Как да си полираме джантите.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
pro
Мнения: 766
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 14:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Полиране

Мнениеот pro » Пет 22 авг 2008 19:25


doktora_gti написа:
passat123 написа:Докторе гти просто човек аз съм ти казал свалям ти шапка и ти казва ЕВАла майстор си еи цар сиииииииииииии ! :D

:oops: :oops: :oops: :oops: :D :D :D :D
Няма ли някой да покаже нещо.......мераклий много ама на никой не му се занимава май :wink:


На Рожен ще се покаже кои какво има :twisted: разбрах за някакви 9-ки (предни) и 11-ки (задни) се правят :o дано до тогава да са готови




Потребителски аватар
doktora_gti
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 392
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Полиране

Мнениеот doktora_gti » Пет 22 авг 2008 20:46


На Рожен ядем и пием и се печем на поляната-Джанти и коли гледаме на едно друго място :!:


Потребителски аватар
Lambov
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Рудозем

Re: Полиране

Мнениеот Lambov » Съб 23 авг 2008 11:55


doktora_gti написа:На Рожен ядем и пием и се печем на поляната-Джанти и коли гледаме на едно друго място :!:
Докторе може ли да се получи нещо от моите джанти :roll:


Потребителски аватар
pro
Мнения: 766
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 14:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Полиране

Мнениеот pro » Съб 23 авг 2008 18:34


Lambov написа:
doktora_gti написа:На Рожен ядем и пием и се печем на поляната-Джанти и коли гледаме на едно друго място :!:
Докторе може ли да се получи нещо от моите джанти :roll:


Всички джанти се полират. Ако имаш мерак хващаш шкурките и почваш да търкаш.


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил: bmw
Двигател: 1983
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: ...

Мнениеот Rieger-GTO » Чет 28 авг 2008 21:03


Дойде времето да отговоря на ендо въпросче зададено от
колегата Alpine.Ще си позволя да го цитирам от страница :26
''Твойте джанти имат доста месо за полиране ,
защо не ги направиш едно огледало да станат''

А ето го и моят следващ отговор след 5 месеца.Бях им се заканил от доста време,но все не оставаше за тях.За това си драпнах малко отпуска и спрях колата за една седмица,но тя ми стигна само за предните джанти 9j.Задните 11j ще видим кога ще ги правя.
Та накратко ще се опитам да обясня част от процедурата,защото гледам че доста хора задават въпроси,но никой не им обръща внимание.Явно така им отърва,но все пак колеги нека не забравяме че темата е направи си сам,а не похвали се сам!
Ето част от Част от материялите които са нужни за полирането
Изображение
Изображение
Изображение
голямото киче се режи и се изкарват малки братчета от него
Изображение
Джантата преди
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Джантата със свалени болтове и гайки
Изображение
Изображение

Последна промяна от Rieger-GTO на Пет 29 авг 2008 21:47, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил: bmw
Двигател: 1983
Местоположение: Usa
Контакти:

...

Мнениеот Rieger-GTO » Чет 28 авг 2008 21:17


Сваляне на лака с така нареченият Body700 смивка
Изображение
Изображение
Тук се вижда как лака е останал на места.Аз използвах ситни дърводелски трици за бутане на лака като оставях bodyto да подейства 15,20 минутки и после ги нанасях върху джантата като ги разтъргвах с четката с цел бутане,там където не успявах използвах дървена шпатулка,която си направих от бук.След като се бутне лака се измива обилно със сапунена вода,тя прекратява реакцийте на bodyto.И следва най-не приятната процедура търкането със шкурките
Ето и размерите които аз използвах
Изображение
като на едната джанта почнах от 320,а другата която е заварявана от 150(всяка джанта си е сама за себе си,трябва според нея да се прецени от колко да се почне .
Реших да използвам един метод който доста време го обмислях и накрая се реших да го приложа.
Изображение
Доста се чудех дали няма да се разглоби джантата,но като разбрах,че свалянето става с трупче и чук бях вече спокоен.Застопорих колелото да се движи с 50км/ч,като почнах да търкам от P150 до P2000.Тука набарах една особеност която сам е забелязах.Вдигнах скороста до 160км/ч и е застопорих.Първоначално ми се стори малко страшничко ,но бързо свикнах.Ефекта почна да става много голям.Последните два листа от P2000 ги минах почти без вода,тогава се усети най-големият ефект от търкането със шкурката говоря конкретно за P2000 ,до като при малките размери е обратното,колкото повече вода толкова по добре.Ето го и крайният ефект със шкурките
Изображение
Изображение
тука може да се види изразходвана шкурка за джанта и половина,както и да се разбере колко жулене го чака този който се хване с 9j.Малко повече от половин кофа.
Изображение

Последна промяна от Rieger-GTO на Пет 29 авг 2008 7:22, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил: bmw
Двигател: 1983
Местоположение: Usa
Контакти:

...

Мнениеот Rieger-GTO » Чет 28 авг 2008 21:25


Следва процедурата полиране.
За целта на мен ми беше нужно малцово киче и проблемната паста.Кичета има в Бриколаж и Алати (за Пловдив).Мойто е малко голямичко и се наложи да го изправям при стругар.Процедурата е елементарна търка се пастата върху мястото за полиране и след това се търка с кичето на възможно по-големи обороти.Аз използвах бормашина която за целта ми свърши добра работа.
Ето малко снимцичи
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Тук искам да направя разлика на джанта която е свален само лака и джанта която е частично полирана
Изображение
Изображение
След като се полира част от берта и кичето става недостъпно за отворите на болтовете,джантата се разглобява.Като се свали ринга става удобен за работа от всички страни.Може направо и на свален ринг да се полира,на който както му е удобно.
Изображение
Другата част на джантата при мен се наложи да е боядисвам и ходих да правя боя по поръчка,рецептата при мен излезна близка до цвета на порше.
Последната преоцедура е запечатването на полираното място със сонакс.Аз пак го направих на големи обороти с малцово киче,макар че разбрах от колеги че са опитали с вълнен парцал и пак става ефекта,но има малка разлика.И като за последно за предните джанти искам да добавя че процедурата е наистина доста трудоемка ,на мен ми костваше точно 7 дни по 6 часа отделено време за тях.Подкрепям думите на ''доктора'' които се съмнява че няма да може да не се захваща,а за разглобяването на болтчетата също,не е като да си купиш сирене от магазина,аз успях да ги развия без да скъсам нито едно,но накисването беше жестоко.Имам още снимков материал,като намера възможност ще го кача.

Последна промяна от Rieger-GTO на Сря 06 май 2009 22:47, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
stanko_g
Мнения: 1809
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Рудозем

Мнениеот stanko_g » Чет 28 авг 2008 22:40


Евала човек.Това ти обяснение би било от голяма полза на хората на които им предстои тая процедура :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пет 29 авг 2008 5:43


мечтаната джанта от всеки 8)
11J :shock
станала е чук просто!
евала ти за едно наистина крайно подробно обяснение!


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил: bmw
Двигател: 1983
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Rieger-GTO » Пет 29 авг 2008 7:12


Smoke написа:мечтаната джанта от всеки 8)
11J :shock
станала е чук просто!
евала ти за едно наистина крайно подробно обяснение!

колега това е 9j-то,днеска почвам 11-ките.Живот и здраве ако стигне времето на Рожен може би ще могат да се видят и на живо.А ето и още някоя снимчица
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот Bai Sando » Пет 29 авг 2008 7:49


Наи накрая някои да обясни наи подробно как става и снимки си дал и материали браво станали са трепач :да: :kef: :kef: :kef:


mudnia_pr
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mudnia_pr » Пет 29 авг 2008 10:26


браво на колегата че е обяснил и подкрепил със снимков материал,но нека да не казваме че само той го е направил..има подробни снимки с обяснения на няколко места в темата но вече друг е въпроса на кой му се търси... :D иначе колелцата са станали много яки..поздрави за колегата


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Пет 29 авг 2008 11:32


браво уникална работа си свършил !!!!


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот negodnika » Пет 29 авг 2008 13:26


Ама ми се струва бая опасно да въртиш джантата с такава скорост с разглобен борд :?
Страхотни са RS-ките 8)


Потребителски аватар
Rieger-GTO
Мнения: 300
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 10:54
Автомобил: bmw
Двигател: 1983
Местоположение: Usa
Контакти:

...

Мнениеот Rieger-GTO » Пет 29 авг 2008 13:29


alpine написа:браво уникална работа си свършил !!!!

Мерси продължавам със 11-ките,между другото доста се чудех и за винтилите,но накрая реших да боцна скритите.Смятам и на тях да им полирам капачките.
Санимачката много не ми е под ръка,но каквото мога ще пусна като снимки.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта