Размер на 50л. субуфер
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Паралелепипид, леко скосен за да пасне на ъгъла на задната седалка. Не е най-доброто решение, но за кола няма как да стане по-добре. Всъщност ако си направиш кутия с размер по дъното на багажника теоретично е най-добре.
И дръж кутията затвора ако търсиш качествен звук. Ако търсиш огромно налягане на ниските честоти - с фазоинвертор ( басрефлекс ).
И дръж кутията затвора ако търсиш качествен звук. Ако търсиш огромно налягане на ниските честоти - с фазоинвертор ( басрефлекс ).
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
brum написа:Паралелепипид, леко скосен за да пасне на ъгъла на задната седалка. Не е най-доброто решение, но за кола няма как да стане по-добре. Всъщност ако си направиш кутия с размер по дъното на багажника теоретично е най-добре.
И дръж кутията затвора ако търсиш качествен звук. Ако търсиш огромно налягане на ниските честоти - с фазоинвертор ( басрефлекс ).
офф Като изключим сферата коя кутия е по-добра?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Тази с най-голям преден панел. Тъй като става дума за доста ниски честоти ( все пак суб си правите ) не е нужна корекция. Просто по тозни начин се печели 1-2-3 db. Другото е вата за убиване на стоящите вълни ( най-добре за българина и българския пазар е полиестерната май, продава се по някои от магазините за платове. Другите варианти в чужбина специално за целите са на нечовешки цени, пък и не знам в българия да ги има ).
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
RaZU написа:не сам съгласен с теб защото съм чел че колкото по-голям обем толкова по-ниски често ти вади, но все пак като се стигне до едно ниво да извади най-ниските честоти които може един говорител и това е най-добрия обем
В голяма грешка си - ако тръгнеш по тоя път, ще изкараш силно дуднене и нищо, което да прилича на бас. Ще изкараш някакви ниски честоти, да, ама това просто няма да е бас. Басът трябва да е бърз и стегнат, а не неопределен 'дуднеж' от багажника, от който те боли глава.
А за другото - muncho ви го е написал на предишната страница...
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Само като форма (без да се обръща внимание на материала, предполага се един и същ) - още по-зле от цилиндричната. Най-добре в автомобил - паралелепипед с една неуспоредна стена (тази зад облегалките). Ако има и други науспоредни - по-добре. Близо до говорителя и до порта (ако е басрефлексен) не трябва да има предмети/ плоскости.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Мързела при някой няма край. Бафъл е предния панел. Важната характеристика е минималната му ширина, която при цилиндрична кутия е минимална. При тази която си дал - също. Сам си прави изводите тогава.
Лошото на тези кутии е че ще дадът спад при ниските честоти с няколко децибела. Колкото по широка е кутията толкова по-ниска е честотата на която ще се появи спадът. Разликата спрямо 'хубава' кутия е че можеш да спечелиш няколко ( 1-2-3 ) децибела в честотите между 100 и 200 херца ( когато говорим за нормална кутия за бас за кола, спрямо цилиндрична със същият обем ). Ако кутията ти има много голяма ширина на бафъла - може разликата в тези няколко децибела да падне до по-ниските честоти. А тези 1-2-3 децибела ако ти се виждат малко - ако имаш нещо което прави 100 децибела при 1ват мощност на входа, и нещо което прави 90 децибела за същата мощност, за да стигне второто 100 децибела трябва да му се подадът 10 и повече вата. Направи си сметката какво ще стане ако говорим за 100 вата мощност, където 3 децибела по-голяма чуствителност ще ти дават същото налягане при 50 вата . Това разбира се е приблизително и в реалноста нещата малко се разминават.
Лошото на тези кутии е че ще дадът спад при ниските честоти с няколко децибела. Колкото по широка е кутията толкова по-ниска е честотата на която ще се появи спадът. Разликата спрямо 'хубава' кутия е че можеш да спечелиш няколко ( 1-2-3 ) децибела в честотите между 100 и 200 херца ( когато говорим за нормална кутия за бас за кола, спрямо цилиндрична със същият обем ). Ако кутията ти има много голяма ширина на бафъла - може разликата в тези няколко децибела да падне до по-ниските честоти. А тези 1-2-3 децибела ако ти се виждат малко - ако имаш нещо което прави 100 децибела при 1ват мощност на входа, и нещо което прави 90 децибела за същата мощност, за да стигне второто 100 децибела трябва да му се подадът 10 и повече вата. Направи си сметката какво ще стане ако говорим за 100 вата мощност, където 3 децибела по-голяма чуствителност ще ти дават същото налягане при 50 вата . Това разбира се е приблизително и в реалноста нещата малко се разминават.
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Прав си.. с по-голям обем и голям басрефлекс сваляш честотата на кутията което "усилва" ниските покрай тази честота, но пък има доста негативи това нещо ( големия обем го оставяме настрана ):
-много дълъг басрефлекс ( при диаметър при който няма да се получава "свистене" )
-неконтролируемо движение на мембраната на говорителя ( въздуха в кутията не оказва достатъчно налягане на мембраната и при по-ниските честоти започва да "хлопа" напред-назад )
-големи групови забавяния ( ниските честоти започват да се забавят при което се получава "размиване" на баса.. не е много преиятно за ухото )
-много дълъг басрефлекс ( при диаметър при който няма да се получава "свистене" )
-неконтролируемо движение на мембраната на говорителя ( въздуха в кутията не оказва достатъчно налягане на мембраната и при по-ниските честоти започва да "хлопа" напред-назад )
-големи групови забавяния ( ниските честоти започват да се забавят при което се получава "размиване" на баса.. не е много преиятно за ухото )
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Dready : след няколко дни ще ми пратят каса за същия говорител.Един приятел ми ги поръчва в Пловдив, цената е 120 лв. като я докарат можем да се видим да я видиш и ако амаш желание да си поръчаш.Между впрочем за този бас кутията е най- добре да е двусекционна( това е проверено), пък и не рискуваш да прецакаш говорителя в малкото пространство с което разполагаш.
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
POLO PAVLETI написа:Dready : след няколко дни ще ми пратят каса за същия говорител.Един приятел ми ги поръчва в Пловдив, цената е 120 лв. като я докарат можем да се видим да я видиш и ако амаш желание да си поръчаш.Между впрочем за този бас кутията е най- добре да е двусекционна( това е проверено), пък и не рискуваш да прецакаш говорителя в малкото пространство с което разполагаш.
Двусекционната кутия се вика бендпасс.. и е по-голяма от затворена и от басрелфекс кутия.. не мисля че на човека ще му свърши работа.
Паралелепипед с размери 330 на 330 на 550мм е 44 литра ( при дебелина на материала 18мм.
Така че не знам... айде довечера на срещата ще говорим

Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта