VW Golf 4 Highline

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Чет 09 окт 2008 19:04


morfei1 написа:Когато видя кола на която има опции като Heat, Cool, Dry и т.н.т тогава мога да приема, че авто-климатрониците духат топло, но до тогава замен са си прости климатици с датчици + светещо дисплейче.


Виж това-

http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... ronic.html

цитат-Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.При това, целият въздушен поток се насочва върху вътрешната страна на стъклата, при пълна мощност на вентилатора и на отоплението. Ако външната температура е над 0°С, генераторът за студ се включва за изсушаване на въздуха.

ИЗСУШАВАНЕ на английски се превежда Dry




Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Чет 09 окт 2008 19:33


morfei1 написа:Направено е по този начин, поради простата причина, че запотен джам се "чисти" по-бързо със студена струя отколкото с топла. Направи си експеримент с обикновенно парно в зимни условия, пробвай със студен въздух и с топъл :wink: .


Направи си експиримент в зимни условия при заледено предно стъкло ,за колко време ще го размразиш със студена струя.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 09 окт 2008 19:33


Климатроникът регулира вътрешната температура според предизбраната желана температура, с автоматична настройка на оборотите на вентилатора и на задействането на въздушните клапи за разпределение на въздуха, така, че при всички режими на движение и метеорологични условия да е осигурен приятен климат с възможно свободно преминаване на въздуха през салонното пространство. Електронното управление на климатроника обхваща всички важни стойности на влияние и смущение, като например положение на слънцето, греене на слънцето в салона и външната температура и вкарва съответно повече или по-малко хладен въздух. Чрез свързване на управляващия уред в CAN-Bus, както е напр. при Golf, на разположение са и други удобства: автоматичният режим на обработка само на въздуха в купето, при активиране на почистването на стъклата или включването на заден ход предпазва пътниците от неприятното въздействие на изгорелите газове. Зависещото от скоростта на движение регулиране на оборотите на вентилатора, с автоматично напасване на температурата на изтичане на въздуха, намалява шумовото ниво при по-бавно пътуване.



Освен това, климатроникът активира, чрез просто натискане на бутона, функцията за размразяване при изпотени или замръзнали стъкла.При това, целият въздушен поток се насочва върху вътрешната страна на стъклата, при пълна мощност на вентилатора и на отоплението. Ако външната температура е над 0°С, генераторът за студ се включва за изсушаване на въздуха. Климатроникът на Volkswagen се грижи по този начин за по-добро разположение на пътниците, повече комфорт и сигурност. Концентрацията и способността за реакция на шофьора, като предпоставка за сигурно пътуване, се запазват при приятната температура. Към това, тя препятства, щото пътниците да не пристигнат в целта уморени или изпотени.


Да, много добре обяснено, но само доказва моето твърдение. Обърни внимание на нещата които съм подчертал в червено. Интересно защо никаде нищо не се споменава за топлене. Да оставим това, че при миносови температури, компресора неможе да се включи.

Относно заледеното стъкло. Аз говорех за запотени стъкла. А относно замръзналите.... ами като си пуснеш компресора ( ако не е достатъчно студено ) и го нагласиш на температура 29 градуса е нормално да тръгне да разлежда. На обикновенното парно ще му трябва доста време преди да го размрази, поради простата причина че първо трябва да се стопли двигателя.

Последното изречение кърти миФки (става въпрос за изречението от статията ) :lol

:respect


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Чет 09 окт 2008 19:54


Много добър с емотиконите ,бравос!ВЪЗХИТЕН СЪМ ДО ПРИПАДЪК.
А сега цитат-Електронното управление на климатроника обхваща всички важни стойности на влияние и смущение, като например положение на слънцето, греене на слънцето в салона и външната температура и вкарва съответно повече или по-малко хладен въздух.

Това има ли го при обикновен климатик?

Също така,нищо не видях по въпроса за изсушаването ,обикновен климатик може ли го?

Оказва се , светещото дисплейче може много повече ,отколкото някои предполагат,особено при минУсови температури.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 09 окт 2008 20:10


Нека се върна на онова което казах в началото, че климатроника е прост климатик с датчици и дигитален дисплей.

Аз смятам, че въпросните датчици служат за да регулират температурата в купето и също смятам, че само по себе си се подразбира. Моя е грешката, че не обясних и не поясних, и се получи недоразумение :beer

Относно изшушаването какво точно имаш предвид..... да ти изшуши прозорците ли? Ако е това, то отговора ми е ДА. Имал съм кола и с климатик и съм се възползвал доста пъти, но също така съм се убедил, че парно пуснато на студено върши абсолючтно същата работа. Та в крайна сметка ефекта от климатика е само в летни условия, останалото са хвалебствени думи написани на сайта на VW. Блаженни са вярващите :bowdown

Последна промяна от morfei1 на Чет 09 окт 2008 20:21, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Чет 09 окт 2008 20:15


:beer

И все пак магарето не е кон , климатикът не е климатроник.

"Блаженни са вярващите ,защото тяхно е царството небесно" пише в Библията, но не пожелавам никому засега да посещава царството небесно.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 09 окт 2008 20:53


В един мотор в който изгаря гориво за да движи колата и само 30 -40 % от топлинната енергия се превръща в механична работа и всичко останало излиза през ауспуха и охладителната система на мотора да се ползва компресора на климатроника за производство на топлина за отопление на купето според мен е НЕЛОГИЧНО .


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Чет 09 окт 2008 21:05


сутрин ,като влезеш в студена кола със замръзнали прозорци ,кое предпочиташ-

да духа топло почти веднага и да размрази стъклата, или

да чакаш половин час да стопли двигателя ,за да почне да духа топло.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 09 окт 2008 21:47


Термостата ми работи добре и щом запаля веднага включвам парното на 3 или 4 и започва да духа топло максимум след минута две.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 09 окт 2008 22:50


И все пак магарето не е кон , климатикът не е климатроник.


Далеч съм от мисълта да изкарам климатика по-добър от климатроника, но пък той от своя страна не е нещо кой знае какво по-добро от предшественика си. Мен лично по ме кефи климатроника, заради дисплейчето, защото някак си старите врътки на климатика ми изглеждат old-fashioned :mrgreen: . Според мен, другият голям + на климатроника е вероятността да настина лятно време е доста по-малка, заради по-добрият контрол на температурата. Оттам на сетне, всичко е празни приказки, по мое мнение.

сутрин ,като влезеш в студена кола със замръзнали прозорци ,кое предпочиташ-

да духа топло почти веднага и да размрази стъклата, или

да чакаш половин час да стопли двигателя ,за да почне да духа топло.


По принцип си прав, но дефакто всеки който някога е имал щастието да кара Golf 2 ~ 3 , знае за какво парно става на въпрос - няма аналог. :Mr Green Fun. То това не е парно а направо си е пещ и стопля дявалски бързо в доста студени зимни условия :twisted: .

Като гледам накъде вървят нещата, спокойно можем да включим и няколко други екстри, които по мое мнение вършат работата си много по-добре от въпросният климатроник. Това са отопляемо предно стъкло, подгряване на седалките и печка или казано с две думи Winter pack (зимен пакет) :wink: .


Потребителски аватар
houzeboy
Мнения: 349
Регистриран на: Пет 03 окт 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот houzeboy » Пет 10 окт 2008 14:28


Колеги за 1.6 СР Ремъци, ролки, масло, филтри и водна помпа 500лв. + 130лв. труд !
Добре ли е ? Нормални ли са цените, че тръсих по форума за този двигател инфо за цените ама не намерих...


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Пет 10 окт 2008 20:22


повечето големи магазини правят допълнителна отстъпка от 5 до 15 процента при покупка на едро

Последна промяна от dokros на Съб 11 окт 2008 15:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
houzeboy
Мнения: 349
Регистриран на: Пет 03 окт 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот houzeboy » Съб 11 окт 2008 15:04


За 520лв. ми смениха ремъци, ролки, филтри, водна помпа и масло Мотул
Всички части са оригинални и ми дават 60000км гаранция =)
За труд 130лв.
Кажете колеги моля ви ако знаете някъде морга да си купя заден пепелник и капаче за огледало на пасажерския сенник.
бтв каква може да е причината на МФА диспеля да не ми показва температурата ( стойностите са празни ) а на климатроника си я показва ?
Благодаря =)


Потребителски аватар
houzeboy
Мнения: 349
Регистриран на: Пет 03 окт 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот houzeboy » Нед 12 окт 2008 23:17


Колеги някой може ли да ми каже с 100% точност какъв ми е двигателя?
АКЛ нали ? Че сега гледам, че той бил 8 клапана ?!? Така ли е ?
Кое е положителното и кое отрицателното да си с 8 и с 16 клапанов двигател ?!?
Бях видял някъде по нета списък с кодовете на екстрите ама сега не мога да го открия...
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8178003

Последна промяна от houzeboy на Сря 15 окт 2008 5:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот dokros » Пон 13 окт 2008 19:08


Ей, приятелю , ти май си чешеш крастата да си драскаш из форума.

Ако сега ти напиша какви са предимствата на 1.6 16V, да не би да си продадеш колата и да си купиш 1.6 16V, не вярвам, драскаме си за разнообразие.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта