
Въпрос за предни лагери.
- slavi777
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 15:47
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: EZ 1990
- Местоположение: София
Въпрос за предни лагери.
Здравейте!!!Искам да попитам относно предните лагери дали за смяната им е необходим някакъв по специален инструмент(например скоба за лагери),че доколкото разбрах предните лагери се набиват. За реглажа след това разбрах ама дали ще ги сменя сам незнам.Не намерих нищо в търсачката.Става въпрос за Голф2 90г. 1,6 EZ.Благодаря предварително!!! 

- svetoslav_sp
- Мнения: 108
- Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Как да разбереш дали лагера е за смяна - вдигаш колата на крик така че предната гума да е във въздуха и подпираш здраво другата , ама ЗДРАВО . Палиш колата , слагаш на 3та или 4та и бавно пускаш съединителя така че не тръгне рязко гумата и да не излетиш . След като почне да се върти даваш яко газ , изключваш от скорост и гасиш . Ако шума е по-силен от нормалното , тоест от нормалния шум на въртене значи лагера е за смяна .Същото движение повтаряш и от другата страна.
Относно смяната - не те съветвам да го правиш в домашни условия освен ако нямаш преса . Избиването е лесно - с по-големичък ЧУК
Но набиването на новия трябва да е на преса защото иначе се е*ава майката на сепаратора и в много скоро време лагера пак ще е за смяна
Има и друг момент - не си казал дали бучи/вие/стърже по време на движение
Ако при по-голяма скорост не бучи толкова дразнещо-не ги пипай . Покарай така и ще се разбере със сигурност че са за смяна 
Относно смяната - не те съветвам да го правиш в домашни условия освен ако нямаш преса . Избиването е лесно - с по-големичък ЧУК


Има и друг момент - не си казал дали бучи/вие/стърже по време на движение


- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
пиплкава работа е и ако не си се захващал някога.. недей.Аз по цял ден работя това и ме озори за първи път.Демонтажа и особено монтажа е специфичен с опастност да повредиш лагера ако нямаш опит и екипировка/визирам втулки,преса,дорници,зегерклещи.Ако пък ли си решил да си трошиш главата запомни това правило/при демонтаж или монташ на лагер никога търкалящия елемент/съчмите/ не трябва да поема удара за сметка на другите елементи.Или когато избиваш лагер от ос ,удара понася вътрешната гривна-биеш по нея.Когато набиваш лагер в отвор,удара трябва да понесе външната гривна/биеш по нея/
Демек когато вече монтираш новия лагер първо го набиваш на главината като биеш по вътрешната гривна,после набиваш лагера с набитата вече в него до упор главина във отвора на шенкела, като набиваш по външната гривна на лагера.Късмет на куражлиите.Излишно е да споменавам че шенкела се демонтира от колата целия/разкачаш амортисьора долу,външния накрайник/шарнир/и шарнира на носача дето влиза отдолу на шенкела.Накрая реглаж и тва е.
Демек когато вече монтираш новия лагер първо го набиваш на главината като биеш по вътрешната гривна,после набиваш лагера с набитата вече в него до упор главина във отвора на шенкела, като набиваш по външната гривна на лагера.Късмет на куражлиите.Излишно е да споменавам че шенкела се демонтира от колата целия/разкачаш амортисьора долу,външния накрайник/шарнир/и шарнира на носача дето влиза отдолу на шенкела.Накрая реглаж и тва е.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
основен инструмент-един такъв, дето като го вдигнеш и ти прави сянка...
поне няколко кила.
при набиването има тънкани и може да се уакаш, ама то така се научава човек.
ако ти стиска-да знаеш че хамалието е канско. даже ми се е налагало с електрожен да ги вадя-не излизат никакси. за справки golfer...
с тия лагери съм потрошил досега 5 менгемета-все ячки такива.
много зор, много маане, много чудо.
някой даже ми беше направил клипче как пукам по един такъв...
преси също се трошат от вадене на такъв лагер. ако не внимаваш-и шенкели се сменят...
умната момко. успех.

поне няколко кила.
при набиването има тънкани и може да се уакаш, ама то така се научава човек.
ако ти стиска-да знаеш че хамалието е канско. даже ми се е налагало с електрожен да ги вадя-не излизат никакси. за справки golfer...


с тия лагери съм потрошил досега 5 менгемета-все ячки такива.
много зор, много маане, много чудо.
някой даже ми беше направил клипче как пукам по един такъв...


преси също се трошат от вадене на такъв лагер. ако не внимаваш-и шенкели се сменят...
умната момко. успех.

- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
bodlio написа:И на мен ми предстои, но като вдигна моята и се опитам да завъртя едното колело, по начина описан по-горе не се получава... като изключа от скорост спира веднага. Голф 5 е
Само от едната страна ли го прави ? Има вероятност да ти задържат спирачките , или лагера да е пред разпадане вече

-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Здравей те,прочетох за лагерите на предните главини и реших да споделя своя опит.Наистина за разбиването им се съди по шума а той е доловим на прав и гладък участък от пътя.При движение направо и леко отклоняване на автомобила в ляво и дясно шумът в единия случай намалява а в другия се увеличава.Наистина също така може да се установи дали е разбит лагера ако се повдигне едното колело.Но колелото се превърта силно на ръка,ако е разбит лагера той се чува и се усещат вибрациите му по дланта когато го въртите бавно.Като внимавате да не си заклещите някаде ръцете.За ваденето мога да споделя че е лесно,след демонтирането на шенкела избивате с дорник /парче обло желязо утанено в единия си край така че да влиза в главината,там кадето са шлиците и по-голям диаметър които при чукане избутва главината/главината и изваждате зегерката която застопорява външната гривна.След това изваждате вътрешните гривни на лагера с отвертка и ако разполагате с електрожен просто правите един заваръчен шев на лагера отвътре /на външната гривна докато е още в шенкела/.При изтиването си заварката свива външната гривна и тя излиза по-лесно.Понякога при избиването на главината на нея е възможно да остане едната от вътрешните гривни нея я прорязвам с малък флекс като я изпилявам на плоско на нула почти до самата главина /спокоино малко драскотини не вредят/ и я избивам леко със секач.Набиването налагера също не е трудно ако имаш малко опит.Набиваш лагера в шенкела с мек чук като го обикаляш с леки удари в кръг които нанасяш само по външната гривна за да не се наранят сачмите а те отсвоя страна повърхнините по които ще се търкалят/внимава се лагера да влиза равномерно от всички страни/.За донабиване на лагера до упор се използва вече избитата външна гривна /като се внимава тя да не се пръсне от заварката/.Поставя се зегерката.Главината набивам в лагера като използвам дълъг болт с гайка/12 мм. по 1,25 стъпка взет от задно окачване на ЛАДА наистина дълъг/.Прекарвам болта от вън навътре през главината като поставям шайба с диаметър които и позволява да влезе на мястото на гайката стягаща карето.От другата страна също поставям дебела шайба но с диаметър не по-голям от вътрешната гривна на лагера.Под гайката поставям лагер от преден амортисор/вадя го от горния тампон на макферсона но преди гаиката поставям глатка шайба която непозволява на гайката да разруши лагерчето/ той е малъ и аксиален което позволява с малко усилие да се на вива гаиката и така да се направи преса в домашни условия.Предимството е че лагера се набива постепенно и може да се следи тои да се предвижва равномерно до упор.Докато на големите преси като се натисне лагера може да поведе на криво и да не се успее да се реагира навреме.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
всичко убаво,ама това със заварката
,пич не си играй с разпределянето на напрежения в метала по този начин ,току виж следващия път си си потърсил нов шенкел,това са драстични мерки дето се прилагат само ако лагера не излиза с чукане или преса и хич не е за препоръчване.Току виж некой те послушал и грабнал електрожена и клепи та клепи..


- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Мен ме интересува дали мога от едните шенкели да преместя лагерите на другите? Или няма как да стане(имам в предвид самите главини или си мечтая за небесни краставици?
п.п Е да не правя ромски изпълнения,ма като ти се съберат части за 500лв и ти става весело и почваш да измисляш разни простотий.

п.п Е да не правя ромски изпълнения,ма като ти се съберат части за 500лв и ти става весело и почваш да измисляш разни простотий.

Последна промяна от kaiser666 на Сря 10 сеп 2008 23:24, променено общо 1 път.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
kaiser666 написа:Мен ме интересува дали мога от едните шенкели да преместя лагерите на другите? Или няма как да стане(имам в предвид самите главини или си мечтая за небесни краставици?
Няма как да извадиш лагера без да го разкапсоловаш (пре#беш) и по-вероятно е да не станат като размер на шенкела . Сложи си нови лагери , не прави ромски изпълнения

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта