерно и да си правя екскурзии следващата година. Те американците като са в рецесия да не мислите, че пак не си нагъват чиизбургери с картофи и дебели генни свински пържоли. Ама като са мързеливи и не им се копа на полето...
А това да закъсаме толкова, че да се ядем един друг ми звучи по-скоро като от някой кофти еврейски филм.
А представяте ли си как ако се оправи инфраструктура, траспорт и всчко наемите на 3 квадрата у Факултето ще станат по 1000 евро както е в Париж примерно, а данъците непосилни за половин българия.
Щото тука както обикновено всичко е наобратно. Та може и нарочно да сме в мизерия, за да не стане и по-зле. 
Пък и от друга страна с тая природа тука гладен и жаден никой няма да остане дори да няма един лев в джоба, лично и това съм го пробвал. Е освен ако не се зарови в някое софииско гето където и трева не расте та да чака борсата.
И накрая въпроса не опира до това дали ще ядем пасти като няма хляб, а дали ще мога да си слагам бензин примерно и да си правя екскурзии следващата година. Те американците като са в рецесия да не мислите, че пак не си нагъват чиизбургери с картофи и дебели генни свински пържоли. Ама като са мързеливи и не им се копа на полето...
А представяте ли си как ако се оправи инфраструктура, траспорт и всчко наемите на 3 квадрата у Факултето ще станат по 1000 евро както е в Париж примерно, а данъците непосилни за половин българия.
- embi4a
- Мнения: 695
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
black` написа:Ми точно за това е по-добре някои да фалират след като влагат в коли, апартаменти и глупости, вместо както е по предназначение в бизнеса си и производство. Аз лично и с работа и без съм сигурен, че на който му се работи може да изтърпи къде по-лоши неща от 97ма.
Така е структурирана икономиката, те бизнесмените вина нямат - правят това което се търси и в което има големи печалби. Да не са луди да правят кисело мляко и да печелят по 0,05 лв на кофичка а търговеца да тури 0,25 лв. Това е парадокса- печели търговеца а не производителя. Ще си останем хранителния придатък на ЕС. Ще сеем и копаме екологично чисти домати и краставици, тук там туризъм и това ще ни е икономиката. Няма иновации, няма машиностроене, електроника и тежка промишленост а само плод и зеленчук. Тогава тези заеми ще ни натежат наистина. Страшното е, че чуждите банки ни дават кредити, с които си купуваме на същите чужди държави стоките и така те хем си развиват икономиката, хем печелят от заемите, а ние си чешем умните кратуни що не забогатява българина. Ама затова са виновни всички по жълтите павета. Няма ясна цел към която да вървим и да гоним през следващите години. Току що четох че БВП за 2 тримесечие на Румъния е 8,9% на годишна база, а за 1 трим е 8,2% - евала на комшиите! Имат стратегия, гонят я, а ние гоним михаля...
Доста наивно ми се вижда това убеждение цитирано по-горе как ЕТ "Сульо" не може да се оправя с бизнеса, но си купува чисто нова кола. Има наистина такива случаи, но са доста редки. Първо - времето когато ЕТ "Пикльо" си купуваше чисто нова кола бяха преди 10+ години. Сега или няма да си купи нова кола или ще е поне ООД. ЕТ-та останаха само таксиджии и разни сергийки и малки магазинчета, които определено нямат смелост да се налапат с нова кола, а и добре осъзнават че ще привлекат излишно вниманието на данъчни/крадци/рекетьори/завистници.
- palikari
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
- Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
- Двигател: BMM-2006
- Местоположение: София
според мене, в една такава криза има и нещо положително,а именно,ще се редуцира голяма част от обществото.всеки да си отиде на мястото,което сам си е предопределил.и ЕТ-то дето лрави бъркалки за кафе,но кара кола за 50хилки,и тези дето ни окупираха с няколко пъти ловече бетон отколкото купувачи,и тези с болния мозък от някъде си дето го купуват и си мислат,че само с една заплата могат да изплащат 50 год кредит.не включвам в това число 1-2% знаете кои.историята го е доказала-не можеш да живееш на вересия цял живот,идва момент в който трябва да си платиш за гяволията.
-
kiril_bulgaria
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: "31 милиарда евро външен дълг"
Брутният външен дълг на България възлиза на 37.6 млрд. евро към края на 2009 г.,
http://dnes.dir.bg/2010/03/05/news59911 ... #sepultura
http://dnes.dir.bg/2010/03/05/news59911 ... #sepultura
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта
