Възнамерявам да си купя “нова” втора ръка кола.
Бих искал да ви помоля за помощ, за да улесните избора между двете възможности – Polo и Golf 3 или по скоро да ми споделите впечатление и информация за конкретни двигатели и за купетата. В този ред на мисли бих искал да ви задам няколко въпроса.
Ценовият клас е до 5000 лв.
В генерален аспект личната ми логика е следната. Полото като кола е по-малко и по-подходящо за градски условия - при все, е ще се возя предимно сам. Въпреки това, смятат че купето с 4 врати ще задоволява нуждите за комфорт при пътуване от порядъка на 300 км. Дали не греша, обаче?
От друга страна доколкото съм разпитал и частите са относително по евтини от тези за Голф и ще бъде по-лесно за поддръжка. Самото Поло от според проучването, които направих ще бъде поне с 1-2 години по младо от голфа, за тези пари – а това не е маловажен фактор според мене. От друга страна и самият дизайн на колата на мене повече ми допада.
Конкретно дилемата ми се заключва между три опции.:
- Golf 3 1.9 Tdi – 90 кс
- Polo 1.4 – 60 кс
- Polo 1.6 – 75 кс
Golf 3
Смея да отбележа, че обичам по пъргави коли и за по тежкото купе мисля, че този двигател ще е достатъчно добър + дизела като опция е добър избор. Притесненията ми тук обаче са следните:
- Митото ще излезе към 1600 лева за тези 90 конски, което на практика си оскъпява колата
- Дизеловите автомобили по принцип са по скъпи /и има защо/
- Ще бъде по-скъпа за поддръжка?
- По голямо купе по трудно ще намира място за паркиране.
- Твърде масова кола е – това е за мене един несериозен недостатък /положителните страни се знаят вярвам/ и поради това базовия модел без т.нар тунинг няма своя индивидуалност или ако трябва да се изразя по-точно я е загубил. /Не запопвайте морална дилема около това изказване – просто го излагам пред вас/
- Двигателят няма да е запазен – за кола на над 10 години, производство – 94-95 и с такъв “примамливи за ентусиасти възможности”. Това също е един много сериозен минус.
- Тук бих искал да запитам какъв е разходът на колата – някой има ли приблизителни наблюдение за споделяне.
Polo-то като цяло.
- Проблемът с екстрите. Колите често са твърде голи откъм тях. Та се чудя дали за тези пари ще може да се намери кола с повечко екстри и с тези двигатели специално.
- Искам купе с 4/5 врати. Но по мои наблюдения не се срещат толкава често. Греша или така е производствената концепция относно бройката наистина е такава.
- Купето как е откъм ширина. Задните седалки?
Сега конкретно за двигателите:
- 1.4 – 60 кс. – не е ли твърде непретенциозен откъм пъргавост този двигател. Как се държи колата на патя с него?
- 1.6 - 75 кс.- отново въпросът да не е “издухван” двигателя.
В основни линии към този момент е това.
Ще се радвам да споделите опит и впечатления.
polo vs golf 3
- sebastianz55
- Мнения: 550
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- bluefen
- Мнения: 886
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2004 20:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е да ама Golf 3 1.9TDi за 5000 лв не e ли сложничко ???
Последна промяна от bluefen на Пет 27 яну 2006 21:41, променено общо 1 път.
- sebastianz55
- Мнения: 550
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
@L&R - признам, че това е търсен момент. Целта на цялата тема е да преценя твърдо, което от двете да бъде и дали наистина ще си струва, за да не съжалявам в последствие, че не съм избрал другата опция - а вярвам е наприятно да караш кола, която не харесваш или какво остава да съжаляваш, че си купил нея а не друга, нали?
Та мнението на хората управляващи гореспоменатите автомобили не може да се впише в никакви технически характеристики описани, където и да е - за това съм го потърсил.
И все пак ще се радвам да отговорите ако е възможно на въпросите ми, защото те засяват точно онази елементи, от които имам нужда за яснота и които могат да наклонят везните.
--- Edit ---
Прочетох амазонските теми. Работата е ясна.
Благодаря.
Та мнението на хората управляващи гореспоменатите автомобили не може да се впише в никакви технически характеристики описани, където и да е - за това съм го потърсил.
И все пак ще се радвам да отговорите ако е възможно на въпросите ми, защото те засяват точно онази елементи, от които имам нужда за яснота и които могат да наклонят везните.
--- Edit ---
Прочетох амазонските теми. Работата е ясна.
Благодаря.
Последна промяна от sebastianz55 на Пет 27 яну 2006 22:45, променено общо 1 път.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Сега, добре дошъл!
Отдавна не бях виждал толкова смислено първо мнение.
L&R е прав, май ти харесва Полото повече. И ако това е било и ПЪРВОТО ти решение, а после се е породила идеята и за Голфа повярвай ми купи си Полото. Виждам, че няма нужда да ти даваме технически харктеристики на двата модела, послушай сърцето си и си карай тази кола, която желаеш.
Моето мнение е Поло 1.6 (75 кс.) с 5 врати, тези с 4 (седан) са доста по-рядко срещани и по-скъпи, както е случая с Венто и Бора.
П.П. преди 3 години и при мен се проди идеята за Пасат, тогава се сетих, че никога не трябва да се отказвам от първото си решение и си купих Голфа, твърдя, че до ден днешен НЕ съжалявам ни най-малко за избора си.
Отдавна не бях виждал толкова смислено първо мнение.
L&R е прав, май ти харесва Полото повече. И ако това е било и ПЪРВОТО ти решение, а после се е породила идеята и за Голфа повярвай ми купи си Полото. Виждам, че няма нужда да ти даваме технически харктеристики на двата модела, послушай сърцето си и си карай тази кола, която желаеш.
Моето мнение е Поло 1.6 (75 кс.) с 5 врати, тези с 4 (седан) са доста по-рядко срещани и по-скъпи, както е случая с Венто и Бора.
П.П. преди 3 години и при мен се проди идеята за Пасат, тогава се сетих, че никога не трябва да се отказвам от първото си решение и си купих Голфа, твърдя, че до ден днешен НЕ съжалявам ни най-малко за избора си.
- sebastianz55
- Мнения: 550
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако трябва да бъда откровен първата кола, която исках да си купя беше твърде солена за възможностите ми.
Надявах се втората да бъде тази която ми лежи на сърце, но се оказа, че съм притиснат от фактор време и нямам /и търпение... признавам/ да имам възможността да събера нужната ми сума.
Точно поради това се стигна до тази дилема основно заради мнения на познати за по-големия обем на купето при голфа и дизеловия двигател.
Въпреки това вече ми помогнахте да затвърдя избора си.
Сега остава само да намеря запазена кола с повече екстри на тази цена
.
А това е нелека задача...
Надявах се втората да бъде тази която ми лежи на сърце, но се оказа, че съм притиснат от фактор време и нямам /и търпение... признавам/ да имам възможността да събера нужната ми сума.
Точно поради това се стигна до тази дилема основно заради мнения на познати за по-големия обем на купето при голфа и дизеловия двигател.
Въпреки това вече ми помогнахте да затвърдя избора си.
Сега остава само да намеря запазена кола с повече екстри на тази цена

А това е нелека задача...
- madmen
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Вече са те посъветвали, ма и аз да си кажа.
Първо разлика в цената м/у тройка ТДИ и бензинов пуловер има доста. ТДИ читаво е "втори тото шанс"
Сега да ти кажа за мен... понеже въртя доста км. на месец и бях решил да сменям предишната ми джета с поло... едно приятелче докара такова и го пробвах - е нема такъв смех - още ме майтапят. Представи си жираф в карт...Отвън не ми изглеждаше толкова малко...
Първо разлика в цената м/у тройка ТДИ и бензинов пуловер има доста. ТДИ читаво е "втори тото шанс"
Сега да ти кажа за мен... понеже въртя доста км. на месец и бях решил да сменям предишната ми джета с поло... едно приятелче докара такова и го пробвах - е нема такъв смех - още ме майтапят. Представи си жираф в карт...Отвън не ми изглеждаше толкова малко...
- sebastianz55
- Мнения: 550
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- sebastianz55
- Мнения: 550
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
И от мен успех и късмет,ама да не стане като-

Не искам да ви дразня момчета, но щом една блондинка стигна до извода, че има и по-добри алтернативи време е да се поослушате ,поогледате ,повозите и и опознаете и японските автомобили. И не да се откажете от прекрасната марка VW, ама да признаете и достоинствата на другите.
Предполагам, че се мразят точно заради някои надути и високомерни собственици на Голф . Които за съжаление и аз срещнах в този форум



- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
да кажа и аз ред на мисли и малък опит- прав си колега ,че поло-то са голи и нямат екстри
за това ако си намериш някое с екстри то минава цена на голф...
но както трябва да постъпиш за правилен избор е да си направиш сметка - изминати км, възможности за поддружка след закупуване, начин и място на каране...
напр аз не съм състезател, но страстта ми беше тия 150 коня и си взех ГТИ...сега карам служебен Форд 1.8Д - по 100 км в града и повярвай ми карам и двете коли по еднакъв начин, а разликата в разхода е ...
и не забравяй че има модели на поло с 1,9Д мотор(нямам впечтления от него)

но както трябва да постъпиш за правилен избор е да си направиш сметка - изминати км, възможности за поддружка след закупуване, начин и място на каране...
напр аз не съм състезател, но страстта ми беше тия 150 коня и си взех ГТИ...сега карам служебен Форд 1.8Д - по 100 км в града и повярвай ми карам и двете коли по еднакъв начин, а разликата в разхода е ...
и не забравяй че има модели на поло с 1,9Д мотор(нямам впечтления от него)
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта