как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот buFka » Съб 28 яну 2006 23:23


отварям темата тъй като не намерих подобна. някой може ли да даде съвети за икономично каране в градски и извънградски условия....аз извън града карам с 90-100 км и въпреки всичко разхода ми е 9-10 л газ на 100 км. Все ми се струва, че при мойта кола трябва да е около 7 л, айде нали е зима да кажеме че са 8 л на 100 км.....но 9-10 ми се види много. Предполагам, че причината е в мен понеже съм неопитен (опита ми е около 5000-6000 км) и затова все още търся начина за икономично каране.

ПС. Ако обаче има подобна тема, дайте линк и заключете тази




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Съб 28 яну 2006 23:36


Икономично градско?

1) Не трябва да се шофира в София :lol:
2) Превключваш предавките на 2000-2200 оборота (бензин)
3) Избягваш карането на къси разстояния (невъзможно)...

:)


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Съб 28 яну 2006 23:46


има тема в полезни статии(или й забравих правилото) за разхода.11 точки или от сорта


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 29 яну 2006 0:38


Моята не харчи повече от 7 - 7 и малко газ извънградско. НО градско лапа като ламя.12-13. Тва за софия не го разбрах. Просто съм готов със всеки да споря и да правя тестов, че в малък град колите харчат повече отколкото в голям.
Ако човек не се завре в някое задръстване, разхода в София ще е доста по-нисък в сравнение с някое байрско градче.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Нед 29 яну 2006 1:19


прегледах следната тема:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=11964

и гледам има следната информация:

-------------------------------------------------------
2. Тъй като и на мен ми отмаля да цъкам, направих следното. Видях при колко километра в час какви са оборотите на двигателя и запомних минималната скорост при която трябва да се превключва всяка предавка. Така знам, че ако съм примерно на 4-та и скоростта падне под 60 км/ч е крайно време да търся 3-та. или ако съм пак на 4-та, но стигна 80 км/ч, спокойно мога да мина на 5-та. Това направих преди няколко седмици и от тогва оборотомера не ми липсва. Преди това си беше проблем, защото слизам от доста по-голям мотор на 1,4, който се оказа и доста по-шумен (лоша генерация) и определено не можех да уцеля момента. Съобразявайки се с описаните стойности, оборотите са в рамките на 2000-3000 RPM. Мотора не се товари, колата е задоволително пъргава и разхода не е неестествено голям.

Описаните граници са за Голф3, 1.4 MI
1-ва скорост - 0-30 км/ч
2-ра скорост - 30-45 км/ч
3-та скорост - 45-60 км/ч
4-та скорост - 60-80 км/ч
5-та скорост - 80-219(шегичка) км/ч
Дерзайте!

-------------------------------------------------------

Сега може и моя да е грешката, ама така са ме учили....колата трябва да е набрала достатачно скорост, че да се превключи на горна предавка. Ако трябва да го изразя с цифри:

мина ли 35 км/ч минавам на 3-та
мина ли 45 км/ч минавам на 4-та
и мина ли 55-60 км/ч минавам на 5-та

Ако това горе обаче е вярно, аз много неправилно карам и сигурно от тук ми идва големия разход.....та кажете кво правя грешно, а?


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 29 яну 2006 2:42


Буфка приятелю-слаби са 60 кончета за ,тва купе - Голф 2 1,6 ТД -60 коня върви повече и харчи градско 6 литра нафтичка Drive Печката е най-икономичната колица!Сега поевтиня газта в България-ама докога ли?Карай си и не се коси!


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 29 яну 2006 7:07


Ми просто превключваш на по-ниски обороти.. първа колкото да отлепиш, втора до 1500 оборота и т.н.
Стараеш се да превключваш и да караш на по-ниски обороти... естествено ако можеш да си го позволиш :)... все пак с този начин на каране всички ще ти свирят на светофарите, за ускорение може да забравиш и т.н.

П.С. Педала на газта само го "близваш" :).


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2302
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Нед 29 яну 2006 8:03


Muncho написа:Педала на газта само го "близваш" :).

Тук е голямата врътка според мен, трябва да се движиш плавно и да не ускоряваш и намаляваш постоянно.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Нед 29 яну 2006 8:23


Ако си с инжекцион не ми е ясно дали е така пак, но с карбуратор ако си на 5та на 30 и набичиш газта до край - пак си на ниски обороти ама правиш водовъртеж в резервоара.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Нед 29 яну 2006 10:38


ми аз обиновенно не съм на високи обороти когато сменям...даже имам случаи в които при 35 км/ч вече съм на 3-та. Или може би при 20 км/ч трябва да мина на 2-ра, при 30 км/ч да мина на 3-та, при 40 км/ч да мина на 4-та и при 50 км/ч да мина на 5-та :?:


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Нед 29 яну 2006 10:52


Така се караха Ладите едно време, за да бъдат икономични! :lol: Всичко това е чудесно, но някой по-запознат да каже за непълното изгаряне при такова натоварване и при такива ниски обороти. Май-май няма да излезе най-икономичният начин! :D


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Нед 29 яну 2006 11:01


Ми аз сменям на 4000 (горе-долу) и ми дава разход 10.5-11 :lol: 1ва до 40 2ра до60...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 29 яну 2006 11:06


Според мен ниските обороти водят до по висок разход. Карал съм голф 3 1.6 75к.с. на газ с 5 човека със скорост120-130 и разхода над 8/100 не се екачвал. Обаче винаги съм се стремял оборотите да са над 3000 щото иначе даваш газ а пък скоростта не се увеличава


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Нед 29 яну 2006 11:12


Jerom написа:Ми аз сменям на 4000 (горе-долу) и ми дава разход 10.5-11 :lol: 1ва до 40 2ра до60...


в упътването ми пише, че максимално е 37 км/ч за първа скорост :) ако вдигна 40 туко виж гръмнало нещо


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Нед 29 яну 2006 11:16


Абсолютно съм убеден че на 5 та с 50 на 1.4 двигател е всичко друго но не и икономично ........ на 3та ще е най-добре, максимум 4-та........



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта