Странен шум след смяна на съединител

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Чет 23 окт 2008 19:25


kapacitet написа:Според мен шума ти е породен от дебелината на феродото, при отпуснат педал опира в аксиалният лагер , ако не е това ще се преименувам на Некапацитет

колега ,нищо лично но можеш да се преименуваш.пробвах без да се сложи долната помпа и вилката на лагера се разхожда свободно,което значи ,че лагера не опира.е пак си трака




Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Пет 24 окт 2008 19:30


:lol: Звука от лагера е малко по-специфичен и повечето занимаващи се с ремонти могат да го познаят,но трябва да е мн разбит че да се чува така!Колегата ifidik е прав,от кутията е като понякога и смяна на лагери не помага.

П.С Има и шум който идва от феродовия диск,но то не е тракане а стържене по скоро!


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Съб 25 окт 2008 8:41


vladitdrv написа::lol: Звука от лагера е малко по-специфичен и повечето занимаващи се с ремонти могат да го познаят,но трябва да е мн разбит че да се чува така!Колегата ifidik е прав,от кутията е като понякога и смяна на лагери не помага.

П.С Има и шум който идва от феродовия диск,но то не е тракане а стържене по скоро!


Ами то аз моя шум повече на към то стържене го определям или дори по-скоро дращене.

Колега, как и защо според теб феродовия диск стърже?


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Пон 27 окт 2008 20:44


Ами Колега,то тоя шум при мн от дизеларките го имат!Принципно понякога новия диск е малко по-дебел но не от към феродо а от към страната на пружините!Това мн малко майстори го забелязват и като сложиш такъв пружините малко "подпират" в болтовете които стягат маховика към вала.Тогава се чува такова стържене.

П.С Не е гаранция че е така но ако преди го е нямало,а сега го има значи не всичко е направено както трябва! :wink:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 01 ное 2008 9:28


Проблема идва от скоростите на 99%.
На празен ход и свободна скорост ако се опиташ да побутнеш лоста примерно към 3-та и звука изчезва, обяснявам си го че натоварва валовете и обира луфтовете като се направи това.


Потребителски аватар
ivaylomihaylov
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

...

Мнениеот ivaylomihaylov » Вто 04 ное 2008 19:21


смених нов комплект съединител и точно както описаният проблем,за което лично аз имам две обяснения.
1.лошото-разбит лагер на вилката на скоростната кутия.акустично прилича на такова нещо и като се има предвид това,че се усилва със загряването е също и логично.Но след като преди смяната не се чуваше никакъв шум си мисля,че не би трябвало да е това,защото това означава друга ск.кутия.
2.по-малко лошото-пружините на съединителя.това е и логичното при появата на шум със самата му смяна.вече 3000км карам така и всичко е ок,когато шумът се превърне в трополене и громолене става време за някакво решение.
Дори фирми,предлагащи чисто нови части пишат в характеристиките си,че е в рамките на нормалното да се появят шумове или да се промени усещането на педала.трудно се намират добри резервни части,оригинален съединител за голф 3 тди е 200евро без доставката от германия(лукас или сакс),всеки може да си направи сметка колко добри са съединителите за 70лв.


bdemona
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bdemona » Вто 04 ное 2008 20:00


Демпферния маховик поема вибрациите от двигателя... А че шума е от скоростната кутия това е вярно и се поражда от вибрациите и въобще неозначава че има проблем с нея. Понеже съм чел бая за ъпгрейд на съединителя някой от хората дето са слагали обикновен маховик и притискател и феродов за VR6 казват че нямат шум но и доста пък го имат това дразнещо шумене когато колата е изключена от скорост. И уж с по тежък маховик шума бил по слаб. Може пък стария ти маховик дето си свалил ако е бил обикновен да е по тежичък с някой килограм в сравнение сегашния :dontknow: .


Тия неща сам ги чел по www.tdiclub.com а там слагат обикновенни маховици и комплекти за VR6 защото ги ъпгрейдват над 180 коня и се чупят демпферните при толкова коне. Та щом скоростните кутии не се чупят и шумят след сериозни ъпгрейди карай спокойно.

Ако те дразни шума си купи комплект с демпферен маховик... да не казвам че е околло 1000лв(комплекта) :(.


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Вто 04 ное 2008 20:51


Ако те дразни шума си купи комплект с демпферен маховик... да не казвам че е околло 1000лв(комплекта) Sad.


Колега,за тия с обикновенните маховици дето им тракат кутиите какво да си купят? :wink: Мисля една ревизия на кутията по би свършило работа!Ако тракането не дразни собственика не е фатално да се кара и така!

1.лошото-разбит лагер на вилката на скоростната кутия.акустично прилича на такова нещо и като се има предвид това,че се усилва със загряването е също и логично


Ами променя се от загряването на маслото в кутията,като се променя визкозитета в извесни граници(маслото става по-тънко).Има и добавки за ск.кутии дето временно намалят въпросния шум!


bdemona
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bdemona » Вто 04 ное 2008 22:08


vladitdrv написа:Ако тракането не дразни собственика не е фатално да се кара и така!


И аз съм на това мнение но по принцип AFN е със демпферен и сложиш ли му обикновен почва да шуми... и колегата каза че след смяна на съединител почна да чува шум - затова си мисля че това е проблема. Кофти е че неможеш да пробваш без да се ръснеш с пари за смяна на съединител.

Всъщност закво ли слагат демпферни маховици на дизелите при положение са по зле от обикновенните и се чупят пък и са по скъпи?


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Сря 05 ное 2008 9:01


Само да уточня, че аз сложих недемферен маховик и съдинител, но този, който свалих също беше недемферен. Явно е сменян преди това отново. Разликата е, че аз сложих малко по-голям (на 228мм) от този, който свалих. Освен това комплекта съединител е за ВР6 и пружините са доста по-силни, та мисля, че от там идва въпросното шумене в скоростите.

Сега съм взел ново масло и някаква руска добавка за скорости и събота ще го сменям и ще пиша дали има ефект.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Странен шум след смяна на съединител

Мнениеот policevidin » Чет 08 мар 2012 20:38


Здравейте аз също препатих със същият проблем.
Преди 3 дни смених съединителя на моята кола Голф3 1.9 ТДИ 1з мотор с твирд маховик 228мм
Сложих комплект съединител (претискател + феродов на марката ЛУК) но НЕ за ТДИ 1з, а за 2.0 АБФ който на пръв поглед е 1:1 без никаква външна разлика?!?!?!?? И, поставих съединителя,кутията..... запалих и какво да чуеш тропа като пред разпадане (ако сипеш една кофа царевица,ще изкара брашно. Типична мелница "ермомелка"), звукът идваше от скоростната кутия 100% :banghead: поразрових се в нета и освен в нашият форум има масово подобни теми. НО понеже съм си мазохист още на следващият ден си поръчах друг съединител (само феродов диск) който си е за 1з мотор марка Валео защото е по-евтин и не посмях да рискувам 2ри път. Вчера го поставих и О чудо шумът изчезна на 100% :banana Единствено си го обяснявам, че демферните пружини на феродовият диск за бензиновата кола са по-меки (или по-твърди) и от там иде проблема понеже дизеловият двигател е с повече вибраций.Явно и при някои от Вас е това проблема, ако не Ви мързи проверете си феродовият диск дали е точно за вашият модел двигател,защото повечето не обръщят внимание на номера на диска понеже е еднакъв външно. Сега съм в процес на разработка да се надявам че китайците са вкарали поне малко чувства като са правили това Валео :screwy .


mirojj
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 05 юни 2016 12:14
Автомобил: VW Golf 4 TDI 110hp
Двигател: AHF 1998

Re: Странен шум след смяна на съединител

Мнениеот mirojj » Нед 05 юни 2016 12:17


The^Maniac написа:Колеги,

След смяната на комплект съединител се появи странен шум. Когато колата е на свободна скорост се чува странен шум наподобяващ дращене или леко трополене. Когато се натисне педала на съединителя шума изчезва. Шума става все по осезаем, когато колата загрее. На студена кола се чува едва доловимо.

Колата е тази от гаража. Преди смяната на съединителя нямаше такъв шум. От какво може да е шума? Възможно ли е някакво временно напасване на дисковете, или е проблем със скоростната кутия?

Благодаря на всички отзовали се.


Здравейте колеги
Някой решил ли е проблема с шума, тъй като и аз имам същия проблем и нямам решение. Благодаря предварително


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: Странен шум след смяна на съединител

Мнениеот nuri_3556 » Вто 09 авг 2016 8:34


Вече и при мен има същия проблем с маховик G60 и съединител от вр6 на Закс,мотора е 1.8т.При мен се появява най вече при загрял мотор,кой колко време е карал така колеги?


Йордан Bora 1,9 TDI
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 20 окт 2014 18:12
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен шум след смяна на съединител

Мнениеот Йордан Bora 1,9 TDI » Пон 23 юли 2018 10:39


Здравейте колеги, аз имам същия проблем. С Бора 90 коня съм агр мотор, смених демфера с обикновен маховик от голф 3 абф и комплект съединител пак за абф. Тракането на свободна и аз го имам, но при мен се чува и някаква вибрация пак като тракане абе особен звук като карам бавно примерно 1,2 и като ускоря изчезва. На празен ход не винаги се чува по скоро като за грее. Казаха ми че може да са лагери в кутията, луфт между зъбчатките и вала, но нищо точно или конкретно. Един приятел ми каза карай няма страшно ама много гадно като трака така. Ако някой разреши проблема да сподели моля ви. Като тръгна някъде на дълго все я мисля да не роди по пътищата.
п. п. при мен си тракаше леко и с демфер и маховик.


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Странен шум след смяна на съединител

Мнениеот simo7 » Пон 23 юли 2018 16:29


Ама как сами исакте да си строшите колите .Германеца да не гламав да сложи такъв съединител и ние умниците да измисляме нови коли.В случая твойта кутия може и да и има нещо,но определено така ще загине по бързо с този твърд маховик.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 66 госта