теч на масло от отдушника за картерните газове 2е мотор
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 11 окт 2007 15:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
теч на масло от отдушника за картерните газове 2е мотор
След смяна на масло забелязах теч около маркуча които излиза от картера.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами единствената роля на маслените сегменти е да не влиза масло в цилидъра т.е. да не го изгаря....ако го харчеше да - склонен съм да се съглася,че проблема би бил в маслените сегменти.
За да може да "духа" много от картерните газове говорим за компресионни сегменти,които не уплътнчват добре и оттам част от сместа под налягане се издухва в картерното пространство.Това води до създаване на налягане в картерното пространство и то излиза през въпросния отдушник за картерните газове.
Тъй като по принцип в картера винаги има слабо налягане заради въртенето на частите и плискането им в маслото както и изпарения от самото масло това води до омасляване на въпросните тръби за картерните газове.
По-важно е друго - като се измъкне маркуча за картерните газове и се затапи с пръст дали се образува налягане,което постепенно да се увеличава и да започва да побутва пръста.По принцип при мен поне има слабо налягане на празен ход,което не бута пръста а при по-високи обороти изчезва съвсем.
При изпускащи сегменти там има налягане и дори затапено с пръст като поработи двигателя се мъчи да го избута.
За омасляването има и друга причина - парите и лекото налягане,което е нормалното за там, много често при своето излизане през маркуча влачи със себе си капчици масло (просто те са дребни и излизат заедно с него).Те в даден момент се отделят по стените на маркучите,в мното и т.н.
При по-старите коли там има така наречения "капкоуловител" ,който представлява ситна цедка,която пропуска парите но не и капчиците и така намалява омасляването отвътре по маркучите и по моното.При мен е рано да кажа има ли ефект.
По принцип ако връзката е хлабава или е цепнат маркуча може да се омаслява заради капчиците,които излизат заедно с маслото.
При мен забелязах,че омаслява леко там,където излиза щеката за маслото от блока (самата метална сглобка) понеже явно там има хлабаво място.
Общо взето е това.
По повод твоя проблем виж дали духа много оттам и прави ли налягане като го затапиш и си смени парчето маркуч или го попритегни да не е хлабаво.
Успех!
За да може да "духа" много от картерните газове говорим за компресионни сегменти,които не уплътнчват добре и оттам част от сместа под налягане се издухва в картерното пространство.Това води до създаване на налягане в картерното пространство и то излиза през въпросния отдушник за картерните газове.
Тъй като по принцип в картера винаги има слабо налягане заради въртенето на частите и плискането им в маслото както и изпарения от самото масло това води до омасляване на въпросните тръби за картерните газове.
По-важно е друго - като се измъкне маркуча за картерните газове и се затапи с пръст дали се образува налягане,което постепенно да се увеличава и да започва да побутва пръста.По принцип при мен поне има слабо налягане на празен ход,което не бута пръста а при по-високи обороти изчезва съвсем.
При изпускащи сегменти там има налягане и дори затапено с пръст като поработи двигателя се мъчи да го избута.
За омасляването има и друга причина - парите и лекото налягане,което е нормалното за там, много често при своето излизане през маркуча влачи със себе си капчици масло (просто те са дребни и излизат заедно с него).Те в даден момент се отделят по стените на маркучите,в мното и т.н.
При по-старите коли там има така наречения "капкоуловител" ,който представлява ситна цедка,която пропуска парите но не и капчиците и така намалява омасляването отвътре по маркучите и по моното.При мен е рано да кажа има ли ефект.
По принцип ако връзката е хлабава или е цепнат маркуча може да се омаслява заради капчиците,които излизат заедно с маслото.
При мен забелязах,че омаслява леко там,където излиза щеката за маслото от блока (самата метална сглобка) понеже явно там има хлабаво място.
Общо взето е това.
По повод твоя проблем виж дали духа много оттам и прави ли налягане като го затапиш и си смени парчето маркуч или го попритегни да не е хлабаво.
Успех!
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Колегата беше много изчерпателен
Аз само ще кажа още един вариант
В удушника има филтър-мрежест.Ако е запушен избива масло почти от всякъде.Ако passat-a e B3 или B4 този филтър е в капака на клапаните.Сваля се капака и се измива с нафта или обезмасляващ препарат.Ако е B5 най - простия вариант е да се надуе с компресор през маркуча.
Но и аз мисля,че нещата не са от сигменти.
Аз само ще кажа още един вариант
В удушника има филтър-мрежест.Ако е запушен избива масло почти от всякъде.Ако passat-a e B3 или B4 този филтър е в капака на клапаните.Сваля се капака и се измива с нафта или обезмасляващ препарат.Ако е B5 най - простия вариант е да се надуе с компресор през маркуча.
Но и аз мисля,че нещата не са от сигменти.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 15:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: теч на масло от отдушника за картерните газове 2е мотор
Здравейте, и аз имам този проблем. Колата е б5 АХУ. На празен ход като затапя тръбичката усещм много слабо налягане, даже ми се струва, че изчезва, но понеже бях сам нямаше кой да ми подаде газ все още имам съмнения. Та въпроса ми е как се сваля въпросния одушник, че целия двигател е олят в масло има дори по гарнитурата на ерг клапана, а гарнитурата на капака на главата я сменях миналата година ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта