Почистване на нагара в двигателя

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Пон 01 сеп 2008 20:20


pe_aps написа:Seafoam in the Mustang
http://www.youtube.com/watch?v=X832d4Mt ... re=related

When you seafoam a car, what does it do? Besides the smoke I mean?
it cleans carbon build up, intake valves, pistons, and restores power and acceleration
I dont get it, your engine doesnt look that beat up, why are you seafoaming? Seafoam is for old 150k+ mile cars.
i wouldn't recommend doing this because it burns your rings and gaskets and some times foul your plugs, thus resulting is burning more oil and would later on cost you more money in the long run.

Последна промяна от pe_aps на Вто 02 сеп 2008 23:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 01 сеп 2008 22:15


Какво е seafoam?!


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 01 сеп 2008 22:24




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пон 01 сеп 2008 22:36


Изпробвано на PD, но ралика няма :( , поражения също :)
То не че колата преди това е имала някакъв проблем в работата де !


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Вто 02 сеп 2008 21:09


Направих го на другата кола (Peugeot 205, двигател XY8, 2 карбуратора, работещ на газ). Звучи абсолютно логично цялата процедура и не виждам кой от какво се плаши толкова. Сигурно след няколко дни/седмици ще го направя и на голфа.

Процедурата е супер елементарна. Направихме го с един приятел, като той държа около 2500-3000 оборота, а аз с пръскалка за прозорци пълна с вода редувах двата карбуратора. Изпръсках около половината, което ще рече 250 мл.

Ето кратко филмче: http://www.youtube.com/watch?v=7LTY0ip5NOg

При пръскането оборотите падат и трябва да се компенсира с подаване на повече газ. Цялата процедура беше направена на газ, защото не ми се обръщаше на бензин и затова моторът работи толкова зле (с махнат капак над плочките не се създава добър вакуум и трудно се набират обороти над тези на празен ход).

Изобщо не е страшно и който си мисли, че може толкова лесно да направи воден удар, да помисли пак. Даже на клипчето го няма, ама към края пръсках яко - по 2-3 пъти в секунда, то даже пръскалката не смогваше. Гледах да не прекалявам все пак и на моменти като позаглъхваше, давах по няколко секунди почивка. Нямаше никакъв пушек отзад.

Можете да видите даже на края на филмчето (където вече е тъмно) как моторът има по-равномерен ход и даже леко се покачиха оборотите. Покарах я малко в квартала и разлика определено има.

Най-вече по-спокоен празен ход, без лекото преди това менене 1 секунда по-бърз, 1 секунда по-бавен. Другата огромна разлика е в самоцелното за протокола каране на много ниски обороти от сорта на 1100 на 4-та/5-та примерно. Преди беше невъзможно - придърпване и притрисане на мотора, което сега за мое огромно учудване го няма.

Поне при мен динамиката не се промени.

Който си мисли, че си измислям, негова си работа. Аз съм доволен. Ако утре забележа други разлики, ще пиша. Като цяло - по-стабилен празен ход и възможност да се кара на много ниски оборти на високи предавки без придърпване и неравномерна работа. От клипчето не си личи много, но ако сравните как работи мотора в началото и в края му, ще забележите лека разлика, която на живо пред него е доста по-голяма.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 02 сеп 2008 22:56


Процедурата съм я правил преди. Сега като карам на газ има ли смисъл.


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Мнениеот pe_aps » Вто 02 сеп 2008 23:55


то си има препарати за тази работа,хората са измислили,
няма нужда да ги поиме с вода,стига с тия сиромашки работи :wink: хахаха


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Сря 03 сеп 2008 7:43


Явно има смисъл и като се кара на газ - аз я карам на газ последните 40 000 км и очевидно имаше натрупан нагар, който вече го няма :)

Ако идните дни ми хареса как се движи, може да повторя пръскането с още 200-300 мл. Обаче става баааавно с тая пръскалка. Пръсках сигурно 20 минути и е доста играчка.


Потребителски аватар
batececo
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот batececo » Сря 03 сеп 2008 8:35


Това приложимо ли е за двигател с пълен инжекцион - примерно да се отвори въздушния филтър и да се пръска?
Какви са тези препарати, които се продавали за целта?


gogothebee
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gogothebee » Сря 03 сеп 2008 8:40


За всякакви е приложимо, стига да си намериш добро място от което да вкараш пулверизираната вода. Ако си пълна инжекция, това значи да пръскаш след MAF-а (в никакъв случай преди него). Прочети темата от началото, обсъдено е. Всичко е на твоя отговорност!


mirro_21
Мнения: 217
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Почистване на нагара в двигателя

Мнениеот mirro_21 » Нед 10 май 2009 19:13


въпроса ми е от както я направих вчера нещо няма мощтност колата.двигателя си работи мн добре,за това не съм и гледал свещите де.но кат си сложа ръката на ауспоха и е едно такова дрррррррр...бум..дррррррррр.бум.през няколко такта и бумка нещо.съмняваме че колектора ми се е задънил,защото още преди месеци ми казаха 4е има мн мрасотия по тръбите му,а и съм с катализатори и няма каде да иде тая гадост освен в тях.та какво може да е станало спроред вас?


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Почистване на нагара в двигателя

Мнениеот freestyler911 » Сря 13 май 2009 15:20


ей това си го мислих че може да задръсти катализатора.
Другото което от горчив опит знам, на москфича монтирахме система за разграждане на водата на водород и кислород.Подавахме на двигателя водна пара която минаваше през електрическо поле с потенциал около 14-15 киловолта, но така и неможахме да накараме водата да остане разградена до момента на подаването на искрата , и единственото което се получи (според мен) беше подаване на пара.Та системата остана монтирана на москфича около 2000 километра, да сме прекарали през двигателя макс 2,5 литра вода. Последва основен ремонт.След отварянето на двигателя видяхме напукани сегменти , но не на 1-2 места ами напукани на 5-6 места всеки от тях и ги вадехме парче по парче, учудващо двигателя си работеше с така натрошени сегменти, но то в руските машини всичко бачка с божията помощ.Буталата и главата и клапаните , не бяха баш "идеално чисти" но определено бяха по чисти от обикновенно.

От практическа гледна точка, работих в едно заведение , и чистих скарата, която беше неръждаема плоча която се нагрява от газова горелка.Плочата беше 70 см. на 1,20 м , метода беше подобен, както е гореща скарата се заливаше ОБИЛНО с вода, и след известно време престой с шпакла лесно се почистваше, но след шпаклата телче циф и яко търкане за да стане огледало.Пробвал съм и както е нагрята да и капна вода , но малко и да стържа там, е нищо не става, даже се спича повече, и водата яко пука, и се изпарява бързо...

вадете си изводи... Аз зареждам ви пауър 100 октана, никакви добавки нито в маслото нито в бензина, карам само с антифриз , без грам вода. Нито предърпва, нито хълца, нито се дави, нито пък прекъсва.
В момента на километража пише 142 000 , но е на доста повече със сигурност, имам я от 1 година , карал съм я 20 000 , нито свещи съм бутал , нито нищо (бобината залях с епоксидна смола, и си изчистих дросела!)


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Почистване на нагара в двигателя

Мнениеот passat123 » Сря 13 май 2009 23:00


Вода не пих пръснал предпочитам добака към бензина
за прочистване на дюзи и прочи !
Но не и вода !
Лично !


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Почистване на нагара в двигателя

Мнениеот niks76 » Нед 17 май 2009 7:46


passat123 написа:Вода не пих пръснал предпочитам добака към бензина
за прочистване на дюзи и прочи !
Но не и вода !
Лично !

още по ли4но ще споделя 4е никоя добавка няма ефекта на водата 8)
добавките за мен са пари на вятъра


Потребителски аватар
Batmirko
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Почистване на нагара в двигателя

Мнениеот Batmirko » Вто 02 юни 2009 20:38


И при мен има въпросното "бррррррррр бум брррррррр бум бум брррррррр" днес му впръснах повече от половин литър но нямаше ефект :? , имаше моменти като подкарах - загасна и почна да работи на 1-2 цилидъра но след малко шпорене се оправи :lol: имам чуството, че колата тръгна по-добре ни досадното прескачане остана :beat_butt2



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта