проблеми при палене - все едно няма компресия

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 10 сеп 2008 6:49


Петър Петров написа:Колеги, не съм особено запознат с тия повдигачи ама не не регулират ли луфта с маслото и от тук не следва ли, че ако са по-стари ще чукат клапаните, не би трябвало въобще да има вариант да държат отворени клапаните, напротив, няма да ги отварят както трябва, но ще ги отворят все пак!!! Как познавате дали клапаните трябва да се пасват или не, при положение, че веднъж сложен клапана не се върти и си прави някакво легло и ако в даден момент се завърти съвсем леко той може и да не затваря добре и оттам се губи компресията.....




Напълно съм съгласен с теб,Колега!Когато са изтекли повдигачите,клапаните няма да се отварят достатъчно(дори никак) и няма да се засмуква горивна смес в цилиндрите.




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 10 сеп 2008 7:15


мисля че малко бъркате за луфта на клапаните...
поне според мене клапаните си се отварят от натиска /гърбиците/ на разпределителния вал - просто след подминаването на гърбицата клапана няма да се опитва от натиска на маслото да се върне в положение опиращо до разпределителния вал и се получава чукането.
Повдигача под натиска на разпределителния вал потъва, а когато не потъне - не се затваря клапана...
А колкото до невъртящите клапани - въртят си се и се самопочистват доколкото е възможно. Ако не се завъртат ще направят легло на едно място както казваш колега.
Неуплътняващ клапан може да се провери чрез измерване на компресия - ако не уплътнява ще има спад на компресията в цилиндъра.
Друга предпоставка е куфкане в ауспуха /което при дупки в гърнетата не е миродавно/ - ако всичко по изпускателната система е ОК а кюфка значи изпускателен или пукане във филтъра - всмукателен. Но без компресомер си е риск, защото може тези пукания да се получат от недобра гориво/въздушна смес, от лоша запалителна система - кабели, свещи, капачка, палец или от недобра центровка.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 10 сеп 2008 19:35


някой нещо по въпроса?


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Golqmq gre[ka ste

Мнениеот skk » Сря 10 сеп 2008 20:07


Когато вала натисне клапана се отваре а не се затваря, затварянето на клапана се прави от пружината която го прибира нгоре. За хиравличните знам че са пълни с масло и вътре има ведна сачма която трябва да задържа маслото. Значи проблема който е описан с загуба на компресия може да се дължи на повредени хидравлични повдигачи или прекомерно налягане на маслото подавано от маслената помпа. Когато има високо налагяне вследствие повреда на регулиращия клапан на маслената помпа повдигачите се пълнят с масло и не могат да го изпуснат което оставя клапана леко отворен дори и след като гърбицата е преминала, отам има загуба на компресия обаче не е чак пълна. Усеща се лоша работа на свигателя на празен ход. Също така сутрин ако повдигачите на могат да изпуснат маслото и е студено паленето е ад. Изкам да кажа също че ако няма достатечно налегане на маслото повдигачите не могат да се напълнят и ще чукат.

Ето ти и темата по която съм писал ама никои не му се вярва аз още се боря с проблема днес смених повдигачите ако не става ще сменя и помпата. след ремонта искара 2000 км и пак загуби компресия на 1 цилиндър. http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=94388&highlight=

Последна промяна от skk на Сря 10 сеп 2008 20:19, променено общо 1 път.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 10 сеп 2008 20:12


ivo123 написа:мисля че малко бъркате за луфта на клапаните...
поне според мене клапаните си се отварят от натиска /гърбиците/ на разпределителния вал - просто след подминаването на гърбицата клапана няма да се опитва от натиска на маслото да се върне в положение опиращо до разпределителния вал и се получава чукането.

нещо грешно ли написах - ясно е че от пружините се връща клапана.
Помпата съм я сменял преди 2 години ...
проблема ми се е появявал 3 пъти - като този вчера беше доста осезаем - т.е. на повече от 1 цилиндър нямаше компресия със сигурност.
Затова питам колегите има ли клапан на главата, който да държи налягането или е само в помпата маслената.

чукането се получава при празни повдигачи но двигателя си работи равномерно - доста коли съм забелязвал и при загрял мотор да чукат... което ще рече че като чука повдигач, пак си отваря клапана /не споря че на 100% де/


skk
Мнения: 88
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

д

Мнениеот skk » Сря 10 сеп 2008 20:25


Дописах мако в горната тема без да отварям нова. Чукат повдигачи на които са им хлабави пружините. Но да ти кажа по добре да ти чукат по малко отколкото да са тихи. Имай в предвид че дори да си отстранил проблема сега то клапаните им трябва малко време да очукат нагара от това че не са затваряли добре. Сутрин като палнеш трябва да ти се чива тракане за момент. Налягането на маслото се определя от клапана на маслената помпа в самич повдигач има сачми които требе да задържат. Ако си я сменил може да отидеш да ти мернат налягането което дава.


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Съб 04 окт 2008 14:10


За да не отварям нова тема, вчера и днес колата ми направи такъв номер - не иска да запали, поне 10 мин борба ми трябва за да я запаля поне на 3 цилиндъра, първо върти все едно няма компресия, след време почва на един цилиндър, после на два и т.н.
Забелязах, че го прави само след работа на бензин, ако съм минал поне 15-20 км на бензин, след като истине не мога да я запаля като хората.

Преди по малко от година поради същия проблем, но съпътстван с огромен разход на масло ( 1л на 100км) двигателя беше отварян и беше сменено всичко което е за смяна - сегменти, билени лагери, гумички на клапани и т.н.

Пак подчертавам, че при мен го прави след по продължително каране на бензин, газовата е Ловато, паля на бензин и автоматично над 2000 оборота минавам на газ

Някой има ли някакви идеи ??


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 04 окт 2008 14:37


странно е че и на мене като направи номера карах 20-на км на бензин преди това... после около километър на газ и я изгасих. След 40 минути паля и ....


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот Петър Петров » Съб 04 окт 2008 23:54


Колеги, мисля си дали проблема с повдигачите не идва от масълцето, я споделете кой какво масло е сипнал...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 05 окт 2008 7:13


аз съм с Q8 10x40, преди бях с 15х40 на същата марка и пак ми го беше направила проблема зимата в студа при незагряла кола.
Карал съм и с BP 15x40 - пак се е случвало.
не мисля че е нещо маслото, още повече че наскоро като го направи - колата беше на около 40-50 градуса изстинала и маслото е полусинтетика.


max-2
Мнения: 59
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 17:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » Нед 05 окт 2008 9:08


Защо не проверите налягането на маслото-нали имаше там някакви лагери/втулки на някакъв паразитен вал, от износването на които налягането пада много. Ако зумера не работи или нарочно е изключен двг си работи, но постепенно влошава работата си и налягането пада още повече, а за хидравличните повдигачи се иска нормално налягане, за да работят както трябва.
И друго, трябва да е много скапана колата или да гори масло половин кило на 1000, че да и сложа минерално масло-то е за руски трактори, москвичи и лади в края на живота им.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Skruji » Нед 05 окт 2008 10:10


Колата ми е 1.4 моно ABD. Днес сутринта и аз имах същия проблем. Въртя на стартер и все едно няма компресия. Повъртях няколко минути и колата започна да при припалва ту на 1 ту на 2 цилиндъра. Още малко въртяне и горе долу заработи. Това става на бензин, интересното е че одавна не я бях карал на бензин и вчера доста си я покарах на бензин и ми направи този проблем, точно като на колегата по горе. Скоро сменях датчик на Хол и първата ми мисъл беше че затова не пали, но като махна кабел и го доближа до главата има искра. Забелязах също, че когато махам и слагам кабел на цилиндрите при работещ мотор, за да проверя ако някой цилиндър не работи, на втрори почти няма разлика. Значи той не е работил добре. Оставих колата да работи на бензин около 15 мин и работата на двигателя пак си остана неравномерна на ниски обороти. Когато изфорсирам няма проблем. Превключих на газ, поработи малко и се нормализира???? Какво общо имат повдигачите с газта и бензина. Може би ако бензина е изветрял понеже колата се кара на газ и намаляло октановото число??? Незнам??? След това вече ми падна пердето, превключих на бензин и 1-2 мин само в прекъсвач!!!!!!!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
И сега работи нормално и на двете горива?????
Смятам да пробвам със смяна на масло и филтър и каране първо няколко дена на бензин, после на газ и ще пиша пак. Споделяйте ако сте намерили решение???? :?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 05 окт 2008 18:51


ако имаше някакво обяснение и решение все някой щеше да го напише - все пак темата стана 2 страници.
и на мене ми е интересно защо се получава.
от доста време не се е получавало де, но не се знае кога пак ще стане. :(


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Skruji » Нед 05 окт 2008 20:10


Ще се поровя и по други форуми, дали братушките няма да са написали нещо?

Ето какво намерих в нашия форум
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%F1%E8%FF
И съм склонен да вярвам 99% че бензина ми е мръсен.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 05 окт 2008 22:44


знам ли вече. действително, че след каране на бензин се получава амаа нали е загрял двигателя и мисля че не трябва да се задържат боклуци.
пък и преди 2 месеца токах всичко от резервоара и нямаше видими боклуци. Бензина ми не е стоял много време в резервоара..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта