Здравейте, извинете за балъшкия въпрос, но ме интересува има ли някакъв по-специален начин за замерване на датчика за температурата на вх. въздух? Прочетох тук и в руския форум, че трябва да се мерят крайните крачета (1 и 4) на хоризонталния клупунг под дюзата за моното. Сутринта преди да тръгна на работа ги премерих с мултицет и установих 13,8 Кома! Цифрата много ме изненада, очаквах 3-4 Кома, но 13!!! След обяд мерих пак - 11,8 Кома при външна температура около 35 градуса.....
Та затова питам - да не би да правя нещо не както трябва?
И след това следва ли да се замисля за нов датчик (чух че бил към 180 лв.) или проблема е някъде другаде?
Благодаря предварително



датчик за температурата на вх. въздух - В3
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Преди време и аз си играх с този датчик. При мен беше прекъснал някъде вътре в пластмасата, която покрива разпръсквача. Успях да го възстановя, защото цената на нов наистина е към 180 лв. Аз обаче не намерих някаква особена разлика преди и след възстановяването му.
Иначе стойностите му трябва да са следните:
0* - 5.0 - 6.2 кОм
20* - 1.6 - 2.0 кОм
30* - 1.6 - 2.0 кОм
50* - 700 - 900 Ом
80* - 300 - 350 Ом
100* - 175 - 225 Ом
Най - добре е да го свалиш, почистиш и премериш с мултицет, да, на двете крайни крачета на куплунга, като го загряваш с пръсти или пък го сложиш в някаква среда с определена температура.
Иначе стойностите му трябва да са следните:
0* - 5.0 - 6.2 кОм
20* - 1.6 - 2.0 кОм
30* - 1.6 - 2.0 кОм
50* - 700 - 900 Ом
80* - 300 - 350 Ом
100* - 175 - 225 Ом
Най - добре е да го свалиш, почистиш и премериш с мултицет, да, на двете крайни крачета на куплунга, като го загряваш с пръсти или пък го сложиш в някаква среда с определена температура.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
запоява се от пъпките и се пускат нови кабели до буксата.
като мериш на буксата и е 11-13км - премери и на пъпчиците какво показва - ако има голяма разлика дублирай кабелите.
п.п. плочката за газовото е под датчика за температура и под дюзата.. т.е. разделя се на две моното и там се монтира плочката за газта.
като мериш на буксата и е 11-13км - премери и на пъпчиците какво показва - ако има голяма разлика дублирай кабелите.
п.п. плочката за газовото е под датчика за температура и под дюзата.. т.е. разделя се на две моното и там се монтира плочката за газта.
MobilLife: точно за това го правя. Сутрин като паля (или изобщо на студено) пуши яко и имам чувството че изхвърля чист бензин......
съмнявам се също в ламбдата, но съм я сменял януари т.г. и не ми се вярва да се скапала...
Къде трябва да го бодна това съпротивление - на клупунга паралено на 1 и 4-та жица или...
Иначе си свалих една руска програма за диагностика на VAG - MonoScan и там ми даде температура на вх. въздух -19 гардуса, та за това меря....
ivo123: тези пъпчици мога ли да ги видя/премеря без да разглобявам моното (само свалям филтъра с трите болта...)
съмнявам се също в ламбдата, но съм я сменял януари т.г. и не ми се вярва да се скапала...
Къде трябва да го бодна това съпротивление - на клупунга паралено на 1 и 4-та жица или...
Иначе си свалих една руска програма за диагностика на VAG - MonoScan и там ми даде температура на вх. въздух -19 гардуса, та за това меря....
ivo123: тези пъпчици мога ли да ги видя/премеря без да разглобявам моното (само свалям филтъра с трите болта...)
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Достъпът до този датчик е лесен. Сваляш капака на мотоно - този с трите болта. По средата, над дюзата, има едно черно пластмасово капаче, в което влизат четирите жици от куплунга. Двете средните захранват дюзата, а двете крайни отиват до датчика. Самите жици минават някъде вътре в самата пластмаса. Отстрани на това капаче се намира този датчик. Около него, от самата пластмаса, има едно полукръгче, което го предпазва. Самият датчик е много малък и представлява едно кръгче, като хапче, като от двете му страни са запоени жичките. Спойките се виждат.
Това капаче, заедно с датчика, се държи с един болт, завит горе на средата. Развива се с еврейска звезда май. След като го развиеш, с издърпване отделяш капачето от леглото на дюзата.
От другата страна, самият куплунг се вади като се дърпа нагоре. Ако не ще да излезе, значи от долната му страна има идин издатък, който е вкаран в корпуса на моното и е запресован чрез загряване. Поне при мен беше така. При това положение, внимателно с ножовка или нещо друго подходящо изрязваш пластмасата, която задържа куплунга. След тази операция вече можеш да извадиш куплунга нагоре.
Така вече си отделил цялата тази джаджа и можеш да я почистиш и измериш спокойно и в домашни условия. Премери с мултицет връзката между спойките на датчика и съответните клеми на самия куплунг. Ако всичко е ОК, значи самият датчик, който всъщност е едно термо съпротивление, е с нарушени параметри. Той може да се замени със същото "хапченце" от датчик за температурата на охлаждащата течност, който е значително по-евтин (имам такъв разглобен, със здрави "хапченца"). В книгите пише, че параметрите им са еднакви.
Ако връзките между спойките на датчика и клемите на куплунга са кофти, можеш да дублираш връзките с външни жички. Аз моя така го излекувах.
Ами за сега това е. Ако нещо не ти е ясно - питай. Готов съм да ти окажа и практическа помощ, защото съм минал по този път.
Това капаче, заедно с датчика, се държи с един болт, завит горе на средата. Развива се с еврейска звезда май. След като го развиеш, с издърпване отделяш капачето от леглото на дюзата.
От другата страна, самият куплунг се вади като се дърпа нагоре. Ако не ще да излезе, значи от долната му страна има идин издатък, който е вкаран в корпуса на моното и е запресован чрез загряване. Поне при мен беше така. При това положение, внимателно с ножовка или нещо друго подходящо изрязваш пластмасата, която задържа куплунга. След тази операция вече можеш да извадиш куплунга нагоре.
Така вече си отделил цялата тази джаджа и можеш да я почистиш и измериш спокойно и в домашни условия. Премери с мултицет връзката между спойките на датчика и съответните клеми на самия куплунг. Ако всичко е ОК, значи самият датчик, който всъщност е едно термо съпротивление, е с нарушени параметри. Той може да се замени със същото "хапченце" от датчик за температурата на охлаждащата течност, който е значително по-евтин (имам такъв разглобен, със здрави "хапченца"). В книгите пише, че параметрите им са еднакви.
Ако връзките между спойките на датчика и клемите на куплунга са кофти, можеш да дублираш връзките с външни жички. Аз моя така го излекувах.
Ами за сега това е. Ако нещо не ти е ясно - питай. Готов съм да ти окажа и практическа помощ, защото съм минал по този път.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Този датчик работи само до 20С
Този датчик работи само до 20С. Тоест щом температурата на въздуха мине 20С компютъра не го взима в предвид и не играе.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта