Голф-3 GL, ABD-1,4 - реле-регулатор?-Мистерията продължава!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф-3 GL, ABD-1,4 - реле-регулатор?-Мистерията продължава!

Мнениеот viktor vox » Пон 25 авг 2008 9:24


ГОЛФ-3 ГЛ, двигател АБД -1,4 (1994 г.)

Предварително се извинявам, ако изглежда наивно питането, но:

Възможно ли е да се свали релето-регулатор
без да се демонтира изцяло Алтернатора?
:shock :shock :shock
-----------------------------------
Обадиха ми се на ЛС, същевременно ми донесоха руско ръководство за ремонт... И понеже това може да заинтересува и някой друг - ето описаната последователност:
1) Откачваме минусовата клема към акумулатора; 2) Откачваме куплунга, който се пада отстрани на пластм. кожух; 3) Махаме защитното калпаче върху гайката на силовия кабел, развиваме я и сваляме шайбите;
4) отвиваме с кръстата отверка трите крепежни винта на кожуха; 5) освобождаваме кожуха, откопчавайки с палец скобата в горния край (перото); 5) сваляме кожуха от задната част на генератора...

6) Блокът с държача на електродите и релето-регулатор се държи на 2 винта - отвиваме ги.
7) Оглеждаме електродите и проверяваме дължината им според предписанията; 8) оглеждаме повърхността на контактните пръстени... ако са много разкопани - сваляме целия алтернатор и отиваме в сервиз... (руснаците препоръчват да се запомни посоката на въртене на ремъка и да се спазват съответните знаци...)

Ако пръстените са нормални и сме сигурни, че релето регулатор е сдало багажа - примерно - поддържа високо напрежение над 14,4 волта - примерно - 15-17 В - вземаме в ръчичка реленцето-регулатор и се запътваме към Бермудския триъгълник - ул.Цар Симеон_бул.Хр.Ботев_ул.Козлодуй и т.н.
:roll: :roll: :roll: :roll:

Последна промяна от viktor vox на Пон 25 авг 2008 16:58, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 25 авг 2008 11:08


Разбира се!
Държи се на 2 болтчета за кръстата отверка в задната част на генератора.
Ако не са разбити шлиците на болтчетата и ползваш хубава отверка- за по-малко от 30 секунди е работата ;)
При условие, че не са развивани отдавна тези болтчета има опасност да са кородирали. За това, тегли им предварително една на роднините, а ако напръскаш и с WD-40- не вреди ;)


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

БЛАГОДАРЯ СЪРДЕЧНО!

Мнениеот viktor vox » Пон 25 авг 2008 11:25


RADOTOM,
Благодаря сърдечно за отзивчивостта...
Имам някакъв опит в подмяна на автмобилни възли, но не бях пипал в Голф досега...

Към онези, които търсят подобно ръководство за ремонт и поддържане на VW-Golf-Vento - руското ръководство, което ми донесоха не е много добро... снимките са направо 3-то качество, на кофти вестникарска хартия е... купено било преди 2 години за 19 лв. от книжарница Книгомания... Виждал съм и много по-качествени наръчници, но на доста по-висока цена...
Ако някой е срещал наскоро добри издания - нека драсне тук 2 реда при добро желание...


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Загадката с Реле-регулатора продължава!!!

Мнениеот viktor vox » Пон 25 авг 2008 14:46


Преди да тръгна да свалям Реле-регулатора, рекох да премеря пак напрежението... Но с друг цифров уред, проверен в сервиз за електроника...
Защото онзи ден, след 100-тина километра (до Самоков и обратно) старият ми цифров уред показваше 16,6 волта при изключени фарове -това бе и причината да се усъмня в реле-регулатора...

О, чудо! С проверения мултимер напрежението обаче застана на 14,18 волта и не мърдаше и при най-високи обороти... При дълги светлини слезе на 13,6-13,8 волта... При изключен двигател, след 15 минутен престой спадна на 12,8 волта...
Все пак поразмърдах малко гайките на реле-регулатора, който се оказа залят отгоре с черен термосиликон...
----------------------------
НО НАЙ-ВАЖНОТО - инструкциите от руската книга са добри, но непълни: при мен се оказа, че капака на алтернатора е затегнат с профилни гайки (с вградена, въртяща се шайба) върху дълги шпилки, набити в корпуса... Със също такива гайки е закрепен и Реле-регулаторът...
НАЙ-ГАДНОТО - алтернаторът е сбутан почти плътно до Масления филтър и е утрепително да сваляш реле-регулатора без демонтаж на целия алтернатор...
-------------------
Явно най-добре тази операция се прави при повдигната предница на Голфето и със сваляне на целия Алтернатор...

Не знам, по моему мистерията не е решена напълно, защото преди няколко месеца ми изгоряха горните крушки на таблото и МОН-БАТЕТО плюе киселинка (това му е 3-та годинка)... Имам все пак някакво подозрение, че поради някакви нагаряния и оксидации не се натоварва достатъчно РР... или пък самият акумулатор се @бава нещо...
------------
За всеки случай - реших да следя няколко дни напрежението... :roll: :roll: :shock
------------------------------
ЗАТОВА - ЗА БОГА, БРАТЯ! КОЙТО Е С ГОЛФ-ІІІ ГЛ - АБД-1,4 -
НЕ СИ ЧУПЕТЕ ПРЪСТИТЕ ДА СВАЛЯТЕ САМО ПЛОЧКАТА С РЕЛЕ-РЕГУЛАТОРА... МАРКИРАЙТЕ СИ РЕМЪКА И ПОЗИЦИЯТА НА АЛТЕРНАТОРА - И ГО СВАЛЕТЕ ЦЕЛИЯ...

Последна промяна от viktor vox на Пон 25 авг 2008 17:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Загадката с Реле-регулатора продължава!!!

Мнениеот Mustang GT-R » Пон 25 авг 2008 14:58


viktor vox написа:ЗАТОВА - ЗА БОГА, БРАТЯ! КОЙТО Е С ГОЛФ-ІІІ ГТИ - АБД-1,4 -
НЕ СИ ЧУПЕТЕ ПРЪСТИТЕ ДА СВАЛЯТЕ САМО ПЛОЧКАТА С РЕЛЕ-РЕГУЛАТОРА... МАРКИРАЙТЕ СИ РЕМЪКА И ПОЗИЦИЯТА НА АЛТЕРНАТОРА - И ГО СВАЛЕТЕ ЦЕЛИЯ...

Колега такова животно не съществува :idea: :wink: (или поне фабрично) :D


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот viktor vox » Пон 25 авг 2008 17:09


Да, колега! Съвсем прав си!
Като пишех въпроса, понеже си мислех за по-готината модификация - GTI - инерциално съм написал нея вместо GL...
:oops: :oops: :oops:
------------------
Преди час ходих за съвет при един майстор в квартала, много е печен, но избягвам да го занимавам с дребни работи... затова се опитвах сам да си реша този въпрос...
Съветът, който ми даде той е - да си отварям очите на 360 градуса и най-добре наистина да сменя РР... Защото този вид електроника, като направи годинки, можел да почне да се срива при по-висока външна температура, както бе тези дни... а също да прави номера при големите задръстенки из софийските сокаци...
--------------
ТАКА ЧЕ - ЩЕ ГО СМЕНЯВАМ ТОВА РЕЛЕ-РЕГУЛАТОР, НО ЩЕ СЕ ТЪРСЯТ ПО-ПОДХОДЯЩИ УЛИЧНИ УСЛОВИЯ ИЛИ КАНАЛ... :shock :shock


sbirov
Мнения: 27
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Септември

Мнениеот sbirov » Пон 25 авг 2008 20:24


Ето ти една книга за Golf 3 и Vento - http://sbirov.data.bg/cars/vw/VW%20Golf ... 0Wento.zip - пак на руски :lol:
И един съвет - не вярвай много на цифрови уреди!Един обикновен стрелкови с разширен обхват е по-добър вариант.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот poni » Пон 25 авг 2008 22:30


така както го описваш ми прилича на Валео,а не на бош.Ако е така ,на място нищо няма да можеш да направиш.релето е запоено на 2 места.


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот viktor vox » Вто 26 авг 2008 8:10


sbirov написа:Ето ти една книга за Golf 3 и Vento - http://sbirov.data.bg/cars/vw/VW%20Golf ... 0Wento.zip - пак на руски :lol:
И един съвет - не вярвай много на цифрови уреди!Един обикновен стрелкови с разширен обхват е по-добър вариант.

-------------------------------------
СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРЯ, КОЛЕГА!
Това наистина е много ценна информация. Книгата е доста богата и като качество е по-добра от хартиеното издание, дето ми го донесоха вчера...
Поръчал съм си и един як руски стрелкови уред - от тези, дето вървят с желязна кутия... И от други колеги чух, че е по-добре да се мери с проверен такъв прибор - меренето на напрежение не зависи от батерията, пък и не усреднявал стойностите...

Още веднъж ти благодаря за помагалото... Вярвам, че ще свърши добра работа и на други колеги!!!

:beer :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта