Какво мислите за старт-стоп системата на BMW

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Съб 27 сеп 2008 16:32


Системата Auto-start-stop я има от 2+ години в автомобилите на BMW и MINI и няма проблем с нея. Тя е част от група мерки, който BMW предприе за намаляне на разхода и вредните емисии. BMW Efficient Dynamics е цялото име на "кампанията". В нея влизат гуми с понижено триене; клапи зад бъбреците, които се отварят само, когато температурата на мотора се повиши; система събираща кинетичната енергия, когато върнете газта и дозарежда акомулатора; електрическо серво на волана, работещо само, когато въртите волана и не черпи енергия, когато карате в завои дори с постоянна посока на волана; течностите в автомобила са с понижено триене; компресора на климатика е с нещо като съединител, което зацепва само, когато климатика е пуснат, а през другото време не се върти да хаби някаква енергия; система, която показва подходящата предавка при управление.
Auto Start-Stop системата има копче, с която може да се активира и дезактивира при желание на задкормилното устройство. Тя работи само, когато:
1. двигателя е достигнал нормална работна температура
2. градусите навън са в определени граници ... мързи ме да проверя точните числа
3. акомулатора е нормално зареден
4. компресора на климатика не работи (сиреч не сте си пускали климатика)
5. мотора гасне само когато натиснете съединителя, изключите от скорост и пуснете съединителя. Натиснете ли отново съединителя, за да включите на скорост колата пали. Сиреч ако държите натиснат съединителя на светофар няма да угасне.
6. системата прави разлика между константно спиране и "край на пътуването"
7. не работи ако усети влага в купето, което може да доведе до изпотяване на прозорците.
8. не работи, ако не сте си сложили колана

пс. Това е идеята на филмчето, за което BMW България са изтръскали една камара пари да се появява по време на рекламите на F1 по бТВ. Нищо, че на никого нищо не му е ясно защо да "благодарим на хълмовете и светофарите" ... Хората нямат и идея за какво става въпрос, а и не ни пука за околната среда така, че половината от смисъла му се губи. Хубавата част е, че F1 гледат съвсем малка шепа хора на фона на цялата зрителска аудитория, та като цяло не са много хората оставени в недоумение :D




Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Мнениеот jijibs » Съб 27 сеп 2008 18:37


едва ли тази система се прилага с приоритет опазване на околната среда. това е сериозен глобален проблем, а не повод за рекламна кампания


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 28 сеп 2008 7:51


Тази система има за цел, както казах, спестяване на гориво и вредни емисии. В нормалните държави колкото повече грама вредни емисии отделя колата, толкова повече пари плащаш. Автомобили под вълшебната граница или задвижвани от алтернативни горива в някой страни не дължат данъци дори. Питай всеки лондончанин с Ranger Rover работещ в ситито и ще ти го обясни много бързо какво му струва това удоволствие. Затова с Efficient Dynamics BMW имат около 30 модела влизащи в под нормите приети в момента като "вълшебната граница" и благодарение на спестяването на косвени разходи продажбата на тези модели е скочила прогресивно в последните години. Затова е и въпросното филмче, грешката тук е, че то е неподходящо за България, защото не всички са запознати с технологията и няма пряко облагодетелстване от намалянето на вредните емисии - затова и на никой не му пука. Опитах се да го обясня преди няколко години на един немски инструктор от BMW, който 20 минути говори за околната среда на презентация на полузаспали клиенти, но не ме разбра човека .. :roll:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 28 сеп 2008 8:55


vaskoto1 написа:
lrlmodo написа:
сериозно ли? Дай повече подробности :039:


какви подробности искаш?
1.6 YP мотор, карб 2В2.
'82
:roll:


как работи тази подобна система в аудито, на къв принцип с този карб :D , как се пуска/пали мотора - щото не съм чувал досега, че я има в старите коли!


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Нед 28 сеп 2008 11:26


И в трилитровото Лупо я има тази система и то от доста години :wink: -Не че то е един от примерите за безпроблемен автомобил.


Потребителски аватар
FaTDoG
Мнения: 591
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив/София
Контакти:

Мнениеот FaTDoG » Нед 28 сеп 2008 12:32


Vladko написа:И в трилитровото Лупо я има тази система и то от доста години :wink: -Не че то е един от примерите за безпроблемен автомобил.

Искаш да кажеш 3L лупото дето е 3 цилиндрово :)


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Нед 28 сеп 2008 12:37


Да него имам впредвит. :wink: 3L точно това означава 3литра на 100км. затова му викат трилитровото Лупо,а не щото е с 3литра мотор :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 28 сеп 2008 12:39


lrlmodo написа: как работи тази подобна система в аудито, на къв принцип с този карб :D , как се пуска/пали мотора - щото не съм чувал досега, че я има в старите коли!


има една ампула на жилото на километража. магнитна. отчита дали жилото върти за да не си направиш сам гадно по време на движение.
има и едно цк ключе под газта. и един бутон СТОП на лоста за чистачките-като бутона на МФА. има и едно малко електронно блокче. спираш на светофара и натискаш бутона. мотора спира и колата си седи на контакт. щом светне-пипаш газта, стартера върти и палиш и тръгваш.
моята не работеше изобщо правилно. и я окълцах... електронното блокче ми се мотаеше доскоро из ръцете в гаража... :roll:

Последна промяна от vaskoto1 на Нед 28 сеп 2008 12:40, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 28 сеп 2008 12:39


В БГ нямаме европейското мислене,затова тия системи ни изглеждат като за совалки.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Нед 28 сеп 2008 12:43


Само не разбрах какво не й каресвате на тази система? Нека някой от хората, които я оплюват да ми кажат.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 28 сеп 2008 13:39


Мерси за инфото - не знаех за системата до сега при коли 86 набор и ми беше доста интересно


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Нед 28 сеп 2008 20:02


доколкото съм чувал Мерцедес също имат нещо подобно на големите си двигатели, но не спира двигателя, а при определени условия част от цилиндрите работят на свободен ход, но не съм запознат с подробности.


skoti

Мнениеот skoti » Нед 28 сеп 2008 20:35


Това го има при американските коли при тях проблема с разхода се решава по този начин . Между другото ако не греша имаше един трактор ДТ 75 или ДТ 54 които на свободни обороти работеше на два цилиндъра фабрично . Техника от 70 те години къде са били германците тогава :lol:


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Пон 29 сеп 2008 11:56


доста фирми имат подобни системи, но предимно на моделите с много цилиндри(може би защото тогава и печалбата е по-голяма)
Все пак не се ли амортизира по-бързо стартера?

Иначе по време на движение в някои модели примерно се подава гориво само на половината цилиндри ако компа прецени че е достатъчно, въртейки работните цилиндри, все едно че всеки цилиндър работи през един 4тактов цикъл.

Честно казано аз не бих посмял да си купя кола с старт-стоп на място втора ръка. Нова - да.


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Пон 29 сеп 2008 18:03


restless написа:доста фирми имат подобни системи, но предимно на моделите с много цилиндри(може би защото тогава и печалбата е по-голяма)
Все пак не се ли амортизира по-бързо стартера?

Иначе по време на движение в някои модели примерно се подава гориво само на половината цилиндри ако компа прецени че е достатъчно, въртейки работните цилиндри, все едно че всеки цилиндър работи през един 4тактов цикъл.

Честно казано аз не бих посмял да си купя кола с старт-стоп на място втора ръка. Нова - да.


може би палят без стартер===



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта