кои акумулатори са по добри,стария тип или новите необслужва
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
кои акумулатори са по добри,стария тип или новите необслужва
здравейте колеги ! кои акумулатори са по добри,стария тип с киселина или новите необслужваеми на монбат . предстои ми да купувам нов акумолатор.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Tyan написа:Няма такова нещо като необслужваем акулулатор ...всичките се обслужват ако искаш да изкарат по дълго ..дори и капсуловани отгорое си се налива дестилирана водатова ми казаха в сервиза за акумулатори като ми заверяваха гаранционната карта .... каза веднъж на половин година да си го поглеждам
Десет години експлоатирам гелова капсулована акумулаторна батерия Зоненшайн. Никъде нищо не се долива защото няма течен електролит в нея а ГЕЛ. Как ще налееш вода в батерия която е Капсулована ???
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ми какво да ти кажа и аз очаквам да разбера повече неща за типовете акумолатори ......сега ще кажа какво знам аз и очаквам някой от колегите да го допълни....
Делят се основно на два типа оловни с електролит и сухи , първия вид всички ги знаем от край време все с такива караме, по интересни са вторите така наречени сухи те не се обслужват не им се долива електролит и каквото и да било , по издържливи са казват но това не е проверено поне от мен... важно е да се знае от какъв тип са , то е същото като при GSM-ите никел-кадмиеви, никел метал хидридни, литиеви , литиево-йонни , полимерни... няма нищо ново от някой от изброените съставки е ...лошото е че като питаш в магазин никои незнае всеки свива рамене казва ти сухи са , да ама какви не се знае ... друго важно нещо което трябва да се знае е какви са плюсовете и минусите на всеки един ... започвам с оловните - те са наи евтините на пазара , лесно се обслужват , тежки са повече от другите по обемисти са, лесно се зареждат , няма някакви особени изисквания към зарядното устройство прост изправител може и филтриран с кондензатор но по добре е да бъде прост еднополупериоден само един диод без кондензатор , заряден ток 1/10 от капацитета на акумолатора тоест ако акумолатора е 60А/h max ток на зареждане 6А , зарядно напрежение в границите от 14 до 15 V
недостатъци , капацитета на акумолатора строго зависи от околната температура при по-висока се влошава при по-ниска температура също и то по силно изразено , зимно време е трудно паленето при температури -20 и надолу, при нормална температура на работа 20 градуса 60А/h дава пусков ток 150А , поне по каталожни данни които не са проверени от мен лично, този ток е малък в сравнение с другите видове акумолатори там този ток го дават 2 даже 3 пъти по голям което за зимно време особенно е много голям плюс на другите видове......
сега всички други видове ги слагам под един знаменател и ще кажа това което имам като наблюдение от батерий за GSM-и ... всичките имат по дълъг живот в сравнение с оловните но това зависи от много допълнителни фактори, могат да дадат по голям капацитет което значи по голям пусков ток , някъде около 3 пъти по голям тоес ако се сравни един и същ акумолатор като капацитет оловен и сух , сухия ще е с 2-3 пъти по голям пусков ток или ток на късо още го водят някъде това ще рече по малко вътрешно съпротивление между клетките не се влиаят на саморазряд толкова силно от околната температура от оловните.... дотук обаче свършват хубавите работи започват лошите , по скъпи са 3-4 пъти може би, някои от тях имат много голям собствен саморазряд по специално локирам никел-метал хидридните ако са такива сухите за кола акумолатори бягай далече от тях .. това значи че ако имаш такъв акумолатор и не си се качвал в колата си около месец надали ще запали , акумолатора се е изтощил от самосебе си. като собствено наблюдение мога да кажа кои са най добри според мен това са никел кадмиевите те са наи евтините от изброените и имат относително добър саморазряд заслужават си парите и другите това са литиевите и то по скоро полимерните но те са и най скъпите и до колкото знам не се произвеждат за кола точно щото са много скъпи, те вече почти нямат собствен саморазряд и са с най голям капацитет относно обем на клетката. друг минус за никеловите акумолатори е това че те изискват специално зарядно устройство , какво имам предвид за удължаване на живота им тоест изцеждане на максиламното време зарядното трябва да прави цикли при зареждането им тоест зарежда определено време мери тока по време на зареждане и на определени интервали от зареждането пуска обратни импулси с цел разреждане на батерията те обикновено са половината от времето на зареждащите импулси . тоест зарежда 5 минути след това разрежда 3 минути след това пак така 5 на 3 като това време се определя от зарядния съответно разрядния ток по време на зареждането той непрекъснато се отчита от устройството и изготвя импулсите на зареждането те обикновено са трионообразни , в края на зареждане на акумолатора разреждащите цикли почти изчезват всичкото това се следи от електроника в зареждачката , така батерията получава максимума си в повечето зарядни устройства това липсва като функция и по този начин се скапва по бързо батерията ... разбира се тези батерии , всичките батерии могат да се зареждат с обикновено зарядно но това им намалява живота .....
Така че ти си реши какво ще вземеш всичко е въпрос на компромис ...
мой съвет е търсиш акумолатор с най голям пусков ток щото именно той ти трябва за да запалиш колата , но той е зависимост от капацитета и с най малък собствен саморазряд , лошото е че последното едвали някой ще ти го даде или каже
Делят се основно на два типа оловни с електролит и сухи , първия вид всички ги знаем от край време все с такива караме, по интересни са вторите така наречени сухи те не се обслужват не им се долива електролит и каквото и да било , по издържливи са казват но това не е проверено поне от мен... важно е да се знае от какъв тип са , то е същото като при GSM-ите никел-кадмиеви, никел метал хидридни, литиеви , литиево-йонни , полимерни... няма нищо ново от някой от изброените съставки е ...лошото е че като питаш в магазин никои незнае всеки свива рамене казва ти сухи са , да ама какви не се знае ... друго важно нещо което трябва да се знае е какви са плюсовете и минусите на всеки един ... започвам с оловните - те са наи евтините на пазара , лесно се обслужват , тежки са повече от другите по обемисти са, лесно се зареждат , няма някакви особени изисквания към зарядното устройство прост изправител може и филтриран с кондензатор но по добре е да бъде прост еднополупериоден само един диод без кондензатор , заряден ток 1/10 от капацитета на акумолатора тоест ако акумолатора е 60А/h max ток на зареждане 6А , зарядно напрежение в границите от 14 до 15 V
недостатъци , капацитета на акумолатора строго зависи от околната температура при по-висока се влошава при по-ниска температура също и то по силно изразено , зимно време е трудно паленето при температури -20 и надолу, при нормална температура на работа 20 градуса 60А/h дава пусков ток 150А , поне по каталожни данни които не са проверени от мен лично, този ток е малък в сравнение с другите видове акумолатори там този ток го дават 2 даже 3 пъти по голям което за зимно време особенно е много голям плюс на другите видове......
сега всички други видове ги слагам под един знаменател и ще кажа това което имам като наблюдение от батерий за GSM-и ... всичките имат по дълъг живот в сравнение с оловните но това зависи от много допълнителни фактори, могат да дадат по голям капацитет което значи по голям пусков ток , някъде около 3 пъти по голям тоес ако се сравни един и същ акумолатор като капацитет оловен и сух , сухия ще е с 2-3 пъти по голям пусков ток или ток на късо още го водят някъде това ще рече по малко вътрешно съпротивление между клетките не се влиаят на саморазряд толкова силно от околната температура от оловните.... дотук обаче свършват хубавите работи започват лошите , по скъпи са 3-4 пъти може би, някои от тях имат много голям собствен саморазряд по специално локирам никел-метал хидридните ако са такива сухите за кола акумолатори бягай далече от тях .. това значи че ако имаш такъв акумолатор и не си се качвал в колата си около месец надали ще запали , акумолатора се е изтощил от самосебе си. като собствено наблюдение мога да кажа кои са най добри според мен това са никел кадмиевите те са наи евтините от изброените и имат относително добър саморазряд заслужават си парите и другите това са литиевите и то по скоро полимерните но те са и най скъпите и до колкото знам не се произвеждат за кола точно щото са много скъпи, те вече почти нямат собствен саморазряд и са с най голям капацитет относно обем на клетката. друг минус за никеловите акумолатори е това че те изискват специално зарядно устройство , какво имам предвид за удължаване на живота им тоест изцеждане на максиламното време зарядното трябва да прави цикли при зареждането им тоест зарежда определено време мери тока по време на зареждане и на определени интервали от зареждането пуска обратни импулси с цел разреждане на батерията те обикновено са половината от времето на зареждащите импулси . тоест зарежда 5 минути след това разрежда 3 минути след това пак така 5 на 3 като това време се определя от зарядния съответно разрядния ток по време на зареждането той непрекъснато се отчита от устройството и изготвя импулсите на зареждането те обикновено са трионообразни , в края на зареждане на акумолатора разреждащите цикли почти изчезват всичкото това се следи от електроника в зареждачката , така батерията получава максимума си в повечето зарядни устройства това липсва като функция и по този начин се скапва по бързо батерията ... разбира се тези батерии , всичките батерии могат да се зареждат с обикновено зарядно но това им намалява живота .....
Така че ти си реши какво ще вземеш всичко е въпрос на компромис ...
мой съвет е търсиш акумолатор с най голям пусков ток щото именно той ти трябва за да запалиш колата , но той е зависимост от капацитета и с най малък собствен саморазряд , лошото е че последното едвали някой ще ти го даде или каже
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Акумулаторните батерии биват КИСЕЛИННИ и АЛКАЛНИ.
В GSM са само алкални батерии.
В автомобилите се използват само КИСЕЛИННИ батерии.
Старите акумулатори и новите гелови са оловни киселинни батерии.
Разликата е в електролита - старите е воден разтвор на сярна киселина, а в новите електролита е във вид на гел / паста /.
Пред мен е заводска Инструкция за експлоатация № 9501 за стационарни, необслужваеми оловно-киселинни акумулатори от серията dryfij A400.
В точка 1.9 Стационарните херметизирани необслужваеми оловно-киселинни батерии не изискват никаква текуща техническа поддръжка (следователно не изискват дориване с вода ).
Клапаните срещу превишено налягане се използват за херметизация на корпуса и ако бъдат отворени се разрушават.
В GSM са само алкални батерии.
В автомобилите се използват само КИСЕЛИННИ батерии.
Старите акумулатори и новите гелови са оловни киселинни батерии.
Разликата е в електролита - старите е воден разтвор на сярна киселина, а в новите електролита е във вид на гел / паста /.
Пред мен е заводска Инструкция за експлоатация № 9501 за стационарни, необслужваеми оловно-киселинни акумулатори от серията dryfij A400.
В точка 1.9 Стационарните херметизирани необслужваеми оловно-киселинни батерии не изискват никаква текуща техническа поддръжка (следователно не изискват дориване с вода ).
Клапаните срещу превишено налягане се използват за херметизация на корпуса и ако бъдат отворени се разрушават.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колегата е дал много добра информация ...затова винаги съм се чудел защо на геловите не се споменава съставът им реално те са си оловни само електролита е сменен предполагам с това са избегнати някои от недостатъците им ...но тогава остава въпросът защо са толкова скъпи или тези цени са въпрос на спекулация , не вярвам една киселина сложена под формата на гел да дава разлика в цената 3 пъти , все съм мислел че са някакво по сериозно ново поколение
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
алтернатора не прави тези цикли той просто дава импулси които са в зависимост от оборотите на колата .... аз дадох само пример за по добро зареждане на батериите това е разработка на Sony от тях съм го видял беше зарядна станция за никелови акумолатори мисля че и за литиевите става ...а по логика би трябвало да става и за оловните тези цикли се правят с цел по бързото възбуждане на клетките - по бързото зареждане на самата батерия ... знаеме че наи-дълъг живот има една батерия и това особено важи за оловните акумолатори когато се използва непрекъснато без почивка така пише по дебелите книги заряд след това разряд пак заряд и пак разряд и така това било наи правилното използване по принцип за акумолатори така че от гледна точка на тази логика има смисъл от такива разреждащи импулси , най малкото което е със сигурност по бързо ще се зареждат акумолаторите , а дали ще се отдължава живота на оловните от това ... то вече не мога да кажа ... може би
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
марка мен не ме интересува важно е дали си заслужава 75А ок но това не ти гарантира че утре на Банско при -20 ще запалиш ... пусковия ток е важен или тока на късо съединение колкото той е по голям ... гаранцията че ще запалиш е по голяма при пренебрегване фактора на саморазряд въпреки че той е най важен и разбира се никой производител не го дава щото като разбереш какво ти продава за цената съоветно няма да го купиш
дори 30лв разлика в цената за оловен акумолатор но с гел според мен е много при положение че нямам тези 2 най важни характеристики
дори 30лв разлика в цената за оловен акумолатор но с гел според мен е много при положение че нямам тези 2 най важни характеристики
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ами аз точно това казвам ..марки хиляди цени най различни информация нулева питаш нещо никой не знае в такъв случай моя съвет е взима се най евтиното поне да не се минеш с много пари ... 75А това е капацитета и е предпоставка че пусковият ток е по голям обаче дали е така ... за сравнение мога да кажа че дори един акумолатор с 30 или 40 А върши същата работа и ако е по качествен даже може и да е по добър защото от пусковия ток зависи и саморазряда ако е 40А и има по голям пусков ток от този 75А то той е по добър от него на 100 процента и саморазряда му е по малък от този на 75А и с такъв акумолатор ще запалиш при супер минусови температури а с мо мощния уж няма да запалиш ами и по скъпо ще ти излезе щото 40А при сички случай е по евтин от 75 А ако са един и същи тип идеята е да дадеш пари като за 75 А а да купиш 40 от друга технология който хем ще ти върши работа хем по дълго ще изкара
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта