Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vladoins
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT

Мнениеот vladoins » Чет 23 окт 2008 10:12


Колеги някой знае ли, какви стойности трябва да показна МАП сензора на този мотор защото имам съмнения, че нещо не работи както трябва. Възможно ли е от него колата да глъхне/придърпва на студен двг до около 40-50гр.




Потребителски аватар
qNkOo
Мнения: 257
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич/Пловдив/...

Мнениеот qNkOo » Чет 23 окт 2008 14:29


Колега,тоя сензор е много калпав - имам предвид,че е много претенциозен.Нормално е от него да идват тези придърпвания и глъхнене,когато е студен двигателя,но до 50 градуса - незнам...
Лично аз като си паля колата сутринта я чакам минута-две (половин цигара време :wink: ) да се посъвземе мотора, т.е. да помръдне малко стрелката на температурата и тръгвам.Докато не си дойде на оптималното 80 - 90 градуса - не я "пържа",защото веднъж го направих и ми стана жално за машинката - тя взе да се мъчи(глъхнене,леко придърпване и МНОГО завишен разход).


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT

Мнениеот Ugeorge » Съб 25 окт 2008 12:19


vladoins написа:Колеги някой знае ли, какви стойности трябва да показна МАП сензора на този мотор защото имам съмнения, че нещо не работи както трябва. Възможно ли е от него колата да глъхне/придърпва на студен двг до около 40-50гр.


Колега какво те кара да мислиш че 1.6AFT има МАП сензор, да не се бъркаш с МАФ сензор?


Потребителски аватар
vladoins
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladoins » Пон 27 окт 2008 9:32


Аз не знам какво е МАФ сензор, но знам че другото име на МАП сензора e датчик за налягане във всмукателния колектор. По принцип, глъхненето при мен се получава без да я пържа колата а в обороти от 1500 нагоре дори и при кротко каране както всъшност я карам. Може ли да ми обясните какво значи МАФ сензор и дали инжекционните системи го имат, по скоро пълната инжекция.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 27 окт 2008 12:31


manifold air flow (MAF)
manifold absolute pressure (MAP)

и все пак и аз много искам да намеря начин да изкарам от някъде показанията на мап сензора на една количка


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пон 27 окт 2008 13:14


Vizor написа:manifold air flow (MAF)
manifold absolute pressure (MAP)

и все пак и аз много искам да намеря начин да изкарам от някъде показанията на мап сензора на една количка


Да добавя само че може и да е Mass Air Flow :)
http://www.autoshop101.com/forms/h34.pdf
М да по скоро е MASS
http://www.autoanything.com/air-intakes/20A50331A1.aspx


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 27 окт 2008 13:20


designer1 написа:
Vizor написа:manifold air flow (MAF)
manifold absolute pressure (MAP)

и все пак и аз много искам да намеря начин да изкарам от някъде показанията на мап сензора на една количка


Да добавя само че може и да е Mass Air Flow :)
http://www.autoshop101.com/forms/h34.pdf
М да по скоро е MASS
http://www.autoanything.com/air-intakes/20A50331A1.aspx


Възможно.. по памет го цитирах

и все пак някой да има някаква идея как можем да го излъжем да му видим на дивака фабричните стойности ? и при какви стойности какво е налягането/вакума ?


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пон 27 окт 2008 14:45


Еми незнам аз съм с МАФ, ама тука ми намирисва на тунинг, Power Box май ще сглобяваме :) . С VAG-COM неможе ли да се следи какво показва, помня че на МАФ-а може да му чета текущите показания.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пон 27 окт 2008 22:02


Значи AFT няма МАП сензор при тази инжекция не си използва този сензор. Използва се МАФ той директно отчита масата на въздуха влизащ в мотора. А на автомобилите които нямат МАФ се слага МАП и понеже сечението на входния колектор е константно и известно оборотите се знаят и по налягането се изчислява количеството въздух, този тип инжекции се наричат "speed/density controlled". Ако говорим за турбо мотор вече се използват и 2та сензора но за атмосферки много рядко и 2та понеже ръчках по едно АФТ знам със сигурност че няма МАП сензор.

А по въпроса дали МАП сензора може да се използва за да се види числено колко е налягането, зависи от типа мап сензор. Има такива на които им се дава напрежение, в тях има една мембрана със резистори които си променят съпротивлението при огъване на тази мембрана и резултата е променливо напрежение. На такъв тип МАП сензор може да му вземеш стойността на измереното налягане. само трябва из нета да намериш модела му и характеристиката му


Потребителски аватар
vladoins
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladoins » Вто 28 окт 2008 10:32


От това което прочетох за МАФ сензора се оказва, че го има но за пълна инжекция с механичен дебитомер а тези, които имат МАСС сензор всъшност това ми прилича на този дебитомер, който е при мен марка hitachi но проблема със сигурност не е в него защото го мерихме и той си дава показания, които са в нормата. Има нещо друго, с програмата която тествахме никъде не показва стойности и показания на МАП сензора всичко друго но не и него, а странен е и факта, че при работещ двг като се откачи куплунга на въпростния сензор не го вкарва като грешка в компютъра . Аз съм с алуминиев колектор, който е отпред и над двг с вихровите клапи в колектора, като МАП сензора се намира отгоре в дясно на колектора.


Damqn
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 06 юни 2006 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Какви стойности трябва да дава МАП сензора на Г3 1,6 AFT

Мнениеот Damqn » Вто 28 окт 2008 22:54


Колега, моя го прави същото.Ако разбереш от какво прави така моля те кажи


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Сря 29 окт 2008 19:04


За начало да спомена че името на механичния дебитомер е VAF(volume airflow ) a на този с нагреваема жичка е MAF(mas airflow).
Една инжекция може и без дебитомер, среща се често при френски и италиански коли. Там се използва MAP(manifold absolute pressure) той показва налягането във входния колектор, по-високо налягане(по-малък вакуум) означава по-отворена дроселова клапа, и като се знае сечението на входния колектор и температурата на въздуха може да се изчисли масата на въздуха влизаща в двигателя. Това изчисление го прави компа на колето. Сега по твоя въпрос, тоя сензор който го мислиш за МАП хвани го снимай и го покажи. Мисля че се сещам за кое говориш, но това не е сензор а актуатор( актуатор е устройство което се командва от компа и прави нещо, а не събира никаква информация за разлика от сензорите).

P.S. в отговор на въпроса от първия ти пост не мисля че този актуатор е проблема за глъхненето на колата ти. по-скоро си провери температурния сензор, колкото и изтъркано да звучи.
Той се намира на един тройник вдясно от мотора ако стош пред колата има 4 кабела 2 са за стрелката на таблото другите 2 са за компа ако имаш АУТОДАТА виш кой за какво е ако не кажи и ще сложа снимка да видиш кои крачета трябва да се премерят и таблицата със стойностите колко ома на колко градуса отговарят мери се с омметър и е най-добре сутрин преди да запалиш гледаш каква е температурата навън мериш сравняваш по таблицата от аутодатата и ако е наред мериш идва ли напрежение до датчика ако идва не е от това и продължаваме да разсъждаваме.

Кофти обяснение ама като се бърза е така ако нещо е неясно питай


Потребителски аватар
vladoins
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladoins » Пон 03 ное 2008 12:04


След извършена консултация, установявам че въпросния сензор не е МАП а управлява само вакуума за вакуум регулатора на вихровите клапи във всмукателния колектор, като му откача куплунга не работи вакуума на регулатора и нищо друго не се случва. Може би проблема не е от него и се чудя дали да пробвам с температурен датчик този четири пътния.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пон 03 ное 2008 13:50


виш в аутодатата стойностите на темературия датчик замери си го дали бачка вместо да даваш пари и да гадаеш



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта