Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 21:38


kam_tod написа:
Stoi написа:...
Когато автомобила се движи с крусарска скорост от 60-70 км.ч консумирания ток в зависимост от характеристиките на автомобила (тегло, гуми, челно съпротивление) за такъм мотор варира между 40-60 ампера.

Какво казваш, че за 1 час с 60-70 км/ч, ще консумираш средно 50 ампер-часа ли?
И това ще е равно, примерно на 22 kW, респективно 22 kW-часа? И при всичките загуби (от КПД, да кажем 10% и от зарядно хх%), ще успееш да заредиш акумулаторите за 6 часа?


Не :) Какви са тези 22 kw ? Обясни от къде ги измисли ? 22 kw мощност имаме като черпим 180 ампера, а не 50.




Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 21:41


Stoi написа:....
Може да видиш на графиката, че 22kw e при S2=60 min. Тоест след 60 минути на 22kw ще почне да прегрява, а 100 kw може да го пържиш да речем за 15 мин. и т.н :)
...

А за 60 минути ще минеш тия 60-70 км. пробег... оттам ги 'вадя'.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 21:49


kam_tod написа:
Stoi написа:....
Може да видиш на графиката, че 22kw e при S2=60 min. Тоест след 60 минути на 22kw ще почне да прегрява, а 100 kw може да го пържиш да речем за 15 мин. и т.н :)
...

А за 60 минути ще минеш тия 60-70 км. пробег... оттам ги 'вадя'.


60 минути може да караш при 22 kw и 4200 оборота. 4200 оборота на 5-та предавка са към 160 км/час.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 21:52


Къде са на графиката, дет си я дал, тия обороти ве? mhihi


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 21:53


kam_tod написа:Къде са на графиката, дет си я дал, тия обороти ве? mhihi


N min -1. Най дясната колонка.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 21:56


Ясно... видях го... ама това потвърждава моята теза, че трябва да караш със скоростна кутия.

Сега дай сметките за зареждането на батериите и дано не са кат предишните в темата... :wink:


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Сря 29 окт 2008 22:01


97% ще е между един и два лева на зареждане. Сметките за ток ще са като се изберат и пристигнат батериите. До тогава може само да се гадае в тези граници.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 29 окт 2008 22:04


Stoi написа:97% ще е между един и два лева на зареждане. Сметките за ток ще са като се изберат и пристигнат батериите. До тогава може само да се гадае в тези граници.

Това не го вярвам, докато не подходиш наУчно по въпроса! mhihi
А и теорията на вероятностите е гадна работа в определени случаи... mhihi


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 30 окт 2008 0:14


Вмомента си правя веломоторетка с бензинов мотор само че специално за колело. Там където има инфо за тези моторчета има и електро китове за велосипеди представляват brushless електродвигател с размерите на мотоциклетен спирачен барабани се монтират на мястото на предното или задното движение по скъпи са от бензиновите но си мисля че подобен тип мотори само че по големи естествено могат да се използват при автомобил на 2 или 4 колела но незнам дали ще са достатъчно мощни,иначе са по икономични от четковите мотори.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 30 окт 2008 7:46


kam_tod написа:
Stoi написа:97% ще е между един и два лева на зареждане. Сметките за ток ще са като се изберат и пристигнат батериите. До тогава може само да се гадае в тези граници.

Това не го вярвам, докато не подходиш наУчно по въпроса! mhihi
А и теорията на вероятностите е гадна работа в определени случаи... mhihi

на предишната страница ти го сметнах. хайде добави 10-15% загуби в самото зарядно и пак отиваш макс на 2лв


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот Stoi » Пет 27 фев 2009 14:39


Имаше малко застой зимния сезон .
Съвсем непредвидено си направих подарък за рождения ден. Новия модел на 11 инчов мотор Kostov :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Това е по-мощен вариант от предвидения в началото мотор.

Изображение

Мотора на, който се бях спрял преди бе 22Кw при 144 V. Сега съм на 35 kw номинална при 160 V.Леко вдигнах летвата…..колкото повече, толкова повече :banana

Специални благодарности на г-н. Пламен Накев от ELPROM-EMS за оказаното съдействие при закупуването на мотора и на Tinko за навигирането !

Започвам да проучвам IGBT модули за котролера. Някой ако разбира от тази материя ще съм благодарен да се свърже с мен ! Насочил съм вниманието си към U series на Fudji http://www.fujisemiconductor.com/html/t ... /91227.htm

Поръчах си и две много интересни книжлета от Amazon-а.

Изображение

Това е контролер Curtis 1221-7405 400 А на 120 V…..по точно и бил Всички Mosfet (BUZ 30A)транзистори са изгорели. Намерен е на отпадъци в град Стамболийски. Не е невъзможно да се възстанови, но за мойте цели е малък. Тук се е получил лавинообразен процес явно от претоварване. Изгори ли дори само един транзистор всички останали го последват. Интересно е да се види как е направен. Използването на множество кондензатори с цел увеличаване на площа през която преминава тока е хитро решение. Не е проблем да се сложи един голям кондензатор, но изводите му няма да прекарат нужния ток. Изводите на транзисторите са поставени директно на силовите шини и така се избягва индуктивността. Принципна схема на контролера може да видите тук : http://www.evdl.org/docs/curtis_1221b_schematic.pdf
Ето и малко актуални снимки за зарибявка !


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

скоро още :)

P.s По-добри снимки на http://www.ev-bg.com


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот bomber » Пон 02 мар 2009 10:16


Следя темата с интерес :) помислих, че си се отказал след като неписа толкова дълго...Успех :)


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пон 02 мар 2009 18:13


Добър вечер, колега 8)
Темата е изключително интересна, но за жалост чак сега я видях.
С подходящи гуми, можеш да намалиш разхода с около 5%.
Има един източник на почти безплатна енергия в колата /и то никак не малък/, който остава неизползван в такъв род автомобили.
Става въпрос за енергията на изгорелите газове. Както я използват са задвижване на турбокомпресори, ми се върти идея не може ли да задвижва алтернатор, който от своя страна да зарежда батериите.
наистина оборотите които прави оста на турбокомпресорите са много високи, и не знам дали има алтернатор който да издържи на подобни режими на работа.
Все пак мисля, че върху тази идея има какво да се помисли.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот Tinko » Вто 03 мар 2009 0:10


zdravko_dimitrov1986 написа:Добър вечер, колега 8)
Темата е изключително интересна, но за жалост чак сега я видях.
С подходящи гуми, можеш да намалиш разхода с около 5%.
Има един източник на почти безплатна енергия в колата /и то никак не малък/, който остава неизползван в такъв род автомобили.
Става въпрос за енергията на изгорелите газове. Както я използват са задвижване на турбокомпресори, ми се върти идея не може ли да задвижва алтернатор, който от своя страна да зарежда батериите.
наистина оборотите които прави оста на турбокомпресорите са много високи, и не знам дали има алтернатор който да издържи на подобни режими на работа.
Все пак мисля, че върху тази идея има какво да се помисли.

До някъде си прав, на обороти ще издържи, но на температура едвали.... Какъв род автомобил е това и къде видя двигател с вътрешно горене и изгорели газове? Нека не се отклоняваме от темата... Ще се радваме на хора с опит в електрониката да помогнат с някой трик... :да:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Проект Jetta mk2 Coupe - превръщане в електромобил.

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 03 мар 2009 8:21


Прочети хубаво първият пост на колегата и ще разбереш къде съм видял двигател с вътрешно горене. :beer
Идеята изобщо не е лишена от смисъл, но е доста трудна за осъществяване. :lol:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта