1.8 ABS, не върви. Развитие по проблема.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Мнениеот kristianatanasov » Чет 23 окт 2008 20:24


Колега щом двигателя механически ти е вред защо не провериш запалителната система-от бобината до цилиндрите и изпарителя.....защото в цилиндъра има горивовъздушна смес(газ и въздух) и искра...
Нека само да ти кажа че газта е с доста по голямо октаново число от бензина(доста хора си мислят че октановото число е калоричноста на горивото)...но това не е така-Октановото число показва степента на труднозапалимост на горивото!!!
Сега да си обобщя мисълта-Щом при механически изправен двигател колата не върви то тогава става нещо в самите цилиндри-или проблем с искрата или бедна смес(гориво+въздух)-При слаба или проблемна искра има вероятност горивовъздушната смес да не се възпламенява а да се взривява....и се получава не двигател с вътрешно горене а с вътрешно взривяване... :) тогава се получава и тъй нареченото "чука ми аванса" и това мисля че щеше да го забележиш.....мнго вероятно е да е и бедна горивовъздушна смес.....но за това трябва да се изкаже газаджия....
п.п.-Знам че мнението ми е малко разтеглено но се надявам да си вникнал в това което се опитах да кажа..... :wink:




Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Чет 23 окт 2008 20:54


em71, виж да не ти е запушен ауспуха. При скапан катализатор се получава запушване и когато се сложи резонаторно гърне, колата литва.

Последна промяна от walentin на Пет 24 окт 2008 20:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1483
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Мнениеот Gal » Чет 23 окт 2008 21:28


kristianatanasov написа:Колега щом двигателя механически ти е вред защо не провериш запалителната система-от бобината до цилиндрите и изпарителя.....защото в цилиндъра има горивовъздушна смес(газ и въздух) и искра...
Нека само да ти кажа че газта е с доста по голямо октаново число от бензина(доста хора си мислят че октановото число е калоричноста на горивото)...но това не е така-Октановото число показва степента на труднозапалимост на горивото!!!
Сега да си обобщя мисълта-Щом при механически изправен двигател колата не върви то тогава става нещо в самите цилиндри-или проблем с искрата или бедна смес(гориво+въздух)-При слаба или проблемна искра има вероятност горивовъздушната смес да не се възпламенява а да се взривява....и се получава не двигател с вътрешно горене а с вътрешно взривяване... :) тогава се получава и тъй нареченото "чука ми аванса" и това мисля че щеше да го забележиш.....мнго вероятно е да е и бедна горивовъздушна смес.....но за това трябва да се изкаже газаджия....
п.п.-Знам че мнението ми е малко разтеглено но се надявам да си вникнал в това което се опитах да кажа..... :wink:

колегата е бил на газаджия
явно не е центровка


Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1483
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Мнениеот Gal » Чет 23 окт 2008 21:29


walentin написа:em71, виж да не ти е запушен ауспуха. При скапан катализатор се полуичава запушване и когато се сложи резонаторно гърне, колата литва.

няма катализатор
а бе хора вие четете ли преди да пишете?


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Мнениеот zdrash » Чет 23 окт 2008 21:35


Може ангренажа да не е зацепен където трябва
(то верно че всички разбират ама все пак го провери)


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 23 окт 2008 22:03


да не ти задържа ръчната спирачка и да не си разбрал някое жило да е блокирало и да не може да освободи от задните колела... :lol:


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот angel1223 » Чет 23 окт 2008 23:03


jagler написа:да не ти задържа ръчната спирачка и да не си разбрал някое жило да е блокирало и да не може да освободи от задните колела... :lol:
виж това и аз не се сетихjagler може и да е прав да не би да ти задържа някое от 4 колела


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 23 окт 2008 23:18


angel1223 написа:
jagler написа:да не ти задържа ръчната спирачка и да не си разбрал някое жило да е блокирало и да не може да освободи от задните колела... :lol:
виж това и аз не се сетихjagler може и да е прав да не би да ти задържа някое от 4 колела

Тогава щеше да си сменя накладките като мен през 3000км ;)
По-скоро си мисля данеби наистина да е сменяна ск.кутия.
АБС мотора (като моя) наистина няма много датчици и на газ ако не е с ламбда контрол му трябва само една добра центровка на запалването.Тя лесно се вижда със стробоскоб как е откъм предварение,мени ли се (признак за датчик на Хол по принцип) и т.н.
Като си бил при Иво 100% е проверил да не дърпа въздух от някъде така,че това го отхвърлям като вариант.
По принцип и моя Пасат не е много силен на 4-та и 5-та по баирите и си се задъхва...все пак е само 90 магарета. Иво и за моя каза,че е спънат а си върви колкото всеки друг такъв Пасат (комби с клима и бля бля).
Напиши ако искаш тук номера на скоростната кутия (ама незнам къде го пише) за да видим дали е нормална за двигателя (има една таблица в руското ръководство).


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 24 окт 2008 4:12


От това дето си написал става ясно че постепенно е изгубила мощност а не изведнъж. Според мен наистина може да има някакво запушване по гърнетата, но как да се провери...
Едното е да откачиш новото гърне дето е на мястото на катализатора и да покараш без гърнета. Малко ще е шумно и ще създава впечатление че само ръмжи и не върви ама...
Понякога решението е доста елементарно а ние си блъскаме главите като тръгваме от сложни изводи!
След толкова настройки и др. не знам и аз
УСПЕХ


Потребителски аватар
gelezen
Мнения: 84
Регистриран на: Съб 17 мар 2007 16:35
Автомобил: Vw Golf IV
Двигател: BCB 2006
Местоположение: Добрич

относно проблема

Мнениеот gelezen » Пет 24 окт 2008 8:08


Какъв ти е кода на скоростната кутия?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 24 окт 2008 8:20


dandan написа:От това дето си написал става ясно че постепенно е изгубила мощност а не изведнъж. Според мен наистина може да има някакво запушване по гърнетата, но как да се провери...
Едното е да откачиш новото гърне дето е на мястото на катализатора и да покараш без гърнета. Малко ще е шумно и ще създава впечатление че само ръмжи и не върви ама...
Понякога решението е доста елементарно а ние си блъскаме главите като тръгваме от сложни изводи!
След толкова настройки и др. не знам и аз
УСПЕХ

Аз доколкото прочетох откакто я е купил човека все не върви и после е започнал да сменя едно по едно - гърнета,ремонт на двигателя и т.н. и т.н.
По принцип ако има запушване на гърнетата симпотма е доста интересн и няма как да не го забележи - колата известно време не пуши почти нищо,след това отраз лека падат оборотите на двигателя и отзад изпушва изведнъж повечко.После пак не пуши почти нищо и така до безкрай (при мен като се избуши катализатора задръсти гърнето след него и това беше ефекта).
Все пак идеята е добра ама ако разкачи гърнето трябва да пробва на газ - на бензин няма да работи добре понеже няма да има налягане в областта на ламбда сондата и няма да отчита вярно.
Успех!


Потребителски аватар
em1971
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
Автомобил: Honda CRV
Двигател: K20A4
Местоположение: София

Мнениеот em1971 » Пет 24 окт 2008 9:30


Благодаря на всички колеги Пасатковци за проявеното разбиране към проблема ми и за всички съвети, които ми дадохте тук. Не знам дали писах някъде из предните си постове, че съм абсолютен лаик на тема автомобили и понякога не разбирам дори терминологията, която използвате. Затова се доверявам на майсторите. За съжаление не всеки път попадам на свестни. Но съм си записал всички мнения, които постнахте тук и ще ги дам на Ваското да ги погледне. Дано да има време днес да погледне колата. Ето едно обобщение на всички съвети до тук:
1.Центровка на ъгъла на запалването (със стробоскоп)
2.Ангренажен ремък - проверка на зацепването
3.Проверка на разпределителния вал за възможни смени в Италия
4.Замерване на компресия
5.Проверка на съединител
6.Проверка на гърнета за запушване
7.Проверка на скоростна кутия за възможна смяна в Италия
8.Проверка на Ламбда сонда
9.Проверка на датчика Хол
10.Проверка на ТПС (каквото и да значи това)
11.Проверка на стъпков мотор (пак каквото и да значи)
12. Налягане, температура и вискозитет на маслото.Между другото след смяната му и аз имам проблема с присветкане на лампата и зумера за момент.
13.Проверка на датчиците за маслото.
14. Проверка на бобина,свещи и останалата пущина по ел. системата свързана със запалването.
15. Проверка на ръчна спирачка, състояние на накладки.

Май за друго не се сещам да сте коментирали. Ако някой се сеща друго - да казва. Дано да има време да проверим всичко това. Дано и Ваското да има всичко, като оборудване за тези проверки. Последния (и първи) път в който се видяхме тъкмо беше започнал да оборудва сериозно клубен сервиз. Явно е успял.

Още веднъж изказвам искрената си благодарност на всички за съветите ви. Явно форума (в който аз рядко съм влизал досега) върши своята работа. Желая ви лек път и безпроблемна работа на машините ви. И дано не влизате в такива приключения като мен.

Последна промяна от em1971 на Пет 24 окт 2008 11:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 24 окт 2008 9:43


Пропуснал си или по-точно може би не си разбрал - не проверка на датчиците за маслото а на налягането му.Това с присветкането на лампата за маслото и зумера съм го пропуснал ама само затвърждава мнението,че проблема е с налягането на маслото.
Успех с ремонта!


Потребителски аватар
em1971
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:12
Автомобил: Honda CRV
Двигател: K20A4
Местоположение: София

Мнениеот em1971 » Пет 24 окт 2008 10:09


zfa159 написа:Пропуснал си или по-точно може би не си разбрал - не проверка на датчиците за маслото а на налягането му.Това с присветкането на лампата за маслото и зумера съм го пропуснал ама само затвърждава мнението,че проблема е с налягането на маслото.
Успех с ремонта!


Благодаря zfa159, мисля че в точка 12 съм включил и това. Ако не се лъжа някъде четох тема, че си имал същия или подобен проблем. Мислиш ли, че от това не ще да върви пущината? Преди да направя ремонта никога не ми е светкала лампата. А пак не вървеше. Аз лично имам съмнение в качеството на маслото. Мисля, че е Helix 10W40. Не знам защо ми сложиха такова масло след ремонта, но тогава се появи този проблем с лампата. Интересното е че на студен двигател не го прави, като позагрее малко и влезе в режим го прави когато си иска, без оглед на оборотите. Като подам повечко газ или пък изключа от скорост - спира. След малко пак започва. Не мога да хвана някаква зависимост откъм скорост, обороти и т.н. Но на студен двигател и къси разстояния мълчи.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Пет 24 окт 2008 10:55


Пак казвам: виж дали нямаш запушване по ауспуха, някъде по гърнетата. И го тесвай я на стенд.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта