запичат ли дюзите при бавно каране ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

запичат ли дюзите при бавно каране ?

Мнениеот kiko946 » Сря 10 сеп 2008 5:22


моят син,който също има дизел има теория, че при бавно каране,продължитено, примерно 70 клм. в час на пета скорост,дюзите запичат ? а това е най икономичната скорост.




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Сря 10 сеп 2008 6:06


Мога да карам бавно на 1-ва с 40км/ч. Както и на 4-та с 40км/ч. Би ли обяснил по-подробно теорията?


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Сря 10 сеп 2008 7:10


70 км/ч е малка скорост за 5 предавка.Дюзи няма да запекат но има други последствия за мотора.На този двигател 2700 об/мин е най икономичната опция!Там можеш да се доближиш до разхода на tdi.Изпробвано вече 40000км!


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Сря 10 сеп 2008 7:58


myrshavija написа:Мога да карам бавно на 1-ва с 40км/ч. Както и на 4-та с 40км/ч. Би ли обяснил по-подробно теорията?


примерно 70 клм. в час на пета скорост - съм написал


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Сря 10 сеп 2008 8:28


Да, затова и питам - какво е значението на ниската скорост и каква би била разликата при цитираните от мен скорости?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 10 сеп 2008 8:49


myrshavija написа:Да, затова и питам - какво е значението на ниската скорост и каква би била разликата при цитираните от мен скорости?


хОборотите на мотора :idea: е разликата , не мислиш ли ... :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 сеп 2008 11:37


За къв шпек караш на 5та с ниски оборти/вероятно някой те е излъгал ,че така е най-икономично ,а ти си решил че и така можеш да се покажеш като "анти-джигит"/.Прочети мнението на Н2О и не ти трябва нищо друго.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 10 сеп 2008 12:09


Rabbit_TDI написа:За къв шпек караш на 5та с ниски оборти/вероятно някой те е излъгал ,че така е най-икономично ,а ти си решил че и така можеш да се покажеш като "анти-джигит"/.Прочети мнението на Н2О и не ти трябва нищо друго.


Зависи кой как кара , но ако по равен път не ускоряваш а просто поддържаш скоростта - най-икономичен ще е режим на ниски обороти на двигателя , и аз така смятам , каква би била обратната логика :) .
Друг е въпроса ако "напъваш" газта и се мъчиш да "качваш" наколон или пък изпреварваш при такива условия ниски - обороти на мотора , повишен въртящ момент и лоша циркулация на охлаждащата течност ( изключение - ако има ел. водна помпа ) .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 сеп 2008 15:00


Е то тия идеални условия да не ускоряваш освен на магистралата и при намаляне/ама то тогава си ства ППХ/не ги виждам.По наще пътища завой,дупки,каруци,коне.....На практика става така че покараш един километър икономично ма после ти се наложи 2-3 пъти да ускориш и най-накрая си изхабил повече гориво.Много пъти е чоплена темата - на практика и в повечето ситуаций най-икономично и приятно за шофиране е да караш около обортите на максималния въртящ момент и най-вече да си усещаш колата.
P.S.Колкото ми е писнало от самоубийци дето карат с 150 по междуградските пътища ,толкова ми е писнало и с заспи дето карат 60-70 и правят мега колони зад тях .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Сря 10 сеп 2008 15:08


Rabbit_TDI написа:Е то тия идеални условия да не ускоряваш освен на магистралата .....


Прав си , аз лично почти никога не карам на 5 в градски условия , пък и никога на магистрала с 50-60 , освен когато ще спирам :lol: .


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Сря 10 сеп 2008 21:45


Незнам дали колегата не може сам да си обясни явленията,но в краина сметка той пак ще си я кара как си знае.Така че май нема смисъл като е без значение :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 29 госта