претапицирах си скоростния лост Г4 :)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

претапицирах си скоростния лост Г4 :)

Мнениеот DimoNN » Пон 13 окт 2008 23:46


Кожата на топката се беше изтъркала и позакъсала та затова реших да го претапицирам. Сега съм го направил двуцветен :) само да отбележа, че кожата е 1:1 по цват и шарки като сивите пластмаси ама от светкавицата излиза някак по-светло на снимката... ето го:

Изображение
Изображение

Процедурата не е мн. трудна, стига да има мерак и малко свободно време пред телевизора:)

сега дори се замислям, че може би ще е по-яко ако и маншона е сив :)... може да си направя един за проба ;)

Последна промяна от DimoNN на Вто 14 окт 2008 13:18, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Пон 13 окт 2008 23:51


Защо несподели какви са стъпките и какво точно прави?!


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Вто 14 окт 2008 0:20


страшно огладнях и устисках само докато пратя снимките да се похваля... иначе стъпките са следните:
1. С отверка се наддига основата, на която се държи долната част на кожения маншон на лоста, като това наддигане става откъм ръчната спирачка внимателно. След като се "отщракне" тая основа се вдига нагоре, така че да се открие лоста под маншона.
2. След като има видимост, ще видите една скоба, която е фабрично закривена и бая се чудех как да я премахна. Цаката е с едни клещи- хваща се тая закривената част здраво и с леко въртеливи движения по и обратно на часовниковата стрелка (много леки движения за да не се счупят пластмасите- едвам едвам) докато се умори материала на скобата и се скъса.
3. След като се махне скобата се хваща лоста и се дърпа нагоре. Измъква се цялата част заедно с маншона.
4. Качвате се у вас и почвате същинската дейност.
5. Разделяте маншона от топката, като хващате с едната ръка топката, с другата маншона до границата, където се събират- здраво дърпане трябва с леко размърдване насам натам докато се отскубнат едно от друго- дърпайте смело!
6. След това с отверчица съвсем леко, по малко, от всички страни подлагате под капачката със схемата на скоростите и я наддигате нагоре (цялата топка е гумена отдолу под кожата, така че може да се подпъхне отверката без проблеми под капачката). Така капачката се маха и вече можете да махнете тапицерията, като я разшиете внимателно по ръбовете (без да дърпате, особено ако искате да ползвате някое от парчетата, защото ако дърпате ще скъсате кожата там където е шита). Тапицерията се състои от 2 парчета. Аз запазих едно от двете (черното) защото беше здраво, а и прецених,че ще е по-оригинално ако е 2-цветно.
7. След като разшиете и свалите 2те кожички, трябва да вземете шаблон. Шаблона се взима като сгънете кожата по осевата линия и пречертавате по-здравата:)Имайте в предвид, че кожата се е разтеглила, та след като я сгънете по осевата линия, самата осева линия може да е крива, затова това което е криво не го имайте предвид, то излиза излишно- т.е. пречертавайте само външния контур... като почнете да правите ще разберете какво съм имал предвид... след което сгъвате листа на който сте начертали по тая осева линия и на прозореца довършвате огледалната част за да се получи целия шаблон. След което изрязвате кожичките по шаблоните
8. Зашиването започва първо от Т-образната кожа, като се зашиват двете крайчета дето са горе на топката. След това към това се зашива другото парченце кожа. Зашиването естествено става от вътрешната страна, след това като съшиете цялото се обръща откъм лицевата страна. Аз лично ших на ръка и мисля че така е по-лесно!
9. Готовата тапицерийка се нанизва на гумената топка. като внимателно се разтяга по малко от всички краища и се дърпа нагоре малко по малко за да се нахлузи на топката.
10. Напъхвате краищата на тапицерията в каналчето на топката и затапвате с тапата на която е нарисувана схемата на скоростите.
11. Защраквате маншона, като пак се подпъхва другия край на тапицерията.
12. Слагате това цялото обратно на лоста и на мястото на металната скоба, за която бях писал в началото слагате обикновена (или свинска опашка- аз това мисля да сложа ама утре че сега нямам) и сте готови:)

Ако имате въпроси с радост ще помогна:)


Потребителски аватар
MrLover
Мнения: 270
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
Автомобил: Passat
Двигател: AMX
Местоположение: Бургас

Мнениеот MrLover » Вто 14 окт 2008 17:40


Много добре се е получило, браво :!:


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Чет 16 окт 2008 20:30


мерси :)


Потребителски аватар
VW_Ventsi
Мнения: 486
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 21:56
Автомобил: VW GolF III
Двигател: ABF 94
Местоположение: София

Мнениеот VW_Ventsi » Чет 16 окт 2008 20:38


евалата за желанието и старанието колега :wink:


Потребителски аватар
Vilik
Мнения: 161
Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
Автомобил: S4
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Vilik » Чет 16 окт 2008 22:43


Можеш ли да направиш една макро снимка на шева, какъв точно шев използва, че е станало толкова плътно?


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Пет 17 окт 2008 8:36


ами няма как да го снимам, защото трябва наново да го разглабям... ама шева е както ти скимне общо взето (само да не е като тропоска щото няма да е здраво)... но аз ползвах дупките от старата черна кожа и така... те са през 1,5мм горе долу... моя шев беше с премянтане отгоре.. промушвам и премятам отгоре и след това прому6вам в следващата дупка, премятам и така... трябва да е стегнато също де...


Потребителски аватар
mr_bush
Мнения: 3523
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:59
Автомобил: Vw Transporter T6
Двигател: 2016
Местоположение: Bg

Мнениеот mr_bush » Пет 17 окт 2008 9:30


Добре е станало! :) Браво


Потребителски аватар
Vilik
Мнения: 161
Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
Автомобил: S4
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Vilik » Пет 17 окт 2008 19:16


Добре е станало да, следваща стъпка е ръчната спирачка, като гледам :wink:


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Пет 17 окт 2008 21:12


мерси мерси... иначе ръчната си е ОК... малко кофти е излязла но си е ОК... трябва да си чистя салона като цяло и да жуля гумираните повърхности... и подлакътника бая ми се е замърсил... ама всяко нещо с реда си...


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот passat123 » Съб 18 окт 2008 1:22


Отлично изпълнеие ! :)


Потребителски аватар
Batmirko
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: претапицирах си скоростния лост Г4 :)

Мнениеот Batmirko » Нед 26 апр 2009 21:15


И аз се заех с тази операция, само че явно трябваше да дърпам повече топката от маншона, свалих и разших кожата, тези дни стига да намеря подходяща черна кожа ще действам, между другото и по гума не стои зле :D


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: претапицирах си скоростния лост Г4 :)

Мнениеот theraven » Нед 26 апр 2009 22:45


Много добре е станало и много добре пасва на салона :bowdown

А само да питам - CD-то ти да не е Becker Traffic Pro?


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re:

Мнениеот khbhy » Пон 27 апр 2009 9:45


DimoNN написа:5. Разделяте маншона от топката, като хващате с едната ръка топката, с другата маншона до границата, където се събират- здраво дърпане трябва с леко размърдване насам натам докато се отскубнат едно от друго- дърпайте смело!


Инаш предвид че топката е от 2 части и като ги дърпам трябва да се разделят ли? Всичко друго го схванах ама това ми е малко мъгла.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта