Необяснимо тракане

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Необяснимо тракане

Мнениеот feniksgod » Пет 31 окт 2008 19:57


Имам колата вече горе долу 3 години, и откакто я взех има едно тракане, ходих при какви ли не майстори, но никой нищо не разбра.
2 теми съм отварял тук за този проблем, и ефекта след всичко е нулев.
Проблема е, че когато се товари двигателя при ИЗКАЧВАНЕ. Щом катеря нещо върло, и име едно тракане на ламаринка, доста осезаемо тракане при това. На права отсечка педала до ламарината пак се чува но не толкова силно а понякога въобще не се чува.
Най-вече се чува когато колата катери нещо.
Ако някой може да ме насочи към някакъв монтьор който да знае за какво става въпрос ще му бъда благодарен НАЙСТИНА много.




Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот absent » Пет 31 окт 2008 20:14


Ами на мене ми тракаха гърнетата провери си тампоните по тях


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот nikolai_an » Пет 31 окт 2008 20:21


има една предпазна решетка на катализатора,пти мен се беше отварила от едната страна...,провери също алуминиевата ламарина пазеща купето от ауспуха..... :roll:


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Мнениеот feniksgod » Пет 31 окт 2008 20:26


absent написа:Ами на мене ми тракаха гърнетата провери си тампоните по тях

Гърнете са сменени, но все пак само когато КАТЕРЯ се чува това нещо.

nikolai_an написа:има една предпазна решетка на катализатора,пти мен се беше отварила от едната страна...,провери също алуминиевата ламарина пазеща купето от ауспуха..... :roll:

Да гледах я тази ламарина, не е и от нея, тракането се чува някак си от колелетата или сигурно двигателя не е нещо по-купето


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот nikolai_an » Пет 31 окт 2008 20:58


накладките да не са?ламаринките......


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Мнениеот feniksgod » Пет 31 окт 2008 21:09


nikolai_an написа:накладките да не са?ламаринките......

Накладките са сменявани два пъти вече, но без да натискаш спирачка се чува това тракане.


Потребителски аватар
Lyubo4450
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 10 окт 2008 20:43
Автомобил: VW Golf
Двигател: ABU 1992
Местоположение: Кърджали

Мнениеот Lyubo4450 » Пет 31 окт 2008 21:52


feniksgod написа:
nikolai_an написа:накладките да не са?ламаринките......

Накладките са сменявани два пъти вече, но без да натискаш спирачка се чува това тракане.

да не е аванса


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 31 окт 2008 23:09


Lyubo4450 написа:да не е аванса

Баш и аз това щях да се замисля! :lol:
Бягай на центровка запалване ;)


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Мнениеот feniksgod » Съб 01 ное 2008 8:56


Добре много тъп въпрос може да ви се стори това :oops: но какъв е този аванс, казвали са ми го преди. За да го оправя ми казват отиди на компюърна диагностика, е имаше един месец където 3 пъти колата беше на компютърна диагностика и нищо не ми казаха ?!
P.S Аванс няма ли само на старите руски автомобили ?!


Потребителски аватар
valeto 150hp
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 16 окт 2006 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец
Контакти:

Мнениеот valeto 150hp » Съб 01 ное 2008 9:33


absent написа:Ами на мене ми тракаха гърнетата провери си тампоните по тях
И при мене беше същия проблема.


Потребителски аватар
vanko_kcm
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:

д

Мнениеот vanko_kcm » Съб 01 ное 2008 10:06


виж колега като караш колата натисни леко спита4ката ама леко колкото да обере лувта на накладките да види6 4е 6те спре да трАКА


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Съб 01 ное 2008 12:09


radotom написа:
Lyubo4450 написа:да не е аванса

Баш и аз това щях да се замисля! :lol:
Бягай на центровка запалване ;)


От както едни пичове ми пуснаха много аванс зарад метана и аз съм така.В ниски обороти като настъпиш на макс педала и почне да се зори и отпред почва да трепери се едно някаква ламаринка.Баш аванса си е.Никви накладки никви щуротии.Имам ги всички тия шумове и проблеми и вече знам :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 01 ное 2008 21:56


feniksgod написа:какъв е този аванс, казвали са ми го преди. За да го оправя ми казват отиди на компюърна диагностика

Аванс се казва, защото се има предвид ъгъла, на който подаването на искрата изпреварва достигането на буталото в най-високата си точка, тъй-наречената Горна Мъртва Точка (ГМТ)
В превод това означава, че искрата за запалване на сместа се подава не когато буталото е в ГМТ, а малко преди това. Стандартно- това е на 6* преди ГМТ за повечето двигатели на VW.
Обикновено много по-добри показатели се получават при малко по-голямо изпреварване, примерно- 10* преди ГМТ.
При поставянето на газ или метан поради по-високодетонационните свойства на двете горива се дава по-голямо изпреварване.
Много често пишман-рацерите (и пишман майстори, даже) решават да увеличат аванса с цел по-добра динамика.
До известни граници се получава. След това двигателя почва да детонира, 'чука аванса' и се получават точно тези симптоми, които ти имаш. И на всичкото отгоре се скапва и вървенето на колата.

Ще можеш ли да се ориентираш около делкото? Капачката за високоволтовите кабели?
От там се регулира това изпреварване.
Вземи и маркирай точното положение на делкото спрямо корпуса на двигателя. Примерно- с молив. Важно е белязката да е много прецизна, за да можеш да си върнеш нещата на старото положение, ако нещо прекалиш.
След това с ключе 13 разхлабваш болтчето, което фиксира основата на делкото и го връткаш много леко по часовниковата стрелка
Наистина много леко!!!
Имай предвид, че 1мм ъглово отместване отговаря на около 6* промяна на центровката на искрата.
И се качваш и пробваш ;)
Ако върви добре колата и чуканията изчезнат- хващаш се и отиваш при някой, който има стробоскоп, за да ти наласи запалването както трябва.
От личен опит 2Е мотора върви най-добре и достатъчно стабилно на изпреварване 10*-12* преди ГМТ ;)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта