Питане за Пасат Б5.5 комби 1.9 дизел 131 к.с. - автоматик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
iztodorov
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 16 окт 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Питане за Пасат Б5.5 комби 1.9 дизел 131 к.с. - автоматик

Мнениеот iztodorov » Чет 16 окт 2008 10:13


Здравейте,
харесал съм си една такава машина в Германия.
Двигателя знам че е ОК - доста време карах ауди с този двигател - никакви грижи.
Обаче за скоростната кутия чувам много противоречиви мнения. Едните казват че е ОК и не създава проблеми, а други казват че е много калпава и се троши лесно, а не подлежи на ремонт, а се сменя.
Та притеснява ме този въпрос. Заплюл съм си кола на около 80000 км. и почти съм я капарирал, но преди това реших все пак да попитам форумците, които имат опит с този тип скоростни кутии.
Благодаря предварително.
Поздрави!




Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Чет 16 окт 2008 11:12


Ако беше написъл и вида на скоростната кутия щеше да е много по-лесно.


iztodorov
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 16 окт 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот iztodorov » Чет 16 окт 2008 11:25


Опссс, забележката е правилна. Мисля че е 5 скоростен типтроник, преди новата - DSG.

Ето я на снимчица:
Изображение


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Чет 16 окт 2008 11:29


Тва е скоростен лост а не скоростна кутия. Колегата пита за кода на скоростната кутия същото като кода на двг-то всяка си е сама за себеси на различните коли


iztodorov
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 16 окт 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот iztodorov » Чет 16 окт 2008 11:37


rosen79 написа:Тва е скоростен лост а не скоростна кутия. Колегата пита за кода на скоростната кутия същото като кода на двг-то всяка си е сама за себеси на различните коли


:lol:

Е, това незнам :cry:

Предполагах, че на моделите 2003-2004 се слага една и съща автоматична скоростна кутия :roll:


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Чет 16 окт 2008 11:43


ми незнам несъм запознат


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Чет 16 окт 2008 12:45


Може би е 09А. Погледни тук: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1474034 , има доста изписано за тия кутии. Като цяло се водят за много сполучливи.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 17 окт 2008 9:51


Поискай VIN-а на колата (номера на шасито - от вида WVWZZZ...), и ми го прати на л.с. (бележка) - от там ще излязат много неща. Мисля че кутията е EYF (почти 100% сигурно), и е от типа 09А (за това не съм толкова сигурен).
Автоматичната ск.кутия си иска грижите (специфични) и отношението - смяна на масло, филтър, ... - затова според едни е "много добра", а според други - "пълен боклук, троши се". Същото можеш да чуеш и за окачването на Б5(.5), че и за VW (VAG) като цяло.
Запознат е (мисля си) niks76 - питай него за повече подробности.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пет 17 окт 2008 10:07


gr_kanev написа:Автоматичната ск.кутия си иска грижите (специфични) и отношението - смяна на масло, филтър, ...


За смяната на маслото и филтъра всеки казва че задължително.
Но искам да намправя едно доуточнение относно смяната на маслото.

Една такава кутия при източване на маслото от пробката (без сваляне на картера) изтичат 3.5л.

Ако се свали картера с цел смяна на филтъра изтичат 6.5л масло - което после се смята за смяна на масло, но при напълно разглобена кутия (т.е. не остава грам масло никъде дори и във съединителя) след пълното и зареждане събира 11л.

Е кажете ми тогава с тези 6.5л ново масло решава ли се проблема че маслото е сменено?
Долу горе се получава да си караме колите и да си доливаме масло в двигателя без да се сменя - филтъра е задължителен.


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Пет 17 окт 2008 10:45


andonov написа:
Е кажете ми тогава с тези 6.5л ново масло решава ли се проблема че маслото е сменено?
Долу горе се получава да си караме колите и да си доливаме масло в двигателя без да се сменя - филтъра е задължителен.


Колега, италианците и дедо на село отдавна работят по тая схема :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пет 17 окт 2008 11:05


Tedo- написа:
andonov написа:
Е кажете ми тогава с тези 6.5л ново масло решава ли се проблема че маслото е сменено?
Долу горе се получава да си караме колите и да си доливаме масло в двигателя без да се сменя - филтъра е задължителен.


Колега, италианците и дедо на село отдавна работят по тая схема :lol: :lol: :lol:


Знам че се отклонявам с този пост от темата, но все пак е интересно и става дума за масло.

ЕТО


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Пет 17 окт 2008 11:12


ще ви кажа една истина - на никой двигателя няма да му живее по-дълго от затова, че си сменя маслото на 5000км... Особено на 10-15 годишна кола... Тръгне ли да се чупи...

При "новия внос" от Горубляне смяната е основна причина за счупване на мотора... Тарикатите са го закрепили с 2-3 шишета добавка и като смените масло веднъж се поизмива... На втората смяна мотора блокира :shock


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Питане за Пасат Б5.5 комби 1.9 дизел 131 к.с. - автомати

Мнениеот zdrash » Нед 19 окт 2008 21:32


iztodorov написа:Двигателя знам че е ОК - доста време карах ауди с този двигател - никакви грижи.

Я покарай първо и Пасат с тоя двигател,
щото спорд мен нивото на шума в Пасата е меко казано не на ниво
Успех


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 19 окт 2008 22:52


Б5.5 е на доста добро ниво за шума ,а и съм забелязал 4е ауди с тоя мотор има проблеми с дюзите ,а при пасата това нещо го няма;другото което е 4е кутията е типтроник и се води за доста добра кутия и не се 4упи 4есто(не е като мултитроника)но вси4ко е свързано с късмет :wink:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 20 окт 2008 7:36


andonov написа:Е кажете ми тогава с тези 6.5л ново масло решава ли се проблема че маслото е сменено?

В Америка когато си купих първата кола автоматик ходих при 3-4 сервиза за да си сменя маслото на скоростната кутия. Всички ме гледаха учудено защо искам да дам пари за някакъв кошник 1999 г. като там само наливали.
Отивам в един не много реномиран сервиз извън града където нямаше дори предварително записване. Взеха я и направиха следното. Източиха маслото от пробката и вътре вкараха горелка като изгориха всичко вътре малка промивка и доляха масло колкото си му трябваше.
Не съм сигурен на по новите модели как е положението но колегата Андонов е много прав само с източване от пробката нищо не се оправя!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта