Реглаж на изпарител Ловато

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
aivanov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aivanov » Нед 24 юни 2007 22:30


Добре крана на тройника - регулиране на сместа на средни обороти
Винта с накатката - регулиране на празен ход

Оня малък метален винт за какво е, какво става ако го затегна 1/8, съответно разхлабя 1/8 (примерно)?




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 24 юни 2007 22:55


Накатка какво е? :)
Предполагам имаш и байпасна газ... потърси с търсачката за тема "за какво служи бронзовия винт на изпарителя" или нещо от сорта... скоро я чоплихме темата


aivanov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aivanov » Сря 27 юни 2007 17:33


Благодаря The_Machine - признавам разбираш и тактично насочваш

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%F2%F7%E5

Бронозовото болче служи за постоянно подаване на газ, независимо от засмукването на двигателя. Негова цел е ако се пали колата на газ, когато се подаде контакт да отворят клапаните и реленцето като включи, колкото по-развит е бронзовия болт, толкова повече газ пуска. Но той не трябва да се развива много, тъй като регулировката на изпарителя става невъзможна. Значи по принцип най-добре според мене е да се завие до край и да се отвори оборот и половина, най-много два и да не се пипа повече. След това се регулира тройника колко да е отворен /пробва се динамиката на колата/ и се регулира и другия винт, за празен ход който е. Ако след изминати км колата гори много се намаля малко тройника и пак се регулира пластмасовия винт.
Това е, надявам се разбираемо да съм го обяснил.


aivanov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aivanov » Сря 27 юни 2007 17:36


Накатка не беше ли болт или друго може и дръжка, която е грапава отгоре за да не се хлъзга и де се върти лесно с пръсти, да не се пързаля. Та самата грапавина е накатка, и е на цилиндрична или друга плоска повърхност - пък може и да бъркам думата


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 444
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 02 юли 2007 16:06


как оптимално да регулираме ПХ при условие, че ЕКУ пряко участва в регулирането на ПХ и колкото и да развиваш пластмасовия болт, след определен момент те си остават постоянни?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 02 юли 2007 19:47


venll-vr написа:как оптимално да регулираме ПХ при условие, че ЕКУ пряко участва в регулирането на ПХ и колкото и да развиваш пластмасовия болт, след определен момент те си остават постоянни?


И след още малък момент вече започва да идва прекомерно много газ и колата започва да се дави :D
Не можеш да вдигаш оборотите на празен ход над максималните определени за бензина + 100тина оборота.


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 444
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 02 юли 2007 20:45


Е то е ясно, че няма да развиваме докато накадката ти падне в ръката, но определено АГУ след бедната смес и когато започнем да отвъртаме стига до едно положение в което колкото и да въртиш оборотите не се променят. Не усещам колата да се дави може би защото не продължавам много да отвивам, но все си мисля, че сместа ми е не както трябва защото не усещам да оборотите да падат дори и след като съм до-развил още 2-3 оборота и сместа ми да е богата


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 04 юли 2007 18:06


Има един праг от няколко оборота , в които колата още работи на свръхбогати смеси :)


aivanov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aivanov » Съб 18 окт 2008 19:09


След една година зверска експлоатация на колата мога да заключа - Направих си сам настройките - и несъм ги пипал незнам от кога - откакто е последния ми пост! Единствено през 1000 до 5000 км източвам боклуците от испаритела - не го правя редовно защото забравям. Колата ес 50 000км отгоре. Разхода - около 8 извън градско до 9л/100 км - никога не съм я жалил. иначе братото и бащата казват че са падали до 7 - 7.2 - след дълъг път. Аз мога да кажа че никога на дълъг път не е дала повече от 10/100 - най-много 9.5 и то при каране към морето с 140 - 160км/ч. За градско немога да кажа - карам в софия - колкото часа шофирам - толкова харчи - но може да се каже 13-14/100

Пак направих лека корекция на настройките - сега харчи 10 - 11 градско, а извън градско 6 - 6,5. Брях сега доста порядко хода на бензиностанция.... Това само като намалих на 1/2 оборот винта за регулиране на средните обороти... е и върви по малко ... по тънкана излиза возията

Последна промяна от aivanov на Съб 28 фев 2009 22:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7302
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 11 яну 2009 1:00


Имам един въпрос. Изпаритела ми е старгаз, електрически. Има един пласмасов винт на който пише "main idling". За него знам че е за оборотите. Под него обаче има един, който се върти с шедтограм и на него пише нещо от рода на "sep idle". Той за какво е :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 11 яну 2009 2:08


Най-вероятно са като при Ловато - пластмасовия е за чувствителността на мембраната, респективно изходното налягане на изпарителя, а месинговият винт е байпас преди мембраната - пуска константно количество газ, независимо от разреждането във всмукателния колектор :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7302
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re:

Мнениеот Winner25 » Чет 15 яну 2009 14:47


The_Machine написа:Най-вероятно са като при Ловато - пластмасовия е за чувствителността на мембраната, респективно изходното налягане на изпарителя, а месинговият винт е байпас преди мембраната - пуска константно количество газ, независимо от разреждането във всмукателния колектор :)

Предполагам него не трябва да го пипам :roll: А другия за оборотите, нали колкото повече е завит, по-малко газ пуска или греша :?:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот The_Machine » Чет 15 яну 2009 22:07


И двата са взаимозависими :)
Един колега от Плевен беше написал много хубава статия по въпроса - темата се казваше нещо от сорта на "Как да не ни гасне колата" :bowdown


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7302
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот Winner25 » Вто 20 яну 2009 11:02


The_Machine написа:И двата са взаимозависими :)
Един колега от Плевен беше написал много хубава статия по въпроса - темата се казваше нещо от сорта на "Как да не ни гасне колата" :bowdown

Тази тема не мога да я намеря, но ще потърся пак. Иначе колата не гасне, работи си добре, обаче градско на къси разстояния ми гореше 17-18/100. На дълго разхода си е добре. Миналата зима имах същия проблем ходих на реглаж и нещо въртяха този винт. Сега завих малко винта и разхода ми падна под 15. Когато е много затворен обаче стъпковия мотор отваря принудително дроселовата клапа за да поддържа нормални обороти. Сега не знам дали е така обаче ще проверя тези дни :)


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1682
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот nikson85 » Пон 10 апр 2017 12:16


airclima написа:Понякога при ограничение от троиника вместо разхода да спадне се увеличава и колата е тромава пробвай с отвиване на четвърт или на пловин оборот от троиника. На реното ми беше така след като отвих расхода спадна а вървенето е много добро.

На мене точно като го завих ми спадна от 11 на 9 газ.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта