потракване - скорости или съединител
потракване - скорости или съединител
От известно време имам едно потракване на свободна скорост и на ниски обороти. В началото си мислех че проблема е от хидравличен повдигач, защото като тръгна и се оправя и после рядко се появява. Днес обаче установих, че като запаля и се появи тракането /тракането когато го има е леко като на дизелче ама по нарядко - так так так/ изчезва като натисна съединителя. После като го отпусна или вече го няма или е съвсем тихо и при повторно натискане изчезва съвсем. В движение не съм усетил да го има. Въпроса е към съединител ли да се насоча или към скоростна кутия с тези симптоми? Колата е Г3 1.8 ABS 93. Иначе скоростите ми се превключват перфектно, нямам течове от скоростната кутия, масло си има, само съединителя ми стана малко по-твърд отколкото когато я купих но това стана постепенно с течение на времето /карям я четвърта година/ и понякога при тръгване на нагорнище съвсем слабичко притриса, но не съм усетил да буксува. Питам към кое да се насоча защото бях чел тук че ABS моторите били с някакъв обърнат съединител и не знам дали симптомите са идентични с такива на колеги с други мотори.
ifidik написа:разбита е главинката на феродовия диск на съединителя.пружините са умекнали.можеш да караш с години докато някоя пружина излезе и останеш без съединител или да го смениш.
Дано да се окаже това проблема, то един ден така или иначе съединител се сменя защото се износва. По ме притеснява да не е нещо по скоростната кутия защото до колкото знам проблемите с нея са по-голям цирк.
Малко нови наблюдения по моя проблем с потракването, а и въпрос за нещо странно. След системни наблюдения, ослушване и проби
установих следното: потракването започва да се долавя по-добре когато колата е карана по-продължително време /поне 30-40 км и повече/ т.е. всичко е добре загряло. Потракването изчезва като леко се натисне съединителя /някъде до половината/ или леко се овеличат оборотите и станат 900-1000 и нагоре. И най-странното за мен е че потракването се увеличава като е пуснат климатика. Тогава и човек който не познава колата долавя /особено като стои до предна лява гума/ че има някакво тихо ритмично тракане. Това тракане при включен климатик съм го установил отпреди 2 години и повече, даже може да го е имало и откакто съм я купил но винаги съм мислел че идва от компресора и си мислех че му идва края. До сега не ми беше идвало наум като го чуя /чува се само като е отворена вратата и колата работи на обороти с включен климатик/ да натисна съединитела и да видя че изчезва за да се сетя че не идва от компресора. Правеше ми впечатление че като е отворен капака звука идва не от компресора а откъм мотора на перките, но отхвърлих варианта за перките защото при неработещ климатик като се включат няма тракане и си мислех че се заблуждавам от посоката. А то се оказа че посоката е правилна само дето е откъм скоростите или съединителя. Това което не мога да си обясня е обаче ако потракването идва от тях /а то е от там защото изчезва като се натисне съединителя/ какво общо имат с работата на климатика че да се усилва звука от него
и в момента в който натисна съединителя или леееекичко подам газ потракването изчезва напълно. Между другото силата на потракването е такава че се усеща /с включения климатик т.е. когато е най-силно/ само когато човек се намира вън от колата и то до предната лява гума, в други позиции шума се слива с цялата работа на мотора и ауспуха и почти не се различава, а вътре в купето не се чува. По време на движение не се чува въобще, но то и съвсем леко подаване на газ е достатъчно за да се изгуби. Ако съм сигурен че е съединителя проблема ще го сменя веднага, но ако не е от него само ще се набутам 300+ лева и после пак ще свалям всичко заради скорости. Може би ще изчакам да се прояви по-ясно проблема за да зная от къде да започна.


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта