проблеми при палене - все едно няма компресия

Техническа и сервизна информация за Passat
visuall
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

проблеми при палене - все едно няма компресия

Мнениеот visuall » Вто 09 сеп 2008 13:25


Здравейте,

От едно известно време имам проблем с Пасата – Б4, 1.8 MI ABS мотор (газ/бензин). Всичко започна тази зима. На студен двигател не искаше да запали. Стартера върти все едно на него няма закачен двигател. Клапаните чукат и дори и да запали работи на 1, 2 или 3 цилиндъра (всеки път различно). Двигателя тресе и чука ужасно. Някога изобщо не успяваше да запали. Понякога ако успее да запали и я форсирам малко се нормализира и си работи добре. Ходих на майстор – смени клапаните и хидравличните повдигачи – ефект никакъв. Ходих на друг – той ми каза че е станало от стар или некачествен бензин. Изхвърли стария бензин, наля нов, прочисти системата – бензинова помпа, тръбички и т.н и нещата се оправиха. И така досега – 8 месеца. Сега всичко се повтаря – пак не иска да пали, ако успее работи на 2-3 цилиндъра докато се нормализира, дори и веднъж да ги нормализира понякога пак се скапва както си работи. Днес ходих на майстор и той иска пак да сменял клапани да шлайфа глава и т.н. А когато си работи двигателя е пушка – няма преразход на гориво, не бута масло и си има мощност (карал съм и други пасати и мога да кажа че си е съвсем добре). Някой има ли идея какъв може да е проблема и какво да проверя?

Поздрави




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 09 сеп 2008 13:33


ами и при мене го е правила 2-3 пъти това сутрин - върти все едно няма компресия.
сигурен ли си че са сменяни повдигачите???
т.е. да не са ти взели само парите за новите.
защото според мене проблема е в маслото или в маслените магистрали.
за да работи на 3 цилиндъра и при стартер да няма компресия означава, че някой повдигач остава отворен /не уплътнява клапана/ и този цилиндър изпуска компресия - не може да нагнети.
пробвай да промиеш маслената магистрала при смяна на маслото.
Определено е от такъв тип проблема ти. Аз също не съм го разрешил но ми го е правила 2 или 3 пъти на студено колата от 4 години насам.


visuall
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот visuall » Вто 09 сеп 2008 13:40


Не съм бил там докато ги сменяха но ми показаха старите после ( което не е 100% гаранция но все пак). Но човека ми е познат така че не мисля че ще ме лъже. Да определено повдигачите не затварят но защо? Има ли смисъл пак да се оптваря мотора и да се сменят повдигачи и/или клапани? Наскоро сменях масло но не е промивано нищо. Как се прави тази промивка?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 09 сеп 2008 13:52


незнам дали ще има полза де /колеги споменават, че има уж/ - но има добавки по бензиностанциите - сипва се в старото масло - има указание колко минути да поработи мотора на празен ход - точи се маслото и се налива друго.
Не мога да си обясня защо става така - имай наизпредвид че миналата зима имах един път такава случка и това лято отварях главата за профилактика - клапаните не искаха припасване с една дума - перфектни бяха... т.е. не е че има клапан неуплатняващ а просто напомпани повдигачи, пружината не може да ги преодолее и .. клапана остава отворен. Преди карах с 15х40 масло, сега сложих 10х40 - ще видим дали пак ще има такава случка.


visuall
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот visuall » Вто 09 сеп 2008 14:03


За ползата наистина е спорно. Ако знаех за това щях да го промия при последната смяна на маслото. Нормално ли е да се мисли за смяна на повдигачи/клапани отново при условие че не бута масло, не дава преразход и си има мощност?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 09 сеп 2008 15:01


клапаните нямат нищо общо в случая според мене.. защото ако не затварят ще има нестабилни обороти на празен ход, припуквания в гърнетата и повишен разход...
щом няма разход на масло, значи и гумичките на клапаните и сигментите са ти наред.
така че незнам дали е нормално да се мисли за сняма на повдигачи при това че уж са сменени с нови...


visuall
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот visuall » Вто 09 сеп 2008 15:54


Ще пробвам с промивката като за начало. Ако някой има други идеи да пише ...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 09 сеп 2008 18:11


Провери дали маслената помпа качва масло до главата!Предлагам ти да направиш проба с приятел.Развиваш първо датчика за маслото преди филтъра,а твоят човек врътва кратко на стартер-трябва от отвора да хвърли масло.Завиваш обратно този и отвиваш втория след филтъра.Повтаряш процедурата.Ако не хвърли от вторият датчик-запушен маслен филтър.Ако не стане първото-проблем с помпата(може и само цедката на помпата да е проблемна...).В конзолата на филтъра има и едно клапанче,което,ако не затваря след престой една вечер ще връща маслото в картера, и на сутринта ще пада голямо въртене докато запали!

П.П Дано да е само филтъра :wink:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 09 сеп 2008 19:03


колеги да ви се похваля преди 10 минути отивам да си паля колата - изгасена преди 40-50 минути - паля и няма никой - никаква компресия....
върти стартера все едно всички свещи свалени - на газ изобщо не отлепи - на бензин поприкюфка във филтъра и ауспуха и със пълна газ задържа 1000 оборота при работа като трактор. Изгасих и пак палих... и след известно време :) започна да работи на 3 цилиндъра.. след малко се оправи и все едно нищо и няма.
Преди 1 година съм сменял маслена помпа със идеално почистен картер. Това лято свалях главата - всичко по маслената магистрала е ток. Нямам идея защо така става.. днес я урочасах с тая тема вероятно :)
Има ли клапан в главата който да държи налягането в повдигачите при изгасен мотор или самите повдигачи си държат маслото в себе си.
Ако има някой запознат с това много ще ми бъде полезен.
п.п извинявам се че се намесвам в темата на колегата, но и за двамата би било полезна информацията.


visuall
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот visuall » Вто 09 сеп 2008 19:50


Като нищо проблема може да е еднакъв! Утре ще проверявам помпата на маслото. Сега се сещам че като сменях маслото не искаше да угасне лампата за маслото след смяната (все си мигаше) - това беше преди месец и колата тогава си беше ОК. И така докато не запалихме на свален филтер за кратко - тогава изхвърли масло и след това като завихме филтъра сработи. Майстора каза че сигурно и имало някакъв боклук и като сме махнали филтъра го е изхвърлила. Дали може да има връзка?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 09 сеп 2008 19:56


незнам вече. Ако някой друг се включи в темата да помогне...


visuall
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот visuall » Вто 09 сеп 2008 19:56


Ако има запушен маслен филтър/помпа компресията ще се загубва ли? Защото определено се губи компресията преди запалване сутрин - а дори и на топъл двигател понякога. Звука е такъв ...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 09 сеп 2008 19:59


няма да се губи компресия а няма да вдига масло и ще тракат повдигачи... няма смазване...

компресия се губи, когато повдигачите не изпускат налягането и клапаните стоят отворени..


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот Петър Петров » Вто 09 сеп 2008 23:01


Колеги, не съм особено запознат с тия повдигачи ама не не регулират ли луфта с маслото и от тук не следва ли, че ако са по-стари ще чукат клапаните, не би трябвало въобще да има вариант да държат отворени клапаните, напротив, няма да ги отварят както трябва, но ще ги отворят все пак!!! Как познавате дали клапаните трябва да се пасват или не, при положение, че веднъж сложен клапана не се върти и си прави някакво легло и ако в даден момент се завърти съвсем леко той може и да не затваря добре и оттам се губи компресията.....


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Сря 10 сеп 2008 6:08


Привет колега
Аз преди време имах същия проблем, писал съм за него в тази тема
При мен се появи и огромен харч на масло, близо литър на 100 км. Та отворихме двигателя, и сменяхме де що има за смяна - така и така е отворен, но най вероятно при мен проблема е бил от повдигач



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Димитър75 и 52 госта