проблеми при палене - все едно няма компресия
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
vw16v написа:Не е лошо да си видите кабелите свещите,дистрибутора ,а също така и зацепването на ремъка.От повдигачите малко ме съмнява да е причината да ви работят неравномерно моторите .
Колега не че се заяждам ама ти прочете ли темата преди да пишеш? Говорим за компресия, не за палец, капачка, кабели, свещи. Идеята е че по някакъв странен начин след като покараме повечко на бензин, понеже на всички на които им се е случвало карат и на газ, и изгасим колта, когато тя истине клапаните остават отворени, при което колата въобще не пали, камо ли да работи неравномерно. След като повъртиш на стартер около 5 мин, клапаните постепенно заработват и всичко си идва на мястото. Снощи карах само на газ и я угасих на газ, сутринта запали като часовник, от един оборот.
проблеми при палене - все едно няма компресия
Колега аз съм го описал в една тема като проблем с оборотите на двигателя. Абсолютно същия проблем го имах и аз, но при мен беше малко по-комплексен. Това с паленето би трябвало да ти стане ясно още първия път, но явно майсторите са били виртуози и са те пратили по върбите. Първите нищо не са правили защото, ако бяха още тогава щеше да ти се оправи колата. Става ти ясно, че втория е направил това, което трябва и сега да направиш или поне да заредиш хубав бензин и да добавиш премерено добавка към него за повишаване на октана и да го издухаш на омерени обороти на дълъг път и нещата може би ще се оправят. От лошия бензин на могат да се затворят добре клапаните и някой от цилиндрите остава отворен, а може и не само един и тогава познай как пали всъщнос ти знаеш как. Всички други глупости не ги слагай в акъла си. Не питай старило, а питай патило!!!
Не те питах дали си на газ, но предполагам, че си. Но и да не си пак можеш да попаднеш на кофти бензин. Предполагам, че като затопли колата малко се пооправя, но може и да не се оправя това не е задължително!!! Гледай само да не ходиш при псевдомайстори защо те точно на това разчитат да не разбираш и да ти сменят клапаните и да ти шлафат главата и какво ли още не пък гарнитура, абе пари, пари и пак пари докато ти скъсат задника.
Надявам се с този изчерпателен отговор да съм ти бил полезен. Нямах време да чета всички мнения за това предпочетох да ти напиша макар и на дълго и на широко моето имай предвид, че то не е миродавно, но е почти сигурно и най-вече изпитано!!!!!!!!!!! 



-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
проблеми при палене - все едно няма компресия
И при мен залепна всмукателния клапан на четвъртия целиндър, но в началото при паленето и другите немогат да затворят напълно и тя е все едно, че е без свещи. При по продължително време на развъртане на двигателя постепенно започват да затварят и така един по един започват да се обаждат. Гърми трещи като дизел на Беларус когато го пали пусковия мотор, но едва ли много от колегите знаят за какво става въпрос?! Проблема е много сериозен и може да се случи на много хора защото живеем в менте държава и всичко ни е менте и бензините, и колите, и карането като се опитваме да оцелеем с ментета газови оредби и всичко останало...
Надявам се да съм полезен на колегите със скромни възможности да не трошат излишно нерви и пари!!!!!!!!





проблеми при палене - все едно няма компресия
Колега няма проблем щом не си разбрал значи, че нещата не са точно такива. Може причината да е друга, но когато се възпламеняват неравномерно цилиндрите то няма как да не се разбере. Те само се обаждат ту един, ту друг, но двигателя неще да запали нормално. Абе трудно е да се обесни с думи, но е много гадно да слушаш как се мъчи двигатела, а неможе. 

- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
По това което е написал колегата и аз имах същия проблем през пролетта .Проблема е че се продават много ментета по магазините и сега с тези новите хидроповдигачи проблема се е повторил ,защото имаш някой блокирал.Аз преди така ги смени моите ,защото тракаха и новите уж /ИНА / към 120лв. бяха осемте след 30хил/км. имах 2 блокирали и други два тръгнали.Добре че си пазих старите оригиналните че си ги сложих пак и сега нямам проблем до сега карам с полусинтетика 10/40.Тогава симптомите бяха сутрин на студено не мога да запаля двигателя се тресе на 2-3 цилиндура та се къса...гледахме зацепен си е както си трябва на белези,усъмнихме се в термодатчика на тройника да не би да лъже компа и да не подава горивовъздушна смес както трябва ,но уви аз се оказах прав.После като се поразвърти маслото след няколко вътренета на стратера пали и няма проблем...като е загряла също няма проблем.Ментетата са заляли тотално пазара в България и искам да поясня че хидроповдигачите се пълнят с масло през една съчмичка от вътрешната страна и има едно така да се каже буталце което контактува с опашката на клапана и от там се определя хлабината т.е. тя сама си се регулира хидравлично ,а не с пулове както при по-старите двигатели.Тези хидроповдигачи веднъж като се напълнят те си държат налягането в тях,когато се поизносят налягането пада и така хлабината се увеличава м/у разпределителния вал и клапаните.Разглабял съм ги и съм ги почиствал,но за да ги изпразниш първо сваляш това така наречено буталце и от вътрешната му страна натискаш сачмичката да освободи маслото...
И от опит мога да кажа че и да се налее по-гъсто масло например 15/40 те пак си се пълнят и си работят...мисля че някои марки масла имаха и такава полусинтетика-15W40
и с минерално съм карал и нищо им няма,но да подчертая че за предпочитане е полусинтетика 10W40.Дано съм бил полезен.


проблеми при палене - все едно няма компресия
jagler, перфектен си!!! Много се радвам, че има такива като теб да приемат присърце проблемите, които ни създават старите морги изхвърлени от изгнилия капитализъм, на които се радваме, къпем и пудрим като новородени бебета, но те и така не престават да ни изненадват с нови и нови проблеми.
Като бонус можем спокойно да прибавим и тоталното менте в менте държавата и бъркоча е пълен. И най-малко се нуждаем от тъпи и никому ненужни съвети, които да те пратят в девета глуха...
И аз карам по съвета на майстор с полусинтетика 10Х40, но не мисля, че това е най-доброто. Най-важното в тази ситуация е маслото да е оригинално, а не менте!!!!! А от къде в Бълхария човек да намери оригинално масло???? Карал съм и с М10Д и нищо и нямаше беше фурия, но като каза майстора не бива и това си е. Но беше оригинално, а не менте като тези дето ги караме ние филтрирани, стабилизирани и незнам си какво още отпадъци.





- Plarol
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko
Колеги, според мен всичко идва от бензина, продават всякъкви бъркочи.От лошия "бензин" се наслоява нагар в/у стеблата на клапаните.Нагара в-у смукателните клапани прилича на "дзиф".Обяснявам си го по следния начин: докато двигателя е топъл всичко си е наред, защото ако има нагар то той се е нагрял и е "омекнал", клапаните и водачите им са в работна температура и работят добре.Когато угасите двигателя някои от клапаните остават отворени или полу отворени, зависи в какво положение е останал разпределителния вал, двигателят изстива, водачите на клапаните се свиват и ако по стеблата е останал нагар който също се "втвърдява" клапана остава заседнал.Когато завъртите сутрин заседналите клапани си остават в това положение докато не се загрее малко двигателя или не се раздвижат от самосебе си.
Досега никой не каза от къде е зареждал бензин, също ако бензина в резервоара е много стар пак е проблем, казвам го защото имах бензин в шише оставено отворено, след 2месеца в шишето беше останала течност, която имаше бог знае какви свойства, но не и да гори.
За почистването е достатъчно да смените горивните филтри и да отворите резервоара и да видите дали няма някакви утайки, но не мисля че ще откриете нещо.
Колегата Ivalin го е казал същото:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%F1%E8%FF
Досега никой не каза от къде е зареждал бензин, също ако бензина в резервоара е много стар пак е проблем, казвам го защото имах бензин в шише оставено отворено, след 2месеца в шишето беше останала течност, която имаше бог знае какви свойства, но не и да гори.
За почистването е достатъчно да смените горивните филтри и да отворите резервоара и да видите дали няма някакви утайки, но не мисля че ще откриете нещо.
Колегата Ivalin го е казал същото:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%F1%E8%FF
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Някъде по света
Има още един момент който трябва да се спомене, на маслената помпа има клапан и се случва този клапан да блокира и да не може да отвори. Вследствие на това налягането на маслото се вдига много и клапаните стават отворени и ви се струва, че няма компресия.
Колегата с проблема на пасата и АБС двигател също да замери налягането на маслото на работещ двигател.
Липсват ми старите регулиращи се клапани.
Колкото нещо е по-усъвършенствано е по-хубаво но само докато е ново.
На въпроса защо руснаците още правят коли с карбуратор, отговора е , неможе да си купиш кола пълна с електроника и най-близкия сервиз за компютърна диагностика да е на 1000 км.
Колегата с проблема на пасата и АБС двигател също да замери налягането на маслото на работещ двигател.
Липсват ми старите регулиращи се клапани.

Колкото нещо е по-усъвършенствано е по-хубаво но само докато е ново.
На въпроса защо руснаците още правят коли с карбуратор, отговора е , неможе да си купиш кола пълна с електроника и най-близкия сервиз за компютърна диагностика да е на 1000 км.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
zmei написа:Има още един момент който трябва да се спомене, на маслената помпа има клапан и се случва този клапан да блокира и да не може да отвори. Вследствие на това налягането на маслото се вдига много и клапаните стават отворени и ви се струва, че няма компресия.
Колегата с проблема на пасата и АБС двигател също да замери налягането на маслото на работещ двигател.
Липсват ми старите регулиращи се клапани.![]()
Колкото нещо е по-усъвършенствано е по-хубаво но само докато е ново.
На въпроса защо руснаците още правят коли с карбуратор, отговора е , неможе да си купиш кола пълна с електроника и най-близкия сервиз за компютърна диагностика да е на 1000 км.
Напълно съм За по повод налгането на маслото.Ама нека го премери на едно по-интересно място - горе на главата.При двигателите RP и ABS на главата горе откъм скоростите има една дупка за датчик.При RP там си има и датчик,при ABS има тапа за шестограмен ключ.Това там е магистралата за смазване на разпределителния вал и повдигачите - там налягането може да е осезаемо по-ниско от нормалното (причини много) и да не може да доставя необходимото масло за да поддържа повдигачите пълни при запалване и работа на двигателя.Долу налягането може да е наред и затова колегата да не забелязва аномалии при налягането на маслото.Причините могат да са някакво запушване на магистралата за нагоре (много малко вероятно),повредена маслена помпа (въпросния клапан за който говори колегата - доста вероятно ),охлабили лагери по двигателя - паразитен вал,биелни,основни (по-вероятно първото).
Успех!
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
И аз имах същия проблем. Пасат Б3 93г (газ/безин). Сутрин стартера въртеше все едно няма мотор, после се опитваше да запали на 1 цилиндър, после на 2 ... ако запали се тресе все едно ще се разпадне. И това само сутрин когато е студено. Обадих се на моя майстор вика:" 100% заседнали повдигачи. Смени маслото първо , ако не се оправи , сменяме повдигачи и всичко е ОК". Маслото го бях сменял преди 3 месеца и да съм минал 2000 км най-много, ама го смених , като промих преди това с добавка. Е оправи се. За сега ...
Питах го защо става така. Отговорът му беше : " Кофти масло, каране на газ. Като караш на газ температурата на горене на газта била много по-висока от тази на бензина и това оказвало влияние... като ти сипят гадно масло което не е за работа на газ/бензин и е мн гъсто ( 15w40 ) става така, а и имало вероятност маслото да се разгради по някакъв начин и да загуби маслените си свойства..." и някакви такива още теории които не запомних ... Направи ми впечатление, че маслото беше черно като кока-кола , а беше на не повече от 2000 км.
Питах го защо става така. Отговорът му беше : " Кофти масло, каране на газ. Като караш на газ температурата на горене на газта била много по-висока от тази на бензина и това оказвало влияние... като ти сипят гадно масло което не е за работа на газ/бензин и е мн гъсто ( 15w40 ) става така, а и имало вероятност маслото да се разгради по някакъв начин и да загуби маслените си свойства..." и някакви такива още теории които не запомних ... Направи ми впечатление, че маслото беше черно като кока-кола , а беше на не повече от 2000 км.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта