темп. датчик на таблото лъже

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

темп. датчик на таблото лъже

Мнениеот LiRiX » Пет 10 окт 2008 22:44


Здравейте колеги. Колкото и дълго да карам стрелата увисва на 70 Градуса по целзии. Само 1 път при здраво наступване се качи на 80.

Значи, като карам дълго(ивънградско) съм спирал да видя 2та маркуча и двата бяха доста топли не можех да си задържа раката. Значи се е отворил големия кръг. Перката никога не съм я виждал да се включва.

Купих си милтицет-че с термометър и утре ще измеря каква е тепературата на двигателя за да съм сигорен дали ме лъже датчика.

Като е студена количката големия кръг не се отваря.

Мисълта ми е дали колата може да си загрява нормално, но таблото да ме лъже? Къде се намира темп. датчка и как да го замеря дали работи? Нали от него ще е? :oops: не съм много сигорен.

Иначе парното си загява доста бързо. Стрелката от 0 се качва до 70, не е като да седи забита на 0ла :)

Мнения?




Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Пет 10 окт 2008 23:09


Пробвай с друг температурен датчик,ако няма промяна - термостат.


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Съб 11 окт 2008 9:44


Жоро написа:Пробвай с друг температурен датчик,ако няма промяна - термостат.

А къде точно се намира този датчик? А как бих могъл да го замеря с мултицет-а дали работи правилн?


Потребителски аватар
lou
Мнения: 907
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
Автомобил: Passat Variant
Двигател: BMR TDI
Местоположение: Шумен

Мнениеот lou » Съб 11 окт 2008 10:17


Колега... до вчера имах същия проблем :) просто си смени темп. датчик и всичко ще се оправи.А колкото до датчика тои се намира като застанеш пред колата отдясно завит е на радиатора, струва 25-30 лв. но внимавай когато го развиваш защото може да излезе с резбата и тогава... ще си имаш излишни ядове


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Съб 11 окт 2008 10:26


lou написа:Колега... до вчера имах същия проблем :) просто си смени темп. датчик и всичко ще се оправи.А колкото до датчика тои се намира като застанеш пред колата отдясно завит е на радиатора, струва 25-30 лв. но внимавай когато го развиваш защото може да излезе с резбата и тогава... ще си имаш излишни ядове
там е датчика за перката а др. които е за температурата е на главата има пластмасов троиник отпред на главата а за твоя проблем по скоро е от термостата :!:


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Съб 11 окт 2008 10:50


lou написа:Колега... до вчера имах същия проблем :) просто си смени темп. датчик и всичко ще се оправи.А колкото до датчика тои се намира като застанеш пред колата отдясно завит е на радиатора, струва 25-30 лв. но внимавай когато го развиваш защото може да излезе с резбата и тогава... ще си имаш излишни ядове

Благодаря колега, ще го видя :)
едит: :oops:

@komitov термостата не отговаря ли само за големия кръг? В смисъл той не мери температурата, нали? Или съм в грешка?

Последна промяна от LiRiX на Съб 11 окт 2008 11:07, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Съб 11 окт 2008 11:06


термостата регулира тоест поддържа определена темп. като отваря от малкия към големия кръг и ако отваря по рано е нормално да ти показва 70град.а не така желаните 90


Потребителски аватар
lou
Мнения: 907
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
Автомобил: Passat Variant
Двигател: BMR TDI
Местоположение: Шумен

Мнениеот lou » Съб 11 окт 2008 11:07


LiRiX написа:
lou написа:Колега... до вчера имах същия проблем :) просто си смени темп. датчик и всичко ще се оправи.А колкото до датчика тои се намира като застанеш пред колата отдясно завит е на радиатора, струва 25-30 лв. но внимавай когато го развиваш защото може да излезе с резбата и тогава... ще си имаш излишни ядове

Благодаря колега, ще го видя :)
едит: да не е нещо такова
Изображение

@komitov термостата не отговаря ли само за големия кръг? В смисъл той не мери температурата, нали? Или съм в грешка?


Ооо не не .. :)


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Съб 11 окт 2008 18:12


Аз го видях къде е. А как да го развия? Гледам болта е доста голям? И като го развия да не ми изтече антифриза? :oops:

А колеги мога ли влючен двигател да отворя казанчето на антифриза? Искам да замеря температурата, но не съм сигорен дали е безопасно :oops:

Благодаря Ви!


Потребителски аватар
lou
Мнения: 907
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
Автомобил: Passat Variant
Двигател: BMR TDI
Местоположение: Шумен

Мнениеот lou » Съб 11 окт 2008 18:15


Значи там гаечен ключ неможе да влезе :) аз го развих с камък 30 но трябва да е дълбок или лула 30 пак :) но не се знае дали ще имаш


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Съб 11 окт 2008 19:03


LiRiX написа:Аз го видях къде е. А как да го развия? Гледам болта е доста голям? И като го развия да не ми изтече антифриза? :oops:

А колеги мога ли влючен двигател да отворя казанчето на антифриза? Искам да замеря температурата, но не съм сигорен дали е безопасно :oops:

Благодаря Ви!

LiRiX,не развивай никакви болтове!Виж на снимките къде обикновено се намират и какво представляват температурните датчици и намери твоя.Най-добре на студен мотор издърпай внимателно с клещи скобата (зегерка ли се нарича,не знам),която държи датчика и го смени,като не забравиш да смениш и гумения "О" пръстен,който служи за уплътнение.Ако след смяната датчикът стои хлабаво сложи още едно по-тънко гумено пръстенче (в железариите ще намериш всякакви размери),не мажи със силикон.А термостатът работи постоянно - затворен,отворен,полуотворен,полузатворен - в зависимост от температурата на антифриза.
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Съб 11 окт 2008 19:46


Утре ще пробвам да го издърпам с клещи и ще го снимам.
Ще ползвам една предишна снимка за да покажа двигателя си
http://img.mybgblog.com/files/d67y9n9kz503uvif6wfk.jpg

А проблем ли е казанчето за антифриза да е отворено при включен двигател(На място).


bak6i6a
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 21 авг 2007 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот bak6i6a » Нед 12 окт 2008 8:27


Колега до преди една седмица и аз имах същия приблем,и при мене излезе че уреда за температурата на таблото не отчита вярно,смених си таблото и всичко се оправи не съм сменял никакви тем датчици или термостати.Ако имаш възможност пробвай с друго табло и тогава сменяй датчика или термостата :wink:


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Нед 12 окт 2008 9:26


Аналогичен случай и при мен.
С новото табло (сложих си с оборотомер) температурата се увеличи с 10 градуса.
Перката преди включваше на 90 гр., а сега на 100.
Най- добре си забележи на колко вкл. перката по уреда и си следи да не превишаваш тази температура. Не си създавай излишни проблеми!
По въпроса с отвореното казанче- може да работи, но не трябва да оставяш колата да загрява много- примерно да чакаш да ти включи перката, защото става мазало- антифриза започва да излиза за страх.
Явно уредите са си проблем за В3, принципа сигурно е един и същ.

:idea: Виж датчика при 90 гр. примерно какво съпротивление трябва да има, сложи резистор с такъв номинал на буксата вместо датчик.. и гледай стрелката на каква темп. отива. Може да пробваш и за различни температури.
Това е по- безобиден вариант, отколкото да сменяваш наред.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: темп. датчик на таблото лъже

Мнениеот joker » Нед 12 окт 2008 9:31


LiRiX написа:Здравейте колеги. Колкото и дълго да карам стрелата увисва на 70 Градуса по целзии. Само 1 път при здраво наступване се качи на 80.

Значи, като карам дълго(ивънградско) съм спирал да видя 2та маркуча и двата бяха доста топли не можех да си задържа раката. Значи се е отворил големия кръг. Перката никога не съм я виждал да се включва.

Купих си милтицет-че с термометър и утре ще измеря каква е тепературата на двигателя за да съм сигорен дали ме лъже датчика.

Като е студена количката големия кръг не се отваря.

Мисълта ми е дали колата може да си загрява нормално, но таблото да ме лъже? Къде се намира темп. датчка и как да го замеря дали работи? Нали от него ще е? :oops: не съм много сигУрен.

Иначе парното си загява доста бързо. Стрелката от 0 се качва до 70, не е като да седи забита на 0ла :)

Мнения?

Охооооооооооо на 100%.......откога пиша,че температурния датчик е най-неточния прибор в Голфа....за съжаление!!!!Като почнеш от самия датчик и минеш през т.н стабилизатор на 10 волта,който е в самото табло...карай не бой се...всичко ти е наред....но за всеки случай си измери реалната температура!!!!Просто за да си напълно спокоен!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 139 госта