Проблем с ламбда сонда ли ще да е това ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
CARLSON
Мнения: 81
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Проблем с ламбда сонда ли ще да е това ?

Мнениеот CARLSON » Чет 18 сеп 2008 11:18


Проблема е следния :
когато паля за 1 път през деня (а и когато е студена) гасне .
Пали , оборотите играят и гасне . Това може да се повтори 2 3 пъти и след това си пали и няма проблеми .
После докато не загрее не е мойта кола :( няма мощност кюф паф ...
Ако не е на скорост и подавам газ вдига оборотите форсира се ,
включа ли на скорост и мре и придърпва .
Загрее ли няма проблеми - пали , върви , не мени обороти и тн

Това стана от няколко дни , от както стана студено или от както си свалих акумулатора за да си сменя крушката на фара .....

Преди малко ходих на елкон в БОШ КИРОВ , пусна теста , даде ми един лист и вика покарай и ела пак да видим .... ко да покарам като не пали :)

грешките са следните на мотроник блока :
029С - Напрежение на акумулатора кл.30 твърде нисък сигнал - нямам проблеми с акумулатора върти си без проблем .
0231 - Ламбда -адаптация . МУлтипликативност много висока .

Някой може ли да обясни тази 2ра грешка какво значи ?

П>С> Прави ми впечатление , че разхода ми е бая голям .




Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Чет 18 сеп 2008 11:31


Може би смуче въздух от някъде. Виж това: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info .


Потребителски аватар
ilkomotor
Мнения: 640
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ilkomotor » Чет 18 сеп 2008 13:06


нема да е ЛАМБДА-та нещо датчик ще да е , комутатор ???


Потребителски аватар
CARLSON
Мнения: 81
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CARLSON » Чет 18 сеп 2008 15:32


kickd0wn написа:Може би смуче въздух от някъде. Виж това: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info .



Не вярвам да взима въздух .... :? ако беше така щях да имам проблеми постояно .

Сега забелязах , че когато паля ако дам газ и пали от сефтето и няма гаснене , изчаквам я да загрее 2 3 мин сваля си оборотите до 600 и нещо (много ниски ми се струват ама от както я имам си работи все така ... ) и после е 6 точки . Ако не я изчакам тресе . Ако не подам газ , пали и гасне .


Потребителски аватар
CARLSON
Мнения: 81
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CARLSON » Чет 18 сеп 2008 15:34


ilkomotor написа:нема да е ЛАМБДА-та нещо датчик ще да е , комутатор ???



ако е комутатор , като е студена ще пали а като е топла не .

на датчик някъф ми намирисва и на мене ма като не разбирам ....


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Чет 18 сеп 2008 15:36


А пробвал ли си като я палиш да дадеш на контакт и да изчакаш 5-10 сек. примерно преди да я запалиш? Аз ако не изчакам, а завъртя направо започва да прекъсва и често гасне. Второто палене след това е перфектно. Затова винаги я чакам като е студена и нямам проблем.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 18 сеп 2008 16:48


kickd0wn написа:А пробвал ли си като я палиш да дадеш на контакт и да изчакаш 5-10 сек. примерно преди да я запалиш? Аз ако не изчакам, а завъртя направо започва да прекъсва и често гасне. Второто палене след това е перфектно. Затова винаги я чакам като е студена и нямам проблем.

е това да не е дизел та да чакаш.
Бензиновата помпа подкачи ли няма какво повече да прави електрониката - спира да подкачва гориво и чака да завъртиш ключа..


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

И пак за 6ибаната ламбда сонда

Мнениеот designer1 » Чет 18 сеп 2008 17:20


"Не вярвам да взима въздух .... ако беше така щях да имам проблеми постояно .

Сега забелязах , че когато паля ако дам газ и пали от сефтето и няма гаснене , изчаквам я да загрее 2 3 мин сваля си оборотите до 600 и нещо (много ниски ми се струват ама от както я имам си работи все така ... ) и после е 6 точки . Ако не я изчакам тресе . Ако не подам газ , пали и гасне ."


Щом натискаш педала демек принудително отваряш дросела и пали от раз а като го пуснеш аха и да угасне - бегай да чистиш дросела !!!



Малко техн. част:
Ламда соиндата или по-точно едни от първите каквито ги има по нашите трошки сработват и почват да дават показания след 800 градуса температура на изгорелите газове.
Има и по-бързи ниакъде не-помалко от 400 градуса . Нали се сещаш че ако колата ти неиска да запали ламбда сонадата дори и при току що запалил двигател пак неподава никакъв сигнал към ЕКУ-то. Триябват и поне 15мин при студен двигател за да заработи. През останалото време има лук-уп тейбъл. Записан в паметта и компа си гледа от него какво да праи.
Има различни ламбда сонди широколентови и с по-тесен обхват. Обикновенно (в повечето случй) се използват такива които показват стихиометрично съотношение между 0.7 и 1.2 демек сместа нали се знае 4е е 14.5въздух/1бенз (не съм сигурен за И ЦЯЛОТО). Тай , значи другото което е и може да направиш е да си почистиш дроселната клапа или на англ. throttle body . Другото както казва колегата някой маркуч лекичко почти незабележимо е тругнал да се вади или се е сцепил. Абе ти газова имаш ли??? Данеби да палиш директно на газ , е тогава при тиа ниски температури на врата да си стъпиш нема да запалиш. До тук съм се срещал с подобни проблеми и за това споменавам само тези. Ако е нещо друго неможем помогнем ..............за сега :D

ПС: На един приятел каква смешка стана с него. Майстора след като му сложи чисто нова китайска бензинова помпа му подмени маркуча и на помпата този който набива към двигателя и седи в резервоара.
Та значи има си специални маркучи за тази цел - силиконови а не каучук. Бензина беше разял за 2 седмици маркъча отвън и маркуча се беше разцепил. Помпата си работи перфектно но няма достатъчно налягане до дюзите. Чекни и това дали работи помпата и дали фвдига налягане. Порблема тука е че е много работата !!!


Потребителски аватар
badjo-vw
Мнения: 583
Регистриран на: Сря 28 ное 2007 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот badjo-vw » Чет 18 сеп 2008 17:42


ivo123 написа:
kickd0wn написа:А пробвал ли си като я палиш да дадеш на контакт и да изчакаш 5-10 сек. примерно преди да я запалиш? Аз ако не изчакам, а завъртя направо започва да прекъсва и често гасне. Второто палене след това е перфектно. Затова винаги я чакам като е студена и нямам проблем.

е това да не е дизел та да чакаш.
Бензиновата помпа подкачи ли няма какво повече да прави електрониката - спира да подкачва гориво и чака да завъртиш ключа..
пак се чака колега :arrow: а проблема ти според мен идва от топлинния датчик той ти дава грешка при студен мотор :wink:


Потребителски аватар
CARLSON
Мнения: 81
Регистриран на: Пет 27 юни 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CARLSON » Чет 18 сеп 2008 17:45


нямам газово

е.а ли го от какво е .... в понеделник в бокса в техко-то !
странното е че ми се струва че проблема почна от откачането на
акумулатора :( а отида ли в сервиза - добър ден 100 лв :)

Последна промяна от CARLSON на Чет 18 сеп 2008 17:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Чет 18 сеп 2008 17:46


badjo-vw написа:
ivo123 написа:
kickd0wn написа:А пробвал ли си като я палиш да дадеш на контакт и да изчакаш 5-10 сек. примерно преди да я запалиш? Аз ако не изчакам, а завъртя направо започва да прекъсва и често гасне. Второто палене след това е перфектно. Затова винаги я чакам като е студена и нямам проблем.

е това да не е дизел та да чакаш.
Бензиновата помпа подкачи ли няма какво повече да прави електрониката - спира да подкачва гориво и чака да завъртиш ключа..
пак се чака колега :arrow: а проблема ти според мен идва от топлинния датчик той ти дава грешка при студен мотор :wink:


Ако не работи датчика за темп. на блока. VAG-COM по дефолт чете -47 градуса нали се сещаш колко бензин блъскат дюзите при тази температура ще запали от раз!!! :)


Потребителски аватар
badjo-vw
Мнения: 583
Регистриран на: Сря 28 ное 2007 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот badjo-vw » Чет 18 сеп 2008 17:57


designer1 написа:
badjo-vw написа:
ivo123 написа:
kickd0wn написа:А пробвал ли си като я палиш да дадеш на контакт и да изчакаш 5-10 сек. примерно преди да я запалиш? Аз ако не изчакам, а завъртя направо започва да прекъсва и често гасне. Второто палене след това е перфектно. Затова винаги я чакам като е студена и нямам проблем.

е това да не е дизел та да чакаш.
Бензиновата помпа подкачи ли няма какво повече да прави електрониката - спира да подкачва гориво и чака да завъртиш ключа..
пак се чака колега :arrow: а проблема ти според мен идва от топлинния датчик той ти дава грешка при студен мотор :wink:


Ако не работи датчика за темп. на блока. VAG-COM по дефолт чете -47 градуса нали се сещаш колко бензин блъскат дюзите при тази температура ще запали от раз!!! :)
имах същия проблем при първо палене предърпва гасне направо ме збърка тая кола и точно след 5 минути вече всичко беше ОК :arrow: три пъти бях на ваг ком и никви грешки и в хаас бях при ония дървари и там нищо :arrow: похвалиха ми един майстор и той ми каза да си закарам колата да нощува при него и на студен мотор на сутринта си излезна този датчик сега си е ОК :wink:


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2229
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Чет 18 сеп 2008 19:45


При мен проблемът е същият.Когато я запаля студена първите 5 сек. държи 1100 об. на ПХ, но след това оборотите падат за 1-2 сек., след което се вдигат до 1100, но двигателя работи като на три цилиндъра и тресе.Има и още нещо - точно когато пипна педала на газта съвсем леко, оборотите първо се сриват зверски и ако не угасне се вдигат.Мисля, че проблема не е от дросела (чистих го скоро), защото ако е мръсен той дава игра на оборотите и гаснене на топъл двигател.Ламбдата също се проявява при загрял мотор.По-скоро проблема е в този температурен датчик.В събота съм на диагноза да видим какво ще излезе :lol:


Потребителски аватар
badjo-vw
Мнения: 583
Регистриран на: Сря 28 ное 2007 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот badjo-vw » Чет 18 сеп 2008 20:59


Каспър написа:При мен проблемът е същият.Когато я запаля студена първите 5 сек. държи 1100 об. на ПХ, но след това оборотите падат за 1-2 сек., след което се вдигат до 1100, но двигателя работи като на три цилиндъра и тресе.Има и още нещо - точно когато пипна педала на газта съвсем леко, оборотите първо се сриват зверски и ако не угасне се вдигат.Мисля, че проблема не е от дросела (чистих го скоро), защото ако е мръсен той дава игра на оборотите и гаснене на топъл двигател.Ламбдата също се проявява при загрял мотор.По-скоро проблема е в този температурен датчик.В събота съм на диагноза да видим какво ще излезе :lol:
пиши кво е станало после


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Пет 19 сеп 2008 8:33


Каспър написа:При мен проблемът е същият.Когато я запаля студена първите 5 сек. държи 1100 об. на ПХ, но след това оборотите падат за 1-2 сек., след което се вдигат до 1100, но двигателя работи като на три цилиндъра и тресе.Има и още нещо - точно когато пипна педала на газта съвсем леко, оборотите първо се сриват зверски и ако не угасне се вдигат.Мисля, че проблема не е от дросела (чистих го скоро), защото ако е мръсен той дава игра на оборотите и гаснене на топъл двигател.Ламбдата също се проявява при загрял мотор.По-скоро проблема е в този температурен датчик.В събота съм на диагноза да видим какво ще излезе :lol:


Да заложим, че нищо няма да излезе на диагностиката? Просто така си палят като са студени.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта