Здравейте,
Собственик съм на Пасат B4,1,8 Mi, 1994г., ABS мотор.
Вчех го преди 3 години,сложих му чисто нова газова уредба LOVATO. При Павката и Лъчо в Княжево. Момчетата решиха, че на този мотор не е нужно да се слага емулатор и не сложиха. Колата си дърпаше нормално по моя преценка (принципно не съм състезател и гледам да я държа в границите на 2000 до 3500 оборота). На газ набираше малко по мудно, но това не ме притесняваше особено.
Колата ми служи вярно три години. За това време не съм имал кой знае какви проблеми с нея. Един термостат, амортесьори (при Никси в Герман) и нормалните разходи по обслужването. С времето обаче все по не искаше да дърпа, разхода на гориво се вдигаше все повече и повече (11/100 извън града и около 16-17/100 в София,газ), започнаха проблеми с течове на масло от гарнитурите. Разликата между вървежа на газ и бензин стана много различна. Тръгнах по сервизи. То не бяха майстори на ухо и око, газови анализатори, смяна на тройници и плочки, настройки на бензин, настройки на газ, диагностики, Bosh сервизи и какво ли още не. Резултата беше отчайващ. Накрая се реших да отворят мотора за по - сериозен ремонт.
Преди седмица му направих ремонт включващ:
1. Смяна на сегменти
2. Смяна на биелни лагери (основните се оказаха ОК)
3. Смяна на тампона под моноинжектора
4. Гумички на клапаните
5. Смяна на гарнитури на главата, клапаните, картера, изпускателни и всмукателни колектори.
6. Нови свещи NGK BUR6
7. Шлайф на главата, напасване на клапани.
7. Смяна на всички гърнета (на мястото на катализатора сложих обикновено гърне)
8. Смяна на трите ремъци (с климатик съм), ролки, филтри, антифриз масло 10W40.
Като я дадох на майстора за ремонт, човека се качи да я покара и се хвана за главата. Вика ми: А бе, човеко, тя много не върви, не иска да дръпне въобще. Как си я карал досега. Тази кола е много зле.
Викам му: Ами дерзай, каквото трябва ще сменяме...
Като отвори двигателя, обаче се оказа, че сегментите са ми добре (въпреки това ги сменихме), на цилиндрите няма ръб, основните лагери са ОК. Биелните лагери - доста ухапани, гумичките станали на бакелит..... Явно карана без масло. Както и да е - направи го човека, отивам да я взема и очаквам да усетя разликата във вървежа, но........уви. Същата работа, като преди ремонта. Мудна, не дърпа, на лек баир отивам на трета, сменям газ - бензин, ужас.... Започна едно въртене на делкото, проби,слушане на ухо, каране, пак въртене, пак каране.......и нищо.
Майстора вика: Тука или е сменян разпределителен вал или мотора не е 1,8. Мини утре, вдругиден да замерим разпределителния вал. Замери го - нормално. Проверява мотора по номера му - 1.8М. Вика ми - не знам вече какво е. Платих му и си тръгнах. Приятел ми е човека, направи каквото можа. Засякох разхода на гориво - същия като преди ремонта.
Зачетох се вчера във форума и намерих много добри отзиви за Машината. Обадих му се и отидох за настройка. Момчето се ръчка над 2 часа, навключи компютри, настройва делкото, смени едва ли не всичко по газовата, игра си много и на газ и на бензин, но все не му харесваше. Обажда се по приятели, търси съвети, помощ ....а бе преби се момчето, но все оставаше недоволен от резултата. Накрая се отчая и той. Посъветва ме да пиша във Форума за помощ и да отида да си запазя час в Юве сервиза на Симеоновско шосе за диагностика. Взе ми някакви смешни пари за толкова труд и си тръгнах натам, доволен, че има толкова съвестни майстори като него, но и много отчаян за колата. А Пасата все по не върви, губи мощност и на газ и на бензин. Едвам стигнах сервиза, запазих си час за 28.10.08 и с много зор се прибрах до вкъщи.
Сега ще чакам часа си за Юве сервиза да направят някакво чудо. Според Машината те са способни и на това.
Моля ви, дайте съвет, какво може да му е на Пасата. Знам, че между вас има много знаещи и можещи колеги. На какво да обърнем внимание при диагностиката?
mod edit: vaskoto1



1.8 ABS, не върви. Развитие по проблема.
- em1971
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
- Автомобил: Honda CRV
- Двигател: K20A4
- Местоположение: София
1.8 ABS, не върви. Развитие по проблема.
Последна промяна от em1971 на Пет 24 окт 2008 22:39, променено общо 1 път.
- Gal
- Мнения: 1483
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
много смело даваш да ти отварят двигателя майстори, било то и приятели
защо не започна с по-елементарни нещица като диагностика, смяна на кабели и свещи, състояние на температурни датчици, дебитомер...?
как разбра, че е карана без масло, като 3 години си я карал ти, и предполагам си го сменял-ако нямаше щеше да палче поне
ако е духнала гарнитура, или няма компресия ще го разбереш, повярвай ми
не разбрах да ти се губят цилиндри, да прекъсва...
защо не започна с по-елементарни нещица като диагностика, смяна на кабели и свещи, състояние на температурни датчици, дебитомер...?
как разбра, че е карана без масло, като 3 години си я карал ти, и предполагам си го сменял-ако нямаше щеше да палче поне

ако е духнала гарнитура, или няма компресия ще го разбереш, повярвай ми

не разбрах да ти се губят цилиндри, да прекъсва...
- em1971
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
- Автомобил: Honda CRV
- Двигател: K20A4
- Местоположение: София
Благодаря ти Gal за бързия отговор. Повярвай ми, майстора който прави ремонта е с доста стаж по български и италиански сервизи, в момента работи в Toyota сервиз и наистина се е доказвал неведнъж. В него съмнения нямам. Колкото до двигателя - доста масло хвърляше, постоянно доливах, на диагностиките които правих преди това нищо не показваше, а колата все по не вървеше. При положение, че колата е карана в Италия, вече е на 14 години и все по не вървеше, при положение, че ползвам 35% процента отстъпки за частите и повечето ги имах в гаража реших, че не бива да вярвам на километража който показваше 190000км. и да подходя генерално по въпроса. Не знам дали съм бил прав, но така или иначе това ме очакваше рано или късно. И го направих. Поне течовете на масло спряха. А колкото до това че е карана без масло не знам. Това е мнение на майстора след отварянето. В интерес на истината видях лагерите. Видимо бяха износени отвътре. Направо ужулени. Аз не разбирам нищо от ремонт на коли, признавам си, но все пак имам доверие на професионалисти по колите и се вслушвам в съветите им. Виж в моя бизнес вярвам на себе си и рядко търся съвети. Та затова направих всичко това. За съжаление резултата не е задоволителен. Поне що се отнася до вървежа. И не. Не прекъсваше. Свещи съм сменил, но......
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
ABS е рехав откъм датчици, температура (въздух, антифриз) ТПС, Ламбда и май е това.
Тук във час със сигурност са клубните майстори, те не правят Тойоти, но един 1,8 все ще направят.
http://vwclub.bg/forum/viewforum.php?f=13
Тук във час със сигурност са клубните майстори, те не правят Тойоти, но един 1,8 все ще направят.
http://vwclub.bg/forum/viewforum.php?f=13
- em1971
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
- Автомобил: Honda CRV
- Двигател: K20A4
- Местоположение: София
Winner25, съединителя е проверен. Не е като нов, но ще изкара поне още толкова. Със скоростите проблем не забелязвам. Малко трудно влиза 1ва, но това е проблем често срещан при тези коли. Поне във форума доста са се оплаквали. Вчера The Mashine се измъчи с реглажа, и той се чудеше защо и на газ не тръгва, ако са датчици би трябвало да върви на газ, но.......не върви. Чудеше се как е Ламбда сондата и датчика на Хол, но и той твърди, че на газ тези неща не би трябвало да се отразяват толкова на дърпането.
- Gal
- Мнения: 1483
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
siso__ написа:имал съм такъв проблем с точно същия пасат abs 94,мотора работи но не върви като трябва.проблема е от предавателни числа
кои предавателни числа и на кое имаш предвид?
нещо се върти асинхронно, или нещо друго е останало с по-малко зъби?

и всичко това не е съпроводено с никакви странични ефекти?
не вярвам да смяташ, че има проблем с предавателните числа по рождение
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
em1971 написа:Благодаря ти, L&R, сигурен съм в това. Затова и пиша тук. Говорих с Васко вчера, има си лични проблеми в момента, но се рабрахме да се чуем в Петък и да го погледне и той. Просто искам да споделя проблема тук, за да има повече мнения и да решим проблема по лесно. Това е.
Ако си там следобед между 3 и 5 следобед ще мина да ти дам да покараш моя Пасат! Той е абсолютно същия и на "километри" и газовата ми е Ловато от преди две години слагана в Княжево! Разхода ми е абсолюто същия като твоя. Ако иска Васил може да сваля разни работи за проба. Той ми има телефона!
- em1971
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
- Автомобил: Honda CRV
- Двигател: K20A4
- Местоположение: София
Geleto, разбрахме се вчера да му звънна утре към обяд и да се разберем за нещо следобед. Надявам се да е разрешил проблемите си и да успее да ми обърне внимание. Благодаря за предложението ти, ще ми бъде приятно да се видим и запознаем. Ще предам на Васето. Ако иска - ще ти звънне. Или пък аз ще ти звънна ако ми даде номера. Не знам дали вдигаш на непознати номера. Не знам как върви по принцип този Пасат. Никога не съм се качвал на друг. Има вероятност просто този мотор да си дърпа така. Но вчера The Mashine прави доста време настройки и заключи че е муден.
- em1971
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
- Автомобил: Honda CRV
- Двигател: K20A4
- Местоположение: София
siso__ написа:естествено че не е по рождение,но не се знае някои италианец каква ск.кутия е сложил
Siso, имаш впредвид, че някой е сменял скоростна кутия ли? Чувал съм, че италианците са немърливи, но чак пък толкова? Всъщност що пък не??? Ще го обсъдим с Васко ако се видим.
Ти как реши проблема с твоя Пасат? или просто го продаде?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта