Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT
Колеги някой знае ли, какви стойности трябва да показна МАП сензора на този мотор защото имам съмнения, че нещо не работи както трябва. Възможно ли е от него колата да глъхне/придърпва на студен двг до около 40-50гр.
- qNkOo
- Мнения: 257
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич/Пловдив/...
Колега,тоя сензор е много калпав - имам предвид,че е много претенциозен.Нормално е от него да идват тези придърпвания и глъхнене,когато е студен двигателя,но до 50 градуса - незнам...
Лично аз като си паля колата сутринта я чакам минута-две (половин цигара време
) да се посъвземе мотора, т.е. да помръдне малко стрелката на температурата и тръгвам.Докато не си дойде на оптималното 80 - 90 градуса - не я "пържа",защото веднъж го направих и ми стана жално за машинката - тя взе да се мъчи(глъхнене,леко придърпване и МНОГО завишен разход).
Лично аз като си паля колата сутринта я чакам минута-две (половин цигара време

- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT
vladoins написа:Колеги някой знае ли, какви стойности трябва да показна МАП сензора на този мотор защото имам съмнения, че нещо не работи както трябва. Възможно ли е от него колата да глъхне/придърпва на студен двг до около 40-50гр.
Колега какво те кара да мислиш че 1.6AFT има МАП сензор, да не се бъркаш с МАФ сензор?
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз не знам какво е МАФ сензор, но знам че другото име на МАП сензора e датчик за налягане във всмукателния колектор. По принцип, глъхненето при мен се получава без да я пържа колата а в обороти от 1500 нагоре дори и при кротко каране както всъшност я карам. Може ли да ми обясните какво значи МАФ сензор и дали инжекционните системи го имат, по скоро пълната инжекция.
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Vizor написа:manifold air flow (MAF)
manifold absolute pressure (MAP)
и все пак и аз много искам да намеря начин да изкарам от някъде показанията на мап сензора на една количка
Да добавя само че може и да е Mass Air Flow

http://www.autoshop101.com/forms/h34.pdf
М да по скоро е MASS
http://www.autoanything.com/air-intakes/20A50331A1.aspx
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
designer1 написа:Vizor написа:manifold air flow (MAF)
manifold absolute pressure (MAP)
и все пак и аз много искам да намеря начин да изкарам от някъде показанията на мап сензора на една количка
Да добавя само че може и да е Mass Air Flow
http://www.autoshop101.com/forms/h34.pdf
М да по скоро е MASS
http://www.autoanything.com/air-intakes/20A50331A1.aspx
Възможно.. по памет го цитирах
и все пак някой да има някаква идея как можем да го излъжем да му видим на дивака фабричните стойности ? и при какви стойности какво е налягането/вакума ?
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи AFT няма МАП сензор при тази инжекция не си използва този сензор. Използва се МАФ той директно отчита масата на въздуха влизащ в мотора. А на автомобилите които нямат МАФ се слага МАП и понеже сечението на входния колектор е константно и известно оборотите се знаят и по налягането се изчислява количеството въздух, този тип инжекции се наричат "speed/density controlled". Ако говорим за турбо мотор вече се използват и 2та сензора но за атмосферки много рядко и 2та понеже ръчках по едно АФТ знам със сигурност че няма МАП сензор.
А по въпроса дали МАП сензора може да се използва за да се види числено колко е налягането, зависи от типа мап сензор. Има такива на които им се дава напрежение, в тях има една мембрана със резистори които си променят съпротивлението при огъване на тази мембрана и резултата е променливо напрежение. На такъв тип МАП сензор може да му вземеш стойността на измереното налягане. само трябва из нета да намериш модела му и характеристиката му
А по въпроса дали МАП сензора може да се използва за да се види числено колко е налягането, зависи от типа мап сензор. Има такива на които им се дава напрежение, в тях има една мембрана със резистори които си променят съпротивлението при огъване на тази мембрана и резултата е променливо напрежение. На такъв тип МАП сензор може да му вземеш стойността на измереното налягане. само трябва из нета да намериш модела му и характеристиката му
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
От това което прочетох за МАФ сензора се оказва, че го има но за пълна инжекция с механичен дебитомер а тези, които имат МАСС сензор всъшност това ми прилича на този дебитомер, който е при мен марка hitachi но проблема със сигурност не е в него защото го мерихме и той си дава показания, които са в нормата. Има нещо друго, с програмата която тествахме никъде не показва стойности и показания на МАП сензора всичко друго но не и него, а странен е и факта, че при работещ двг като се откачи куплунга на въпростния сензор не го вкарва като грешка в компютъра . Аз съм с алуминиев колектор, който е отпред и над двг с вихровите клапи в колектора, като МАП сензора се намира отгоре в дясно на колектора.
Re: Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT
Колега, моя го прави същото.Ако разбереш от какво прави така моля те кажи
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За начало да спомена че името на механичния дебитомер е VAF(volume airflow ) a на този с нагреваема жичка е MAF(mas airflow).
Една инжекция може и без дебитомер, среща се често при френски и италиански коли. Там се използва MAP(manifold absolute pressure) той показва налягането във входния колектор, по-високо налягане(по-малък вакуум) означава по-отворена дроселова клапа, и като се знае сечението на входния колектор и температурата на въздуха може да се изчисли масата на въздуха влизаща в двигателя. Това изчисление го прави компа на колето. Сега по твоя въпрос, тоя сензор който го мислиш за МАП хвани го снимай и го покажи. Мисля че се сещам за кое говориш, но това не е сензор а актуатор( актуатор е устройство което се командва от компа и прави нещо, а не събира никаква информация за разлика от сензорите).
P.S. в отговор на въпроса от първия ти пост не мисля че този актуатор е проблема за глъхненето на колата ти. по-скоро си провери температурния сензор, колкото и изтъркано да звучи.
Той се намира на един тройник вдясно от мотора ако стош пред колата има 4 кабела 2 са за стрелката на таблото другите 2 са за компа ако имаш АУТОДАТА виш кой за какво е ако не кажи и ще сложа снимка да видиш кои крачета трябва да се премерят и таблицата със стойностите колко ома на колко градуса отговарят мери се с омметър и е най-добре сутрин преди да запалиш гледаш каква е температурата навън мериш сравняваш по таблицата от аутодатата и ако е наред мериш идва ли напрежение до датчика ако идва не е от това и продължаваме да разсъждаваме.
Кофти обяснение ама като се бърза е така ако нещо е неясно питай
Една инжекция може и без дебитомер, среща се често при френски и италиански коли. Там се използва MAP(manifold absolute pressure) той показва налягането във входния колектор, по-високо налягане(по-малък вакуум) означава по-отворена дроселова клапа, и като се знае сечението на входния колектор и температурата на въздуха може да се изчисли масата на въздуха влизаща в двигателя. Това изчисление го прави компа на колето. Сега по твоя въпрос, тоя сензор който го мислиш за МАП хвани го снимай и го покажи. Мисля че се сещам за кое говориш, но това не е сензор а актуатор( актуатор е устройство което се командва от компа и прави нещо, а не събира никаква информация за разлика от сензорите).
P.S. в отговор на въпроса от първия ти пост не мисля че този актуатор е проблема за глъхненето на колата ти. по-скоро си провери температурния сензор, колкото и изтъркано да звучи.
Той се намира на един тройник вдясно от мотора ако стош пред колата има 4 кабела 2 са за стрелката на таблото другите 2 са за компа ако имаш АУТОДАТА виш кой за какво е ако не кажи и ще сложа снимка да видиш кои крачета трябва да се премерят и таблицата със стойностите колко ома на колко градуса отговарят мери се с омметър и е най-добре сутрин преди да запалиш гледаш каква е температурата навън мериш сравняваш по таблицата от аутодатата и ако е наред мериш идва ли напрежение до датчика ако идва не е от това и продължаваме да разсъждаваме.
Кофти обяснение ама като се бърза е така ако нещо е неясно питай
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
След извършена консултация, установявам че въпросния сензор не е МАП а управлява само вакуума за вакуум регулатора на вихровите клапи във всмукателния колектор, като му откача куплунга не работи вакуума на регулатора и нищо друго не се случва. Може би проблема не е от него и се чудя дали да пробвам с температурен датчик този четири пътния.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта