Здравейте, на всички участници във форума.От няколко дни имам следния проблем с "Пасаторчето":Автомобила е 92г. - на газ и бензин. Преди седмица го покарах на бензин (около 30 - тина км.) до един язовир за риба. Вечерта, когато си тръгвах запали много трудно...на 1..2..3 и тн. цилиндри, след което заработи нормално. На следващата сутрин - същата мъка, но този път с метално почукване в двигателя и остана да работи на 2 цилиндъра.
След посещение в сервиза, се оказа, че е избутал надолу 2 водача на клапаните (всмукателни) и последните остават отворени, поради което 3 ти и 4 ти цилиндър не работят. Бяха сменени: въпросните водачи, всички гарнитури по главата, гумичките на клапаните.
Предположението на майсторите е че повредата е от лош бензин, или масло.Маслото сменях преди 20 тина дни - препоръчаха ми Texaco 10/40.
Лошото е, че от тази сутрин всичко започва да се повтаря отново - това трудно палене.След повторна консултация със специалистите от сервиза, наляха в маслото една добавка на "Luki Emoli" (ако така се пише) за почистване и смяна на маслото след 100-300км. Бензина беше около 15л. - долях го с 20л. Vipower Rasing (по силен нямаше)
Ще бъда много благодарен на всички отзовали се на помощ.



Проблем с двигателя на Passat B3 1.8
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Такаа
Като за начало кофти бензина няма ама нищо общо с механичния ти проблем с водачите.
За да избиеш водача от главата трябва да е крив клапана и да задере във водача.
Тези водачи,които сте извадили отвътре били ли са спукани по дължина т.е. разцепени.Ако са били - 100% имаш крив клапан.
Тази добавка дето си я сипал няма с какво да ти помогне - доколкото разбирам от написаното нямаш проблем с маслото и налягането му.
Не си написал какъв ти е двигателя ама масовото масло за бензинов Пасат,от което доста хора са доволни е Мотул 15W50 и аз лично съм с такова и съм много доволен.
Та да се върна на двигателя - напиши го какъв точно е - най-добре пиши номера на двигателя (първите няколко букви и цифри определят какъв е точно ...примерно моя е ABS,има RP и т.н.)
Гледахте ли клапаните да не са криви?
Свободно ли се движеха в новите водачи преди да им сложите пружините и т.н. ?
Преди да сглобите дивгателя напълно сглобихте ли главата с разпределителния вал и да го завъртите да видите дали не затяга някъде,дали всичко се движи нормално?
След като сглобихте двигателя завъртя ли още на стартер с лекота или започна да се мъчи,да не се върти равномерно и т.н. ?
Отиди да ти прегледат компресията на всичките 4 цилиндъра и виж дали нямаш пак същия проблем с клапаните....дори да е на други цилиндъра.
Ако имаш пак такава аномалия сваляш главата и гледаш клапаните дали се движат свободно във водачите.Като свалиш водачите виж дали някой от тях не е сцепен както ти казах по-горе.Ама свали всичките 8.Прегледай клапаните да не са криви.....трябва да се движат свободно във водачите....ама те ако са сцепени и избити няма как да разбереш.
Разгледай и вала отгоре как е...дали има подбитости по някоя гърбица и т.н.
Също така да те попитам - когато колата си работеше нормално (надявам се не си я купил така
) сутрин при палене нормално ли се държеше - пали,изтраква силно за 2-3 секунди и утихва или?
Доколкото разбирам от теб си говорим вече за две възможности - криви клапани поради някаква причина или прецакана глава с разбити легла за водачи,която избива водачите след кратко време.
Виж компресията и ще мислим пак.Иначе сега си разглобявах моята глава и знам добри майстори тук в София така че ще я оправят ама първо трябва да се види какво е точно.
Успех!

Като за начало кофти бензина няма ама нищо общо с механичния ти проблем с водачите.
За да избиеш водача от главата трябва да е крив клапана и да задере във водача.
Тези водачи,които сте извадили отвътре били ли са спукани по дължина т.е. разцепени.Ако са били - 100% имаш крив клапан.
Тази добавка дето си я сипал няма с какво да ти помогне - доколкото разбирам от написаното нямаш проблем с маслото и налягането му.
Не си написал какъв ти е двигателя ама масовото масло за бензинов Пасат,от което доста хора са доволни е Мотул 15W50 и аз лично съм с такова и съм много доволен.
Та да се върна на двигателя - напиши го какъв точно е - най-добре пиши номера на двигателя (първите няколко букви и цифри определят какъв е точно ...примерно моя е ABS,има RP и т.н.)
Гледахте ли клапаните да не са криви?
Свободно ли се движеха в новите водачи преди да им сложите пружините и т.н. ?
Преди да сглобите дивгателя напълно сглобихте ли главата с разпределителния вал и да го завъртите да видите дали не затяга някъде,дали всичко се движи нормално?
След като сглобихте двигателя завъртя ли още на стартер с лекота или започна да се мъчи,да не се върти равномерно и т.н. ?
Отиди да ти прегледат компресията на всичките 4 цилиндъра и виж дали нямаш пак същия проблем с клапаните....дори да е на други цилиндъра.
Ако имаш пак такава аномалия сваляш главата и гледаш клапаните дали се движат свободно във водачите.Като свалиш водачите виж дали някой от тях не е сцепен както ти казах по-горе.Ама свали всичките 8.Прегледай клапаните да не са криви.....трябва да се движат свободно във водачите....ама те ако са сцепени и избити няма как да разбереш.
Разгледай и вала отгоре как е...дали има подбитости по някоя гърбица и т.н.
Също така да те попитам - когато колата си работеше нормално (надявам се не си я купил така

Доколкото разбирам от теб си говорим вече за две възможности - криви клапани поради някаква причина или прецакана глава с разбити легла за водачи,която избива водачите след кратко време.
Виж компресията и ще мислим пак.Иначе сега си разглобявах моята глава и знам добри майстори тук в София така че ще я оправят ама първо трябва да се види какво е точно.
Успех!
- Stenli53
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 18:58
- Автомобил: VW Tiguan
- Двигател: 2000 TDI
- Местоположение: Пазарджик
Двигателя е ABS 1800. До този момент колата си палеше сутрин без проблем. Никога не е тракала (от повдигачите), дори и след няколко дневен престой.
На ремонта в сервиза не съм присъствал лично (по понятни причини). Казаха ми, че клапаните не са изкривени, а някакво смолисто вещество ги е слепило към водачите. Опасяват се, че е от маслото, или стария бензин.
Тази сутрин, когато не запали - мериха компресията и се оказа, че на други два 1 и 2ри цилиндри няма компресия. Когато запали и поработи 20-30 сек, всичко се оправи. Аз се страхувам да не се случи същата беля с водачите.
Добавката я сипаха за почистване от това масло преди смяната с ново.
На ремонта в сервиза не съм присъствал лично (по понятни причини). Казаха ми, че клапаните не са изкривени, а някакво смолисто вещество ги е слепило към водачите. Опасяват се, че е от маслото, или стария бензин.
Тази сутрин, когато не запали - мериха компресията и се оказа, че на други два 1 и 2ри цилиндри няма компресия. Когато запали и поработи 20-30 сек, всичко се оправи. Аз се страхувам да не се случи същата беля с водачите.
Добавката я сипаха за почистване от това масло преди смяната с ново.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ми че те ако са свалили главата трябва да са я измили перфектно от всякакви мизерии....моята сега ми я върнаха идеално чиста.Мазна е само там,където са я намазали заради новите водачи.
По принцип няма как да е от маслото ето защо :
стеблото на клапана минава през гумичката и тогава влиза във водача.За да залепне клапана за водача трябва да е имало нещо в цилиндъра понеже ако са здрави гумичките няма как да мине масло по стеблото на клапана.
Те като са отворили казаха ли ти дали е имало същото по челото на буталата и стените на цилиндрите?
И не ми е ясно какво е това нещо,което може да е толкова лепкаво,че да залепи клапан за водача и то така,че да измъкне водача....представям си преди това как би трябвало да ти залепи горивната пома и дюзата
Според мен не е от бензина - много слабо вероятно
Също така едва ли е от маслото - то няма какво да търси там а и дори да стигне ако е кофти маслото ще залепи най-напред хидравличните повдигачи и ще се разтракаш много злобно.
Едно време хората обичаха да сипват захар в бензина за да трошат колите с идеята,че от взрива в горивната камера тя се карамелизира и става лепкава и почва да се лепи по сегменти,клапани,бутало и т.н. и така доакто двигателя блокира в даден момент.Виждал съм го - много грозна гледка е после в двигателя.
Ти въобще недей да сипваш каквото и да е от Shell.
Като за начало май трябва пак да разглобите мотора щото явно това,което си е имало вътре като мизерия си е още там щом са дефектирали другите 2 цилиндъра сега.
Ако питаш мен измъкни целия мотор и го разглобете целия....вижте какво има в картера,какво има по маслените магистрали,какво има като входящо гориво по тръбите,свали си резервоара,виж там какви изненади има,изхвърли това гориво което имаш и така.
Провери дали не тече охладителна течност по входния колектор.....един приятел имаше такъв случай - прогоряла му гарнитурата на входния колектор а по него тече и охладителна течност....оттам набива антифриз в колектора ама на един конкретен цилиндър беше и понеже антифриза му бил смотан не изгаря съвсем както прави готиния антифриз ами оставя налепи и мизерия по стеблото на клапана и челото на буталото....един ден клапана му остана отворен и буталото го тресна да си се прибере....оттам нов водач и.т......та твоя проблем ми напомня за това ама три теб е на всички цилиндри
Най-добре е да разглобите всичко за да се види какво е и като се прави да се знае,че е направено защото няма гаранция,че утре няма пак да се случи като не е ясно какво е.
Ама пак ти казвам - едва ли ще да е от маслото понеже то по принцип няма какво да търси чак там по стеблото на клапана.
А това нещо да не е гума от гумичката на главата? - те гледали ли са старите гумички къде са,на какво приличат?
На джипа на брата (с френски двигател) гумичките почти ги нямаше...бяха се разложили с течение на времето и бяха полепнали тук-там по водачите и по клапаните....питай ги тея пичове дали са ги гледали твойте старите на какво приличат.
Успех!
По принцип няма как да е от маслото ето защо :
стеблото на клапана минава през гумичката и тогава влиза във водача.За да залепне клапана за водача трябва да е имало нещо в цилиндъра понеже ако са здрави гумичките няма как да мине масло по стеблото на клапана.
Те като са отворили казаха ли ти дали е имало същото по челото на буталата и стените на цилиндрите?
И не ми е ясно какво е това нещо,което може да е толкова лепкаво,че да залепи клапан за водача и то така,че да измъкне водача....представям си преди това как би трябвало да ти залепи горивната пома и дюзата

Според мен не е от бензина - много слабо вероятно
Също така едва ли е от маслото - то няма какво да търси там а и дори да стигне ако е кофти маслото ще залепи най-напред хидравличните повдигачи и ще се разтракаш много злобно.
Едно време хората обичаха да сипват захар в бензина за да трошат колите с идеята,че от взрива в горивната камера тя се карамелизира и става лепкава и почва да се лепи по сегменти,клапани,бутало и т.н. и така доакто двигателя блокира в даден момент.Виждал съм го - много грозна гледка е после в двигателя.
Ти въобще недей да сипваш каквото и да е от Shell.
Като за начало май трябва пак да разглобите мотора щото явно това,което си е имало вътре като мизерия си е още там щом са дефектирали другите 2 цилиндъра сега.
Ако питаш мен измъкни целия мотор и го разглобете целия....вижте какво има в картера,какво има по маслените магистрали,какво има като входящо гориво по тръбите,свали си резервоара,виж там какви изненади има,изхвърли това гориво което имаш и така.
Провери дали не тече охладителна течност по входния колектор.....един приятел имаше такъв случай - прогоряла му гарнитурата на входния колектор а по него тече и охладителна течност....оттам набива антифриз в колектора ама на един конкретен цилиндър беше и понеже антифриза му бил смотан не изгаря съвсем както прави готиния антифриз ами оставя налепи и мизерия по стеблото на клапана и челото на буталото....един ден клапана му остана отворен и буталото го тресна да си се прибере....оттам нов водач и.т......та твоя проблем ми напомня за това ама три теб е на всички цилиндри

Най-добре е да разглобите всичко за да се види какво е и като се прави да се знае,че е направено защото няма гаранция,че утре няма пак да се случи като не е ясно какво е.
Ама пак ти казвам - едва ли ще да е от маслото понеже то по принцип няма какво да търси чак там по стеблото на клапана.
А това нещо да не е гума от гумичката на главата? - те гледали ли са старите гумички къде са,на какво приличат?
На джипа на брата (с френски двигател) гумичките почти ги нямаше...бяха се разложили с течение на времето и бяха полепнали тук-там по водачите и по клапаните....питай ги тея пичове дали са ги гледали твойте старите на какво приличат.
Успех!
- Stenli53
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 18:58
- Автомобил: VW Tiguan
- Двигател: 2000 TDI
- Местоположение: Пазарджик
Вчера цял ден карах на газ. Нямах проблеми. Тази сутрин реших да запаля на газ (принудително) - запали от "половин оборот" съвсем нормално. Вчера ми оправиха и стартера, защото от многото въртяне, или просто му е дошло времето, започна нещо да стърже при въртене. Смениха втулките. Не вярвам той да има нещо общо с проблема. Може би, ще се наложи, да изхвърля бензина...м/у другото, когато запаля на бензин - миризмата от ауспуха е отвратителна (мирише като на изгоряла блажна боя) и пуши много със син дим.
- MobilLife
- Мнения: 551
- Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
- Автомобил: Wv golf 5 +
- Двигател:
- Местоположение: Мездра-Марс
- Контакти:
Колега според мен веднага сваляи резервоара и чисти всичко - даже и бензинопровода до двигатела и смени и филтъра.Казвам ти го от личен опит - в зората на демокрациата по същия начин скапахме един бус - след зареждане от измислена бензиностанция започна едно тракане ама трябваше да минем още 60 км и така на следния ден - не искаше да запали и въртеше трудно.Оказа се че от готиния бензин двигатела бе за основен ремонт.Аот резервоара източениа бензин също миришеше на боя или лак за дърво=
Та според мен или си сипал много ама много калпав бензин или някои доброжелател ти е сипал нещо.....
Та според мен или си сипал много ама много калпав бензин или някои доброжелател ти е сипал нещо.....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта