Ирония е, че точно аз пуснах темата и ви препоръчах този сервиз, а сега трябва да опиша как ми разбиха мотора и трябва да правя ремонт за ХХХ(Х) лв. :
Всичко започна, когато колата загасна и я вкарах в сервиза.
Установи се, че причината е разбита шпонка на зъбното колело на коляновия вал. Имах късмет и нямаше удар на клапани. Смениха колелото (лично си го купих от една от най-големите вериги магазини за авточасти).
Колата работеше перфектно за около 7-8км.
Изведнъж се чу тракане и когато отворих капака видях, че се къса пистовия ремък, а демпферната шайба играе.
Това се случи на около 5км от сервиза и близо до магазин за авточасти. Купих един пистов ремък колкото да отида до сервиза и го смених на близката бензиностанция.
Отидох в сервиза, където свалиха въпросната демпферна шайба и ми обясниха, че е разбита (не мога да кажа, че беше очевидно).
Тогава видяха, че болта на колянович вал е развит!!! Притегнаха го на ръка (без да слагат трет лок и без нужните инструменти)
Пуснаха ме да си ходя и да търся демпферна шайба (струва 650лв нова). Колата междувременно не я карах.
Намерих такава шайба (от 2Е) и я сложиха на друго място (съвсем близо до сервиза ЮВЕ).
Веднага се видя, че шайбата играе и изнася леко ремъка (около 1 мм).
Но по-важното е, че болта беше отново развит. Пристегнаха го колкото да стигна до сервиза ЮВЕ.
Отидох там, като карах така около 1-2 км. Притесни ме, че болта се е развил пак.
Колата седя в сервиза им 3 дни, докато не ми се обадиха да отида.
Казаха, че демпферната шайба е друга и изнася с 1-2мм и това било причината ангренажния ремък да прескочи с 2 зъба.
Това не ме притесни и казах да сменят ангренажния ремък, да сложат пак старата демпферна шайба за да мога да си прибера колата и търся шайбата.
Да ама след малко ми се обаждат и казват, че са свалили зъбното колело и шпонката пак е разбита и
по-лошото - канала на коляновия вал също е разбит.
Естествено запитах как така нещо, което те са сменяли се е развалило и е довело до такива големи щети. Версиите им бяха няколко - коя от коя по безумна. Стреляха на посоки:
Причина 1 - зъбното колело било много меко и това е разбило канала. Абсурдно нали
Причина 2 - когато са ми сменяли демпферната шайба са развили болта. Да ама не - тогава го стегнаха. А и болта беше развит и преди, когато ходих там и никой не беше пипал. А и колата беше карана 1-2км ...
Но е много удобно да кажеш - друг ти го е развил, аз от къде да знам, че сам не си го направил ...
Все пак истинската причина е това - неправилно завит болт. Само че те не са го направили ...
Причина 3: Сменената демпферна шайба не отговаря и изнася пистовия ремък. Това води до напрежение и т.н. Това било разбило шпонковия канал
Пълно безумие!!! Колата е карана 1-2км така. А и принципно е невъзможно (това го казват и от технотест).
И т.н. ...
Консултирал съм се с Технотест и тяхното мнение е, че причината е е в зъбното колело и по-точно неправилния му монтаж.
Може и да не докажа нищо (все пак не се знае), но и те си знаят много добре, че вината е в тях. Личеше си. Просто не искат да поемат отговорност ...
Винаги съм твърдял, че всеки може да сбърка. Не ме е яд, че са сбъркали. Яд ме е, че не поемат отговорност, не си признават и дори не се опитват да поправят нещата ... Просто виждат пролука да се измъкнат и го правят.
... и не само това, а се опитват да ме убедят, че аз сам съм си развивал болта и съответно сам съм целял да си разбия колата, която всички знаете на какво гледане е подложена.
Най-весело ще е когато се окаже, че демпферната шайба е здрава и не играе. Тогава ще се окаже, че още в началото играта е била предизвикана от зъбното колело и незавития болт ...
п.с. от сервиза имат право на отговор, за което съм ги уведомил с e-mail