ейй, ама ти голяма компетенция ще излезешdandan написа:Що говориш от името на вси4ки, линка който намерих е достатъ4ен за да се види 4е грешиш. От там насетне който иска да си търси формулите. Съжалявам но не вярвам да ми заплатиш за информацията която бих намерил специално за теб за да те обу4авам на закони от физиката. Инфо има много и безплатно , само 4овек трябва да посегне да си го вземе, разбира се и малко време и желание. В момента не живея в България и вервай ми тук вси4ко се заплаща но за сметка на това хората са много толерантни и не се правят на интересни. Ако все пак се намери някой да те подкрепи ще се извиня за драсканиците които съм писал, дори ще ги изтрия.
При малко газ(5-6 л) в бутилката....по-добра динамика!Защо?
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Немам думи , съжалявам за това 4е май оспамихме темата на 4овека ама ...
Колега , не виждам никой да защитава твоята теза, но теб това не те интересува навярно. Със мненияте не съм ощетил никого и затова не смятам 4е се правя на интересен , който ме е разбрал добре, който не е - пак добре. Но не виждам друг като теб да ме кара да му търся и поднасям инфо за щяло и не щяло. Помагал съм с мнения на хора които разбират това , някои просто не искат да разберат. Като дадох примера със заплащането - ето и един по-елементарен: Някой кара кола, пука гума, обажда се по телефона , вдигат му колата със съответното средство, поправят му гумата, заплаща да ре4ем 200$ за услугата и си заминава. Той не пита как се сменя гума, не пита защо, не пита как се ремонтира, просто приема всеизвестния факт 4е нещото трябва да се оправи от някой си. Ако 4овека все пак има желание се нау4ава и ако не му се дават пари4ки другия път си я сменя сам.
Колега , не виждам никой да защитава твоята теза, но теб това не те интересува навярно. Със мненияте не съм ощетил никого и затова не смятам 4е се правя на интересен , който ме е разбрал добре, който не е - пак добре. Но не виждам друг като теб да ме кара да му търся и поднасям инфо за щяло и не щяло. Помагал съм с мнения на хора които разбират това , някои просто не искат да разберат. Като дадох примера със заплащането - ето и един по-елементарен: Някой кара кола, пука гума, обажда се по телефона , вдигат му колата със съответното средство, поправят му гумата, заплаща да ре4ем 200$ за услугата и си заминава. Той не пита как се сменя гума, не пита защо, не пита как се ремонтира, просто приема всеизвестния факт 4е нещото трябва да се оправи от някой си. Ако 4овека все пак има желание се нау4ава и ако не му се дават пари4ки другия път си я сменя сам.
- TURL
- Мнения: 495
- Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Лек ден ти желаяdandan написа:Немам думи , съжалявам за това 4е май оспамихме темата на 4овека ама ...
Колега , не виждам никой да защитава твоята теза, но теб това не те интересува навярно. Със мненияте не съм ощетил никого и затова не смятам 4е се правя на интересен , който ме е разбрал добре, който не е - пак добре. Но не виждам друг като теб да ме кара да му търся и поднасям инфо за щяло и не щяло. Помагал съм с мнения на хора които разбират това , някои просто не искат да разберат. Като дадох примера със заплащането - ето и един по-елементарен: Някой кара кола, пука гума, обажда се по телефона , вдигат му колата със съответното средство, поправят му гумата, заплаща да ре4ем 200$ за услугата и си заминава. Той не пита как се сменя гума, не пита защо, не пита как се ремонтира, просто приема всеизвестния факт 4е нещото трябва да се оправи от някой си. Ако 4овека все пак има желание се нау4ава и ако не му се дават пари4ки другия път си я сменя сам.
Отдавна не съм писал по форумите но тази тема ми хареса:
Парво за налиягането в бутилката, прочетох доста от спора но мисля че и двамата сте прави по малко или обратнмото, навсякаде се говори за равновесни точки и за изпаряване на газта, ОК. Имаме почти празна бутилка с налягане напр. 5 атм. решавам да я напълня тогава налягането ще се покачи поради увеличаване на течната фаза в бутилката но невярвам да падне след време защото тя трябва да кондензира (може да да само няколко капки) но това почти никаде не сте го разглеждали, аз не съм спец но немисля че пропан бутана няма свойство да кондензира при покачване на P и t = const. той не е вода и дори несъм сигурен дали вобще може да кондензира това са втечнени въглеводородни газове и има въможност веднъж изпарени да не може да кондензират.
Така че спооред мен налягането не е константа но сас сигорност не пада под напр. 5 атм. при наличие на газ в бутилката.
А за вървежа на колата (по интересното) според мен защото сондата поема и течна газ и газ отттам изпарителия който исвен че изпарява газта и поддържа консттантно налягане в първата си камера (малката мембрана) неуспява да поддържа налягането си а то се повишава и по принцип при всички редуктори изпарители редуцил вентили и т.н пи понижаване и достигане до мин. работно на входното налягане изходното се покачва. И за случея втората мембрана пуска повече газ и обогатява затова колата върви по добре (изпарителя става по мек все едно плочка с по малък D на дифузиора ) оттам и два и по голямия ряз на колата дори и с ламда контрол докато се осъзнае контрола и отрегулира нещата шофиора вече си е създал усещането за по висока динамика.
Парво за налиягането в бутилката, прочетох доста от спора но мисля че и двамата сте прави по малко или обратнмото, навсякаде се говори за равновесни точки и за изпаряване на газта, ОК. Имаме почти празна бутилка с налягане напр. 5 атм. решавам да я напълня тогава налягането ще се покачи поради увеличаване на течната фаза в бутилката но невярвам да падне след време защото тя трябва да кондензира (може да да само няколко капки) но това почти никаде не сте го разглеждали, аз не съм спец но немисля че пропан бутана няма свойство да кондензира при покачване на P и t = const. той не е вода и дори несъм сигурен дали вобще може да кондензира това са втечнени въглеводородни газове и има въможност веднъж изпарени да не може да кондензират.
Така че спооред мен налягането не е константа но сас сигорност не пада под напр. 5 атм. при наличие на газ в бутилката.
А за вървежа на колата (по интересното) според мен защото сондата поема и течна газ и газ отттам изпарителия който исвен че изпарява газта и поддържа консттантно налягане в първата си камера (малката мембрана) неуспява да поддържа налягането си а то се повишава и по принцип при всички редуктори изпарители редуцил вентили и т.н пи понижаване и достигане до мин. работно на входното налягане изходното се покачва. И за случея втората мембрана пуска повече газ и обогатява затова колата върви по добре (изпарителя става по мек все едно плочка с по малък D на дифузиора ) оттам и два и по голямия ряз на колата дори и с ламда контрол докато се осъзнае контрола и отрегулира нещата шофиора вече си е създал усещането за по висока динамика.
това явление е факт само при нормалните уредби .. по причината че когато налягането пада в бутилката при ГИ е зададено минимална стойност , при която колата прехвърля на бенз ......... а при нормална уредба се изразходва почти всичкото количество газ от бутилката ......
Налягането в бутилката не е константа!
Налягането в бутилката не е константа!
един малък пример : празна бутилка се пълни до половината с газ при налягане 10 бара на дадена бензиностанция..........после я пълня до горе на бензиностанция при 12 бара ........кажете ми сега кво е налягането и....... температурата също е от значение но е минамална......ако все пак искате да опитате отидете късно вечер я напълнете докрай и после оставете бутилката на директно слънце да се напече .....запалете и карайте ако можете
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
walentin написа:У КНИГАТА ЗА ГАЗОВИ УРЕДБИ ПИШЕ,ЧЕ НАЛЯГАНЕТО В БУТИЛКАТА НЕ ЗАВИСИ ОТ ОБЕМА НА ТЕЧНАТА ФАЗА, А ОТ ОКОЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА.
Именно.
А това с пълненето и промяна на налягането не е вярно !!!!!!!!!!
Ако имаш в бутилката 1 литър и 5 бара, почваш да пълнеш , като течната фаза се увеличава, а налягането остава ВИНАГИ 5 бара (ако не се промени температурата на бутилката), докато бутилката се напълни с течна фаза до горе. Това се дължи на факта , че като се увеличава обема на течната фаза, налягането клони към повишаване, което веднага довежда до кондензиране на газовата фаза в течна, до възстановяване на равновесното състояние на газа. И колега , ВСЕКИ газ в затворен обем, преминал над точката си на равновесие КОНДЕНЗИРА. За идеалният газ тази точка е една, за смесените газове, тези точки са няколко. Това важи както за кондензацията, така и за обратнит процес, който се нарича изпарение . Да ви говори нещо думата дестилация и принципа по който си правите ракийцата ? Процесите са същите, а единствената разлика е в температурата на кипене на пращината и пропанбутана. Ако външната температура е минус 30'С , за да изпарите газта при атмосферно налягане, ще трябва да я слагате у казана вместо пращина
ПП: Колега, НИКОГА не си пълни бутилката ДО ГОРЕ , най малко пък после я остави да се препича на слънце. Виждал съм как хвърчи фланеца на сондата !!! Това става когато изпълниш цялата бутилка с течна фаза. Тогава вече в обема нямаш газова фаза, тоест нямаш газ в равновесно състояние, по простата причина че целият обем е запълнен с течна фаза. Сега обесняваш ли си защо поплавък ана бутилката позволява пълнене максимум на 80%
А що се отнася до това с какво налягане пълнят на газстанциите, моли се винаги да ти пълнят с поне 12 бара през лятото,което гарантира , че при 35'С , са над равновесната точка, и през маркуча (и ОБЕМНИЯТ) разходомер на колонката минава единственно течна фаза
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта