Днес, с настъпването на студа, забелязах нещо интересно, на което до сега не съм обръщал внимание. Запали дизела без проблем (-10° беше). Оставих си го около 7-8min да побачка намясто (докъто зачистя сняг едно-друго) и тръгвам... От Младост-3 до 5те кюшета температурата не вдигна повече от 70° (за тези, които не живеят в София това са около 10-12км. които се пътуват около 40-45min /в зависимост от задръстванията/ в интервала 8.00-9.00). А от CLIMAtronic-a поставен на HI си духаше хубаво топло. Даже като влязох в колата (след тези 7-8min работа на място) леко беше поотвърнало въздуха и спокойно можеше да се стои без якенце (в пред вид переспективата, че ще става и по-топло). Обаче стрелката дето отчита температурата пъро "олепи" едва след 20та минута (малко преди х-л Плиска) от работата на двигатела, а през целия път не премина 70-75°. Та ми стана любопитно и реших да Ви попитам:
1. Това нормално ли е ? (На времето LADA-та загряваше така бавно като не и работише термостата)
2. Адже ба какво се отчита - температурата на двигателя или температурата на радиатора (защото при тези метерологични условия съм склонен да приема, че температурата на радиатора не е преминала 70-75°) ?
Колата е Пассат B5 1999, 1.9 TDI, AJM-двигател (PD)
... а нафтата е OMV-Алпийски дизел 