В Австрия вече не е задължително да се кара на фарове

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 31 окт 2008 17:47


Не виждам никакъв смисъл да караш на фарове през деня.Освен ако не е мъгливо или вали.Ако няма причина да караш на фарове е напълно излишно.Незнам с какво помагат през деня.




Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 31 окт 2008 18:01


ама и вие ги говорите

знаете ли колко е винетката в Австрия
а в Англия техническия преглед ти е 120лв а пътната такса 500лв на година
да не говориме за застраховката....
500грама на 100 км от 100 вата консуматор че то ако спреме радиото парното не ползваме мигачи и си откачим стоповете от спирачката разхода ще падне с 2литра на 100


Потребителски аватар
Rijo
Мнения: 842
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 19:57
Автомобил: BMW e39
Двигател: M54B22

Мнениеот Rijo » Пет 31 окт 2008 18:16


rosen79 написа:Не виждам никакъв смисъл да караш на фарове през деня.Освен ако не е мъгливо или вали.Ако няма причина да караш на фарове е напълно излишно.Незнам с какво помагат през деня.

Motorists will be hit by up to £160 more in fuel costs because of a "ludicrous" European directive forcing them to drive with their lights on all day.

Campaigners say the new rules will make the roads more dangerous for motorcyclists and will lead to more deaths.

Britain opposed the measure but was unable to block it because a majority of other EU nations were in favour.

Scroll down for more...

Volvos already have their lights on during daylight

Transport Minister Jim Fitzpatrick admitted this week that the rules, which will come into force in 2011 and relate to new cars, would lead to annual fuel consumption rising by 5 per cent.

According to AA figures, for the average family-sized car, driving the average 8,770 miles a year, this would increase fuel costs by £68 a year at today's prices.

That is based on a car doing 31 miles per gallon. But some models do only 13mpg, meaning the increase could be as much as £160 a year.

Heavy goods vehicles would see costs shoot up by £260 a year, based on the average 8.1mpg rate.

Campaigners say the ruling, which will be in force from Lapland in the north to Cyprus in the south, will harm the environment by wasting fuel.

Britain opposed the directive but was unable to prevent European transport ministers approving it, because transport measures do not require unanimous backing by EU member states.

Daytime-running lights were made compulsory in Scandinavian countries in the late 1970s - which is why Swedish-built Volvos always have their lights on.

In 2006, Austria, Croatia and the Czech Republic became the first countries outside northern Europe to follow suit. Daytime lights are now used in 14 states.

A study by Dutch researchers found they could save 5,500 deaths and 155,000 injuries across Europe.

Greg Knight, Tory MP for East Yorkshire, said: "This idea was being pushed by Scandinavian countries and it's absolutely ludicrous that it should be imposed in a blanket fashion across Europe.

"The UK does not suffer from the short hours of daylight as in northern Europe, and places like Spain certainly don't. All the green groups are worried about the environment - surely this will make it worse.

"There are also fears it will harm road safety."

The proposal was opposed by Stephen Ladyman, who was transport minister during earlier discussions on it in Europe.

Last night Mr Ladyman, who is now a backbencher, said: "This directive will kill a lot of motorcyclists. They use daytime lights to make them easier to see, but if cars are using them as well, motorbikes will just blur into the background.

"This is only being brought in because Germany and Austria don't want to have proper speed limits on autobahns, so they think this will be a good road safety measure."

It had been feared that all cars would be covered by the rules, meaning that those not fitted with daytime running lamps would have had to drive around with dipped headlights.

But European ministers backed off from this proposal.

Edmund King, president of the AA, said: "Daytime-running lights offer a significant safety advantage, particularly for pedestrians trying to spot moving cars through a line of parked vehicles.

"However, motorcyclists are very worried that other motorists will no longer be able to pick them out from other traffic.

"The extra carbon dioxide emissions from all cars having to turn on their headlights during the day was a major concern when daytime-running lights were first suggested in Europe.

"However, that threat has been diminished by restricting the measure to new cars only, many of which have energy-saving LED lights for driving in daylight."


Източник


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 31 окт 2008 18:23


Rijo написа:
rosen79 написа:Не виждам никакъв смисъл да караш на фарове през деня.Освен ако не е мъгливо или вали.Ако няма причина да караш на фарове е напълно излишно.Незнам с какво помагат през деня.

Motorists will be hit by up to £160 more in fuel costs because of a "ludicrous" European directive forcing them to drive with their lights on all day.

...


Източник

Това може ли някой да го преведе?Щото английския ми е доста непознат,а и не ми трябва живея в България все пак. :D
не е нужно да цитираш целия огромен пост, още повече, че е над твоя
mod edit: batmilko


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valsn » Пет 31 окт 2008 18:41


Цитата от мрежата:
Европейската комисия прие от 2011 година всички автомобили да имат специални дневни светлини. Решението бе прието, след като бе обсъдено в програмата CARS 21 (Competitive Automotive Regulatory System for the 21st century).
Според приетото решение всички нови леки автомобили след 7 февруари 2011 година трябва да имат специалните светлини


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 31 окт 2008 18:46


valsn написа:Цитата от мрежата:
Европейската комисия прие от 2011 година всички автомобили да имат специални дневни светлини. Решението бе прието, след като бе обсъдено в програмата CARS 21 (Competitive Automotive Regulatory System for the 21st century).
Според приетото решение всички нови леки автомобили след 7 февруари 2011 година трябва да имат специалните светлини

Мерси за ценната информация колега.Това докато стане и тук докато почнат да се карат коли произведени след 2011г ще мине доста време.


Dr.Watson
Мнения: 170
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: В Австрия вече не е задължително да се кара на фарове

Мнениеот Dr.Watson » Пет 31 окт 2008 19:30


kossel написа:В Австрия вече не е задължително да се кара на фарове, т.е. водачът преценява кога да ги пусне и кога не . Най-важното в случая е причината -
оказало се че когато са включени фаровете изгаря повече гориво (логично) и от там се отделят повече парникови газове.


Не е това причината, а са установили, че има повече пострадали деца и велосипедисти заради фаровете - защото шофьорите започват да обръщат внимание само на светещи обекти и игнорират останалите.


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Пет 31 окт 2008 19:39


От друга страна, фаровете намаляват катастрофите, но явно австрийците си карат нормално като бели хора и не се правят на камикадзета като Българите. Разбрали са, че все пак карат коли а не самолети mhihi


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пет 31 окт 2008 19:42


santo_trafficante написа:чувам че Prius много се харчел у нас :roll: за нея се чакало чак :roll:


Има нещо такова. 1 приятел вкара 2 от щатите и ги даде доста бързо


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Пет 31 окт 2008 19:56


snupeca написа:... 3а каране без светлини не знам :lol:


Аз знам :evil: Акт!


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Пет 31 окт 2008 20:25


R@do написа:поне 500 гр./100
а глобите?, амортизацията?

Предпочитам да дам по 1.10 лв на всеки 100 км. но поне да ме виждат от далеч. Очаквам колегиалност и от другите шофьори.


Потребителски аватар
ostavime
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:40
Автомобил: Мазда
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ostavime » Пет 31 окт 2008 20:35


LiRiX написа:
R@do написа:поне 500 гр./100
а глобите?, амортизацията?

Предпочитам да дам по 1.10 лв на всеки 100 км. но поне да ме виждат от далеч. Очаквам колегиалност и от другите шофьори.


Разбира се, че трябва да се кара на фарове. Дори трябва да го направят 12 месеца. Подкрепям мнението ти.

Да не би да сте на електромер? Какви глупости говорите за 1 лв. на 100 км. Това много ли е, за да си запазиш живота? Толкова ли струва живота. 1 лв. на 100 км. ?!?
Амортизация на кое? На една крушка годишно?
Актове? Ами има закон, трябва да се спазва. Просто не сме свикнали да изпълняваме. За това и движението е... хаос.
Пак казвам. Нека не мислим чужденците. Да гледаме себе си.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пет 31 окт 2008 20:40


Geleto написа:Аз знам :evil: Акт!

И колко те одраха? :?


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 31 окт 2008 20:42


ostavime написа:
LiRiX написа:
R@do написа:поне 500 гр./100
а глобите?, амортизацията?

Предпочитам да дам по 1.10 лв на всеки 100 км. но поне да ме виждат от далеч. Очаквам колегиалност и от другите шофьори.


Разбира се, че трябва да се кара на фарове. Дори трябва да го направят 12 месеца. Подкрепям мнението ти.

Да не би да сте на електромер? Какви глупости говорите за 1 лв. на 100 км. Това много ли е, за да си запазиш живота? Толкова ли струва живота. 1 лв. на 100 км. ?!?
Амортизация на кое? На една крушка годишно?
Актове? Ами има закон, трябва да се спазва. Просто не сме свикнали да изпълняваме. За това и движението е... хаос.
Пак казвам. Нека не мислим чужденците. Да гледаме себе си.
Колега,трябва да ти кажа,че и на фарове да караш вероятността да те ударят си е същата.Някой некадърник дето вчера е взел книжка и кара скъпа и бърза кола дето си мисли,че пътя е негов и на дълги да караш пак ще те отнесе.Някой дето кара с няколко промила в кръвта пак ще те отнесе,и пак ще се оправдаят,че не са те видяли.В тая държава без закони и царяща анархия квото и да првиш все си е тая.Един с акъл в главата ама сто са безмозъчни същества,като тоя с мотора пред НИМ,и много други като него.


Потребителски аватар
ostavime
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:40
Автомобил: Мазда
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ostavime » Пет 31 окт 2008 20:51


Може би си прав. Но си прав за градски условия. Карането на фарове в градски условия не е от толкова голямо значение. Поне за мен.
Ще ти кажа обаче къде е разликата. Поне такава, каквато аз я виждам от моята гледна точка.
Важно е да се кара на фарове, за да може аз да не те ударя. Да може аз да те видя. Пък ти ако ще ме удряш, ако ще и като коледна елха да светиш, пак ще си ме нацелиш челно. И да съм спрял и да се движа, бързо или бавно, пак ще ме делнеш. За това казвам, че е важно аз да не те ударя.
На дълъг път за мен е важно аз да видя фаровете на колата срещу мен възможно най-рано, за да мога да направя някаква (дори и не точна преценка) преценка за това къде се намира. За мен е важно аз да видя фаровете, за да преценя ситуацията. Особено при изпреварване. Дава много по ясна представа, а и видимостта не е за пренебрегване. Колкото по-рано те видя, толкова по рано ще мога да реагирам.
Лятото в маранята, която е 50 см. над асфалта знаеш какво е. Ужас.
Пример просто давам.
Надявам се да ме разбереш.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта