проблем при студен двигател

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: HR-V
Двигател: D16W1
Местоположение: Бургас

проблем при студен двигател

Мнениеот eradev » Чет 30 окт 2008 13:33


здравейте колеги, има следния проблем: когато запаля сутрин колата си държи нормално 1000 об. но когато тръгна да се движа ми придръпва и не може от време на време да си изфорсира, понякога вади и черни сажди при форсиране. Случвало се е даже като изключа от скорост и са гасне. Не вярвам да е грешка в компа, защото е направен да се рестартва при всяко палене заради газовото. Проблема е само докато загрее, после всичко е ок. На някой случвало ли се е нещо подобно?

Сега прочетох темата на колегата: "Пали като на три цилиндъра-идеи?" и допълвам, че масло не харчи, свещите са нови Бош /което не е гаранция че не са боклуци/ кабели - сменял съм само единия преди месец-два, нов въздушен филтър, антифриз не губи. Остава според колегата wili98 температурния датчик на охл. система.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 30 окт 2008 15:37


Точно.


Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: HR-V
Двигател: D16W1
Местоположение: Бургас

Мнениеот eradev » Чет 30 окт 2008 15:50


предполагам става въпрос за този:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8627078

Последна промяна от eradev на Чет 30 окт 2008 16:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 30 окт 2008 16:33


Не ти се отваря снимката, ама мисля че и при теб е с жълт ринг.


Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: HR-V
Двигател: D16W1
Местоположение: Бургас

Мнениеот eradev » Чет 30 окт 2008 17:00


снимката си беше там, но нещо изчезна :roll: вече е оправено


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 30 окт 2008 17:14


този е - да


Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: HR-V
Двигател: D16W1
Местоположение: Бургас

Мнениеот eradev » Чет 30 окт 2008 17:18


когато е преебан датчика има ли изменение в показанието на температурата на таблото? Моето показва нормално 90 градуса.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 30 окт 2008 17:33


Ако съпротивлението между пин 1 и 3 на датчика (то си пише на него кой пин -кой номер е) е различно от тези при различните температури на антифриза ,значи проблема е в него

при 20 градуса 2250-3000 ома
при 30: 1500-2000 ома
при 40 1000-1500 ома
при 60 550-675 ома
при 80 275 375 ома

При мотрониците нестава ,но при мономотрониците става номера с ваденето на буксата на датчика. Значи палиш сутрин и колата прави проблеми защото датчика лъже компа ,че температурата е висока ,а тя не е. Можеш ръчно да кажеш на компа ,че температурата е ниска като му подадеш безкрайно голяма съпротивление. Това става много лесно:

Палиш и има проблем - гасиш , откачаш буксата на датчика и пак палиш (това само при студена кола) , ако запали и се държи стабилно пущината значи в датчика е проблема.

п.п. Не вади буксата му докато колата е запалена

п.п. При мономотроник с 2 датчка дето е тази гимнастика съм я правил многократно с друга цел да отдавя задавената си кола (при карбураторите като се задави колата и и дават газ до дупка ,а при моноинжекциите това е начина). Пробвах (ей тъй от любопитство как ще реагира компа на сегашното ми поло - хитър е мамка му и мотроник... изобщо отказва да пусне ток към комутатора на бобината щом буксата на датчика е извадена) :lol:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 30 окт 2008 17:36


eradev написа:когато е преебан датчика има ли изменение в показанието на температурата на таблото? Моето показва нормално 90 градуса.


Не е задължително!

Твоят датчик е двоен - с 4 пина
двато са за таблото ,а другите два за компа

Обикновенно скапе ли се се скапва напълно ,но не е изключено и само едната му част да се прцака


Потребителски аватар
eradev
Мнения: 257
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:43
Автомобил: HR-V
Двигател: D16W1
Местоположение: Бургас

Мнениеот eradev » Чет 30 окт 2008 17:39


бах ти и мотроника бе!!! И той мозък имал, бре, бре, бре!
Мерси колега, още утре сутринта ще го пробвам да го откача, че вече стана тъмно и ме мързиии. Поздрави!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта