Решение на оборотите на празен ход?
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Решение на оборотите на празен ход?
Днес срещнах моя майстор и той ми каза, че вчера на Поло 1,4 са му направили хирургична интервенция с цел фиксирани обороти на празен ход по повод игра на оборотите. Доколкото разбрах са му задали фиксирани обороти на празен ход независимо дали е загряла, или дали има вкл. консуматор - 840/мин. Срязали са извода до/към? клапата от компа /модула за празния ход/ и са изкривили някаква пластинка, за да зададат желаните обороти. Моля за вашите мнения!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Съгласен - този на картерните газове явно трябва да се даде в калника да не бърка показанията на Ламбда сондата на празен ход. За останалото съм сигурен че ще стане за 1,4 двг., ама за моя не знам.... Мисля че моя софтуер доста се различава и почва да работи на усреднени показатели и авариен режим - пак ще почне да ми свети лампата за маслото и т.н. В краен случай, ако не мога да събера компетентни мнения и пробваме, ако това се случи - другата клапа, триене на грешки и това е.
- besny
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 8:14
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AKL 1998
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Здравейте съфорумци,
Включвам се с подобен проблем за оборотите на празен ход и по-точно VW polo 11.1995 AEE 1.6i 75hp. Прочетох всички подобни теми преди това и използвах доста от нещата ( на които съм способен) Вчера започна да ми прави проблем при оборотите на празен ход. След като изключа от скорост оборотите много бързо падат и колата гасне. Забелязах, следните "симптоми" :
1 . След възпламеняване на двигателя и префорсиране на същият 3000-4200 rpm оборотите заковават на 950 ( но не след дълго заповат пак да варират).
2. И при постоянни обороти след запускане на консуматор (вентилатор или климатик ) оборотите падат и пак гасне.След загряване и без консуматор.
3. След изключване от скорост оборотите падат и колата угасва.
4. Симптомите при по-загряла са по ясно изразени от колкото при студена.
Извърших следните неща:
1. Почистих дроселовата клапа след дадените указания ( чудесна тема )
2. Смених бензиностанцията ( поставих по силен бензин без да поставям добавки за почистване на горивната апаратура)
3. Изключих акумулатора за една нощ. След поставянето му запали нормално (1100 оборота след което същите паднаха на 950) и държах двигателя да работи 15 мин. След което направих 10-15 км но симптомите започнаха да се появяват отново.
Бихте ли ме посъветвали на какъв майстор да я закарам (ако ме упътите и за такъв в Бургас ще съм много благодарен) и какво още да проверя или подменя
Безавариен път на всички
Включвам се с подобен проблем за оборотите на празен ход и по-точно VW polo 11.1995 AEE 1.6i 75hp. Прочетох всички подобни теми преди това и използвах доста от нещата ( на които съм способен) Вчера започна да ми прави проблем при оборотите на празен ход. След като изключа от скорост оборотите много бързо падат и колата гасне. Забелязах, следните "симптоми" :
1 . След възпламеняване на двигателя и префорсиране на същият 3000-4200 rpm оборотите заковават на 950 ( но не след дълго заповат пак да варират).
2. И при постоянни обороти след запускане на консуматор (вентилатор или климатик ) оборотите падат и пак гасне.След загряване и без консуматор.
3. След изключване от скорост оборотите падат и колата угасва.
4. Симптомите при по-загряла са по ясно изразени от колкото при студена.
Извърших следните неща:
1. Почистих дроселовата клапа след дадените указания ( чудесна тема )
2. Смених бензиностанцията ( поставих по силен бензин без да поставям добавки за почистване на горивната апаратура)
3. Изключих акумулатора за една нощ. След поставянето му запали нормално (1100 оборота след което същите паднаха на 950) и държах двигателя да работи 15 мин. След което направих 10-15 км но симптомите започнаха да се появяват отново.
Бихте ли ме посъветвали на какъв майстор да я закарам (ако ме упътите и за такъв в Бургас ще съм много благодарен) и какво още да проверя или подменя
Безавариен път на всички
Последна промяна от besny на Нед 07 сеп 2008 14:34, променено общо 1 път.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Anbuch написа:maslinkov ламбда сондата отчита количеството на кислорода в изгорелите газове ,тъй че картерните газове и да ги има и да ги няма на сондата и е все тая
п.п. По-точно измерва HO2S което го разчитам като някакъв си горещ кислород ( По химия в дипломата имах 3)
Моите разсъждения са че като загрее двг., картерните газове участват във въздушната смес минаваща през клапата и съответно намалят процентния дял на кислорода, който тя дозира - получава се ефект на мръсен въздушен филтър. За да компенсира синхрона с инжекторното време, компа го намаля и оборотите също, Ламбдата подава сигнал за разреждане на горивната смес и оборотите почват да играят.
ПП Тоя ефект е особено силен през лятото по обясними причини, затова идеята е да се фиксира празния ход механично, докато един ден спестим за нова клапа, или както съм сега със съпротивление на датчика за температура към компа, да подава малко по- обогатена смес на празен ход Все пак като се пуснат фаровете, оборотите нормално падат и пак почват да играят, макар и по- поносимо Радостното е че разхода не се вдига осезаемо, дори напротив- при мене спадна с около литър под указания в книжката
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Вчера, след 100 км, при 120 км/ч ми се вкл лампата за маслото. Продължих с 80 на собствен риск, щото беше спешно, а после на диагностика показа прекъстната маса на детонационен датчик. Изтрихме грешката и вчера до края на деня - нищо. Сутринта обаче, като лашна колата при излизане от гаража, лампата пак се включи за около 2 мин. и пак изгасна. Май лошата маса дето я издирвахме преди , по повод менящи се обороти на празен ход, най - после се показа. Някой да има представа къде да го търся този датчик при моята? Доколкото разбрах, при Пасат- а е зад генератора и трябва да се затяга с точно 20Нм сила.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Искам да споделя нещо по повод оборотите! След като чистих дроселовата клапа, нещо и стана мамка и и спя да работи стъпковия мотор! При това положение .. колата си държи сама оборотите около 925-964 при нормални 865 самичка и не играят грам! Единствено когато се включи климатикът и натовари мотора ... разиграва оборотите малко .. след което ги стабилизира на иоколо 500 .... много странно но си работи сравнително добре на 500 оборота!
Единствено при изк;ючване от скорост при над 2000 оборота в този случай, гасне защотото неможе да ги установи плавно! Та .... установих след диагностиката че проблемът е в моторчето ... оправих го със ново почистване но този път не с WD40 а със специален спрей за електронни компоненти, който баща ми извади от някъде и вече работи хубаво! Та отностно ... пробиването рязането на датчици и кривенето на пластината .... мисля че не е проблем ... ... стига да се направи внимателно и обмислено (то не е необходимо да се реже кабел .. просто се откача буксата на стъпковия мотор и готоо!
)
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Пробвал съм с откачане на буксата, но не става. Колата влиза в авариен режим и поддържа 1600 об.мин. постоянно, колкото да те прибере, ако си на път. Абе, според мене, на моята няма да се получи, ама щом е за идеята и за хатъра на майстора, ще пробваме. Моя комп няма отделен модул за обороти на празен ход, както е при 1.4 моторите и за това не вярвам да се получи.
При повторната диагностика не показа нищо защо се е вкл. лампата за маслото ми и вчера за мое безкрайно учудване оборотите ми спряха да играят, дори при вкл. фарове, без въобще да сме отваряли клапата, камо ли да я чистим. И в тоя дух - при майстора имаше едно друго Поло 1.4, за което той каза че има 4 грешки в компа и не би трябвало да работи, камо ли да има стабилни обороти на празен ход, а то работело като часовник. С една дума компа е толкова итнелигентен, че от време на време откача от много знания- програми и подпрограми.
Коксан, майтапа настрана, ама това има най- вероятно връзка със застудяването- моите обороти се оправят, а твоите се развалят. Я да вземем да изчакаме до следващите горещини, хем да дадем време на компа да се аклиматизира, хем да не го ошашавяме допълнително.
При повторната диагностика не показа нищо защо се е вкл. лампата за маслото ми и вчера за мое безкрайно учудване оборотите ми спряха да играят, дори при вкл. фарове, без въобще да сме отваряли клапата, камо ли да я чистим. И в тоя дух - при майстора имаше едно друго Поло 1.4, за което той каза че има 4 грешки в компа и не би трябвало да работи, камо ли да има стабилни обороти на празен ход, а то работело като часовник. С една дума компа е толкова итнелигентен, че от време на време откача от много знания- програми и подпрограми.
Коксан, майтапа настрана, ама това има най- вероятно връзка със застудяването- моите обороти се оправят, а твоите се развалят. Я да вземем да изчакаме до следващите горещини, хем да дадем време на компа да се аклиматизира, хем да не го ошашавяме допълнително.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта