
как да караме икономично градско и извънградско
- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Да ви кажа и аз :)
Колеги, ниските обороти не винаги означават нисък разход! Например ако качваш планина на 3-та с малко обороти и повече газ е по-лошо от на 2-ра и по-малко газ. От не малкото години зад волана съм разбрал едно. КОЛКОТО ПОВЕЧЕ Е НАТИСНАТ ПЕДАЛА НА ГАЗТА, ТОЛКОВА ПОЧЕЧЕ ХАРЧИ КОЛАТА. Който е карал кола с датчик за икономия ще го потвърди
)
Това е според мен. Ако си натиснал повече, повече си харчи
) Другото е вятър 

Това е според мен. Ако си натиснал повече, повече си харчи


- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз пък колкото повече карам, толкова повече се убеждавам, че колкото по-ниски са оборотите (разбира се трябва да се забрави настъпването доламарината!!!!!! това е много важно), толкова по-малко харчи. Не знам дали се различава тоя моя двигатил от другите, обаче колата на пета при 40-50 км/ч се чувства най-добре, ако искам да си поддържам равномерна нормална скорост. Оборотите са на 1500 и колата не се тормози ни най-малко. Тормоз ще е ако се даде рязко газ. Но те за това са направили 3-та и 4-та предавки - ако ти трябва ускорение, бам трета и газ. Ако искаш да си караш спокойно - 5-та на 50 км/ч е идеалното съотношение за поддържане на нормална градска скорост и икономия. Колкото и да си правя опити, винаги като сменям над 3000 оборота, бензинът хвръква за нула време...
Най-добър разход за сега на магистрала съм засичал 7/100 при 90-120 км/ч. От 120 нагоре се качва и става космически...
Най-добър разход за сега на магистрала съм засичал 7/100 при 90-120 км/ч. От 120 нагоре се качва и става космически...
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Tyan написа:Колите с разходомер обаче показват другои има защо ... на 4 та с 50 по-добре отколкото на 5 та с 50
Лично съм го видял .. при MB 190 2.0E, MB E50 AMG.......... Bora TDI....
Тия уреди не показват ли въз основа на данните от въздушния дебит?
То нали и при оня тест на Митоловците компа показваше че с климатик имаш по-малък разход ама най-накрая с климатика спряха половин час преди колата с отворените прозорци..
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Golf3User
- Мнения: 364
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2005 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
buFka написа:а според теб при каква минимална скорост трябва да превключа на 5-та? Абе ако може някой с Голф 3 1.4 да се изкаже ще е най-добре
нямам представа защото не ми работи скоростомера. слушай двигателя. аз така правя. трудно е да караш икономично но с 50 км в час маи излиза наи икономично

- Golf3User
- Мнения: 364
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2005 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vekatap написа:как при 50 км/ч ще е най-икономично уе, вие луди ли сте? представете си с 50 на 5-та с 5 човека по 80-90кг да караш........ааааа гаааа хахооо, ми тя колата няма да върви, ми ще се мъчи самолично съм чувал, пък и съм се убеждавал че на 5-та при 90-100 км/ч най-малко гори колата........
не си ме разбрал добре или аз съм се изразил неразбираемо. колата е наи икономична около педесетака а тва е на 3 та. а с 50 да влючиш 5та си е мъчение за колата.В Бреиниак по дискавъри правеха подобен експеримент.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Хора, вие карали ли сте въоще автомобил та говорите такива неща?????
Ела да те повозя малко на пасата, да видиш че поема пета на 50 без никакъв проблем, даже ако дам газ, ще ускори. Стига сте говорили врели некипели... ако съм зад камион и нямам възможност да изпреварвам и скоростта ни е 60 км/ч, задължително ли трябва да държиш на трета при 3000 оборота? Ами аз бутам четвърта, и веднага след това пета и си се движа така без проблем. И със сигурност гори по-малко отколкото да съм с 60 на трета и да го тормозя с 3000 об/мин. Тази тема е предъвквана много пъти. И накрая излиза, че за да харчи най-малко колата, трябва да се кара с 1500-2000 оборота и педала на газта трябва да се гали.
Ела да те повозя малко на пасата, да видиш че поема пета на 50 без никакъв проблем, даже ако дам газ, ще ускори. Стига сте говорили врели некипели... ако съм зад камион и нямам възможност да изпреварвам и скоростта ни е 60 км/ч, задължително ли трябва да държиш на трета при 3000 оборота? Ами аз бутам четвърта, и веднага след това пета и си се движа така без проблем. И със сигурност гори по-малко отколкото да съм с 60 на трета и да го тормозя с 3000 об/мин. Тази тема е предъвквана много пъти. И накрая излиза, че за да харчи най-малко колата, трябва да се кара с 1500-2000 оборота и педала на газта трябва да се гали.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не става въпрос за поемане.... аз имам филмче 0-140 на 5-та........ въпроса е че на 5-та с 50 еле пък ако тръгне да се ускорява ще изхарчи повече отколкото на 4-та с 50 ... и кой кара на 5 та в града ... изключвам големи широки булеварди ... да сте видяли бакшиш да пуска 5-та с 50??? кара на 4-та, а бакшишите знаят
!!!! и го правят това щото на 4та на повечето коли предавателните числа са около 1-ца 


- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз карам на пета в града с 40-50 и да ти кажа, когато ми трябва ускорение, бутам трета и газ. Когато искам да си поддържам скоростта - пета. Изобщо трябва да се доуточним кой какво разбира под "каране на пета", щото едни рзбират на пета без значение от пътната обстановка, а други кат мене разбират пета само като начин за поддържане на скорост. И това, че някой ребри колата на пета с 50 и му давала голям разход, това си е негов проблем. Аз кат съм с 50 на пета, пеала на газта въобще не го пипам. Това е.
Аз съм си преценил какъв разход ми дава при каква скорост и това за мен е оптималното. За другите незнам... То едва ли в София да има друг човек като мене, дето си жали колата и не я настъпва до дупка... днес на срещата всеки пили гуми, всеки прави понички... дръпки разни... е как нема да ви папкат колите тогава, като все бъркате у лютеницата
PS: И мога да ти кажа, че мен не ме интересуват бакшишите, щото има и много народ от тях, дето са прости... Но това което казвам е от личен опит и нямам полза от това да баламосвам тука хората - спокойното каране, галенето на газта, бързата смяна на предавките и карането на 5-та с 50 при мен водят до добър резултат... За другите незнам.


PS: И мога да ти кажа, че мен не ме интересуват бакшишите, щото има и много народ от тях, дето са прости... Но това което казвам е от личен опит и нямам полза от това да баламосвам тука хората - спокойното каране, галенето на газта, бързата смяна на предавките и карането на 5-та с 50 при мен водят до добър резултат... За другите незнам.

- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
VW_FEN написа:Стига сте говорили врели некипели... ако съм зад камион и нямам възможност да изпреварвам и скоростта ни е 60 км/ч, задължително ли трябва да държиш на трета при 3000 оборота?.
На 3000рпм колата се мъчи така ли?Много интересно кво и се случва при 6000 или 7000?Лично моето мнение е че трябва да се кара без рязко настъпване на газта а също и настъпване на газта до края, не мисля че ще постигнеш по малък разход като сменяш на 1500.А относно мъката тя идва като почне да обеднява сместа, тоест в високите обороти поне аз така смятам ,поправете ме ако не е така!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта