последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 17 ное 2007 10:12


i.e.i написа:Поне аз до сега при отоплителна инсталация ( парно в жилищна сграда ) не съм виждал радиаторите да са свързани последователно .
Мойто мнение е успередно свързване за да си работи всичко.

Ми аз правих така една система с последователно свързване на радиатори- работи перфектно(три радиатора последователно). Всичко е въпрос на дебит и температури. Неудобно е ако се наложи да спреш един радиатор, разбираемо е че и другите няма да работят.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Съб 17 ное 2007 13:26


Сега остава и да кажеш каква е разликата в температурата на 1-вия и последния радиатор.Какво правиш, когато ти стане горещо в помещението на радиатор 1?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 17 ное 2007 14:13


Разликата е не повече от 10 градуса м/у първия и последния. Когато дебита е голям няма много разлика. Затова казах "въпрос на дебит". Само дето при мен бяха в едно помещение :)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 17 ное 2007 18:08


Двете неща които обсъждате имат нещо общо единствено ако монтирате газова на Лада :lol: . Там парното е с "кранче" и параленото монтиране е задължително, защото ако спрете парното замръзвате:) ( обикновенно се използва подгряването на карбуратора, и връзването е последователно).

Пс: имаше някъде една тема за "климатик" ..... парното и изпарителят се свързват в затворен кръг и с една рециркулационна помпичка се върти антифриза между двете и Ооооо чудо :uuoooh:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 18 ное 2007 14:03


The_Machine написа:
joker написа:
The_Machine написа:

Слушайте хората дето разбират ......


Кои са тез хора и аз да ги послушам? :lol:

Тебе имах впредвид бе човеко...ти не разбра ли!Тебе да слушат.... ееех майтап с туй пусто писане...ам,че недоразумения! :lol:


Потребителски аватар
Mike665667
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 17 май 2007 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Mike665667 » Пон 03 мар 2008 0:11


Моля който има опит да сподели за моята кола кой вариант ще е по-добър, паралелно или последователно.
В момента е вързана към водата на смукача, но там дебита е по-малък и ми се струва, че бавно загрява, защото като пипам тръбите за парното са горещи, а изпарителя още не е разбрал.
Това е изпарителя
Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 03 мар 2008 0:28


добромирски, ефекта за който говориш се нарича дроселиране.
при него се влияе налягането а не дебита. при всички случаи флуида следва пътя на най малкото съпротивление->последователно свързване е предпочитаемо пред паралелно.
динамика на флуидите... :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 04 мар 2008 15:08


Изпарителя всъщност не поглъща много топлина и не се нуждае от голям дебит.
Нещо повече - специално при ел. ловато вътре в самия изпарител има стеснение (самата отливка е така направена), така че сечението е далеч по-малко от това което се вижда отвън.
Т.е. ако го вържеш последователно - ще ти намалее дебита през парното. А ако го вържеш паралелно е идеално, защото това стеснение пречи изпарителя да "отнеме" прекалено много от дебита за парното. Или иначе казано - самия изпарител е направен за паралелно включване към парното.
Моя сега е към смукателния колектор, и мисля че това е най-добрия вариант.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 03 авг 2008 8:47


psstv18rp написа: Или иначе казано - самия изпарител е направен за паралелно включване към парното.


точно така казват и в сервизната книжка на ловато:

Изображение


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 05 авг 2008 11:27


Паралелно свързан изпарител - паля и карам само на газ (включително и зимата) и никакъв проблем.Изпарителят загрява много бързо , което важно в студеното време.Почти не променя разхода зима и лято.


Потребителски аватар
billy_bg
Мнения: 142
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот billy_bg » Чет 25 сеп 2008 11:47


и моят е паралелно но ми се струва че последователно ще е по добре.няма да се разделя топлата вода от главата към изпарителя и към парното,а ще минава цялята първо през парното и после през изпарителя


валди6711
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

Мнениеот валди6711 » Пет 29 яну 2010 14:20


връзва се маркуча които излиза от двигателя минава зад пръчката за маслото и отива в помпата двигател испарител помпа последователно


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

Мнениеот black` » Пет 29 яну 2010 17:59


И моя си е паралелно. Май така е един вид по правилно. Щото ако е последователно водата като мине през парното първо и за изпарителя никакво топло няма да остане. Следователно голям разход и много вкочанясани мембрани. Сега не остава за парното много, но това не е проблем зимата градско. На дълъг път обаче ми прави 30 градуса и нагоре в колата. Карам си по къс ръкав. А както паля на газ винаги нищо чудно и да замръзне изпарителя някоя хубава сутрин ако е последователно. :roll:


валди6711
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

Мнениеот валди6711 » Пет 29 яну 2010 20:20


става въпрос да няма общо с парното и за бързо награване


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?

Мнениеот black` » Съб 30 яну 2010 13:12


Не е ли малко рисковано да се връзва на малкия кръг. Ами лятото като загрее доста колата и ако действително има стеснен отвор за дебит както пишат колегите по-горе от едната страна на изпарителя какво се получава? Прегрели двигатели, криви глави?!... :roll:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта