Скоро когато сменях тройника на пасата по разбираеми причини ,ми направи впечатление че червеният датчик/термоключ за подгрев на сместа в колекторите/таралежа// като го разклатя дрънка все едно има гранулки в него.Вчера направих замерване с омметър на същия този датчик и забелязах че при студен и при топълдвигател няма верига.Тоест на уреда ми показва единица и в двата случая както когато не съм допрял двата конектора.Пробвах няколко диапазона.
Мисълта ми е как влияе това на работата на двигателя,понеже до около 50гр. колата студена забива муцуна като и подам рязко газ а след това се оправя все едно не е било възможно ли е това да влияе.Чувал съм че този датчик трябва да прекъсне веригата около 40гр.Това го прави само на бензин.На газ няма ядове.



Развален датчик RP?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Развален датчик RP?
Danny boy написа:Скоро когато сменях тройника на пасата по разбираеми причини ,ми направи впечатление че червеният датчик/термоключ за подгрев на сместа в колекторите/таралежа// .......................
Къде се намира този датчик?? Това при мономотроника има ли го

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Развален датчик RP?
mafiota написа:Къде се намира този датчик?? Това при мономотроника има ли го
Намира се на "тройника"към който е вързан горния маркуч на радиатора. При моно-моттроника май е един датчик само
Re: Развален датчик RP?
това не е ли само за управлението на оборотите от компа?Winner25 написа:mafiota написа:Къде се намира този датчик?? Това при мономотроника има ли го
Намира се на "тройника"към който е вързан горния маркуч на радиатора. При моно-моттроника май е един датчик само
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
той си говори с комп-а ама не е само за оборотите или само за таралежа а е за доста неща.
Реално превключва на 40 градуса доколкото помня ама не помня какви му бяха съпротивленията....ама не е безкрайно никога
Той командва комп-а за това при студен двигател да работи таралежа,да подава по-богата горивна смес заради ниската температура и да поддържа по-високи обороти в началото.
Сменяй го и това е.Беше някъде 10-15лв.
Реално превключва на 40 градуса доколкото помня ама не помня какви му бяха съпротивленията....ама не е безкрайно никога

Той командва комп-а за това при студен двигател да работи таралежа,да подава по-богата горивна смес заради ниската температура и да поддържа по-високи обороти в началото.
Сменяй го и това е.Беше някъде 10-15лв.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Момент, моля!
Мисля, забравяте, че колегата пита за RP. За термосуич,който реално е просто една биметална пластина с 2 устойчиви състояния- включено/исключено
Както е видно от картинката, веригата му не минава през контролера, а датчика S193, през реле К23 подава '+' на нагревателния елемент R9.
Иначе е вярно, че си е за смяна, де!

Мисля, забравяте, че колегата пита за RP. За термосуич,който реално е просто една биметална пластина с 2 устойчиви състояния- включено/исключено
Както е видно от картинката, веригата му не минава през контролера, а датчика S193, през реле К23 подава '+' на нагревателния елемент R9.
Иначе е вярно, че си е за смяна, де!

-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За датчила
Колегата radotom е прав. При RP мотора датчика за информацията към компа и за включване на нагревателя са два отделни не са комбиниран с 4 жици. Има го в аутодатат как се тества, сега не мога да кача но довечера като се прибера ще поставя снимка за тестване на този датчик. На въпроса за смяната му, не знам дали в топло време влияе чак толкова но щом се съмняваш че не работи е добре да го смениш.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравейте колеги.Прави ми впечатление и,че моя пасат дори когато е навън е зима и доста студено,когато запаля ми държи около 1100 - 1200 оборота.При вас как е?Въпроса ми е не са ли нисички?С тази разлика,че си върви на 6 и малко да поработи и веднага му падат оборотите за норамлен режим на работа.Как да проверя на тройника датчиците нали са ОК.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
angelsoft написа:Здравейте колеги.Прави ми впечатление и,че моя пасат дори когато е навън е зима и доста студено,когато запаля ми държи около 1100 - 1200 оборота.При вас как е?Въпроса ми е не са ли нисички?С тази разлика,че си върви на 6 и малко да поработи и веднага му падат оборотите за норамлен режим на работа.Как да проверя на тройника датчиците нали са ОК.
така трябва да е и 1100 оборота не са ниски.
Няма смисъл да буташ датчици след като гори нормално и няма проблем с обороти - придърпване и т.н...
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Развален датчик RP?
Danny boy написа:Скоро когато сменях тройника на пасата по разбираеми причини ,ми направи впечатление че червеният датчик/термоключ за подгрев на сместа в колекторите/таралежа// като го разклатя дрънка все едно има гранулки в него.Вчера направих замерване с омметър на същия този датчик и забелязах че при студен и при топълдвигател няма верига.Тоест на уреда ми показва единица и в двата случая както когато не съм допрял двата конектора.Пробвах няколко диапазона.
Мисълта ми е как влияе това на работата на двигателя,понеже до около 50гр. колата студена забива муцуна като и подам рязко газ а след това се оправя все едно не е било възможно ли е това да влияе.Чувал съм че този датчик трябва да прекъсне веригата около 40гр.Това го прави само на бензин.На газ няма ядове.
Точно заради това ти забива като е студена - защото червения датчик не работи

Аз имам такъв и съм си правил експеримент - вадил съм го на студен мотор - колата забива яко, слагам му буксата - всичко заспива

Сменяй го и ще усетиш разликата

Дококото си спомням на 50 градуса изключва
Таралежа не е случайно сложен

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Mladenski написа:Същите симптоми имам и аз, сега разбрах от какво са.
А като стана дума за тройника, има ли някаква специфика при смяната му? Наскоро ми казаха, че като взема новия, трябвало да намажа гуменото уплътнение със силикон.
Днес си взех оригинален датчик със щемпелите на VW-audi 23лв.Утре монтаж.
Никакъв силикон няма нужда да слагаш,само зачистваш гнъстта под стария тройник леко с шкурка,обмазваш леко с грес/спича се и става като гарнитурка/ и стягаш съвсем леко болтовете че се пука иначе и тече.АМА СТЯГАШ ЛЕКОООООО едва едва колкото да прибере тройника,без напъни.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Mladenski написа:Наскоро ми казаха, че като взема новия, трябвало да намажа гуменото уплътнение със силикон.
Има 3 основни правила за работа със силикон по колата:
1. Слагайте само толкова силикон, колкото да ви се исцапа местото.
2. А най-добре не цапайте със силикон
3. Ако решите, че не може да минете без силикон, върнете се на правило 1!
Алуминиевата глава има гадния навик да подшупва! Така, че Дани много правилно те е посъветвал да зачистиш със шкурка. По този начин буташ подшупнатото да не стърчи.
Тъй като аз имах и 1-2 язвички, спрях се на правило 1. за работа със силикон!

Обмазах мястото, където ще ляга фланеца, ама толкова фино, че само в язвичките си личеше малко червено от него. Исчаках да изсъхне почти напълно и сложих новия фланец.
Самия фланец не го мажи в никакъв случай! Силикона може да избута О-пръстена от каналчето му.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Така,ето и резултата от смяната на датчика.Като цяло положителен.Преди при запалване на колата рязко падаха оборотите аха аха да изгасне,сега това не се наблюдава.При ускорение студена забиването на муцуната намаля много,но не изчезна съвсем,остана мъничко.
Вълнува ме следното:
1.Има ли вероятност този остатъчен лаг да се дължи на синия температурен датчик,демек като го замериш с уреда да дава сносни стойности а дефакто на компютъра леко в джаза или иначев казано дали ако го премериш с уреда и отговарят стойностите на предписаните при различни температури може да му се вярва или времето бавно му разказва играта.
2.Когато колата загрее в диапазона 70-90гр на празен ход се чуства леко притрисане през 2-3сек,но именно тогава ускорението се оправя.Това го правеше и когато купих колата но преди да и сложа газова уредба,и преди да я карам с български бензин.Може ли да има връзка с датчика?
3.Възможно ли е позатлачена цедка на бензиновата помпа да върши тези магарии?Бензиновия филтър не го броя с нов или стар все тая/пробвано/
4.Дюзата на моното е ли вариянт да се подпуши макар и малко ,но достатъчно за да върши безобразията
5.Абе на отворен прозорец доста мирише на бензин .Богата смес???/на суров бензин вони отворя ли шибедаха ще се отровя не се трае/
Вълнува ме следното:
1.Има ли вероятност този остатъчен лаг да се дължи на синия температурен датчик,демек като го замериш с уреда да дава сносни стойности а дефакто на компютъра леко в джаза или иначев казано дали ако го премериш с уреда и отговарят стойностите на предписаните при различни температури може да му се вярва или времето бавно му разказва играта.
2.Когато колата загрее в диапазона 70-90гр на празен ход се чуства леко притрисане през 2-3сек,но именно тогава ускорението се оправя.Това го правеше и когато купих колата но преди да и сложа газова уредба,и преди да я карам с български бензин.Може ли да има връзка с датчика?
3.Възможно ли е позатлачена цедка на бензиновата помпа да върши тези магарии?Бензиновия филтър не го броя с нов или стар все тая/пробвано/
4.Дюзата на моното е ли вариянт да се подпуши макар и малко ,но достатъчно за да върши безобразията
5.Абе на отворен прозорец доста мирише на бензин .Богата смес???/на суров бензин вони отворя ли шибедаха ще се отровя не се трае/
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако си я карал на газ
Ако си я карал една година на газ и бензина в реревара е стар резултата е смрад .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], milenski_77 и 29 госта