:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Зареждане на акумулатор???

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 27 яну 2006 19:06


Mar написа:Я да задам и аз един глупав въпрос :oops:
На акумулатора пише Hermetika или нещо подобно и не откривам никакви капачки, има и око.
Да зареждам ли смело?

Ами зареждай ако искаш да ти върти стартера!!! Няма никакви проблеми.
Тока с който се зарежда акумулатора беше упоменат някъде по-горе.

wili98 написа:Зарежда се с ток около 1/10 от капацитета на акуто
т.е. 45 АмперЧаса се зарежда с 4.5 Ампера в продължение на 10-14 часа....

Има и услиен заряд, ама е хабящ за акуто..
Най-добре е с едини специални зарядни, дето следят некакви изменения по тока, и усилват намаляват ама това струва 200 кинта, така че действай смело..




Потребителски аватар
hadves
Мнения: 32
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hadves » Сря 01 фев 2006 20:14


SnowMaster написа:е да питам докато темата не е затворена.колк волта трябва да показва зарядното без да е включено към акумулатора :?:

По 2.4В на клетка т.е 14.4 В без товар.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Сря 01 фев 2006 22:32


SnowMaster написа:
е да питам докато темата не е затворена.колк волта трябва да показва зарядното без да е включено към акумулатора
hadves написа
По 2.4В на клетка т.е 14.4 В без товар.

сведения от друг канал-без товар 16в.Е кое е вярно?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 01 фев 2006 22:44


Все си мисля, че токовете и напреженията при товар са по-важни и определящи Изображение


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Пет 03 фев 2006 12:08


Колеги, зареждането на акумУлатора е много важно за правилната му експлоатация и дълъг живот!!! Различни зарядни тип "направи си сам"(примерно трансформатор+селенов пакет) само скъсяват живота му. Ето схема на качественно зарядно ТУК и ТУК


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 03 фев 2006 16:33


Oткъде я изкопа тази архивна схема? Вече се използват тиристорни/ 2 диода + 2 тиристора; диоден мост и симистор/.Пак са ограничение на зарядното напрежение.
Има и такива с регулиране на тока в първичната страна пак със симистор и управление/ ама за мен не са надеждни/


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 03 фев 2006 18:06


Че в днешно време са малко тия дето въртят поялника (и знаят какво се случва след това) - т'ва ясно. Надали някой ще се наеме да си сглоби зарядно, а и ТНТМ-то умря.
Я по-добре кажете виждал ли е някой някъде да се продават КАЧЕСТВЕНИ зарядни за акумулатор? Имам в предвид с регулиране на тока за зареждане, възможност за цикличност срещу сулфатизиране на електродите в клетките и други такива екстри.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 03 фев 2006 21:55


да си призная аз не съм виждал. Пообиколих доста магазини / и руските/ но такива зарядни не видях никъде. Имаше преди време много здрави руски зарядни и с регулиране на тока и с амперметър и със защита от презаряд, с як трансформатор / не китайска хилка дето грее като реотан/,и бяха с импулсно зареждане,ама вече няма.

И в Метро гледах измислените на Анхел. Като вид най-много ми допадна 1 на Бош / има амперметър, но няма регулировка, продавача и той не беше наясно много-каза ми ,че има ограничение от презареждане/. По мое мнение е импулсно, много е леко възможно е с ограничение на тока в първичната страна и да е с малък трансформатор само за схемата за управление .
Схема няма, а упътването мъгляво. колко е надеждно не знам.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 03 фев 2006 22:54


Ето хубави зарядни, но са в UK и са скъпички.
http://www.tooled-up.com/MicroCategory. ... 6&MCID=501


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 03 фев 2006 23:46


L&R написа:Ето хубави зарядни, но са в UK и са скъпички.

Мда-а-а, инфото наистина е полезно. Thanks!


kris11 написа:да си призная аз не съм виждал. Пообиколих доста магазини / и руските/ но такива зарядни не видях никъде. Имаше преди време много здрави руски зарядни и с регулиране на тока и с амперметър и със защита от презаряд, с як трансформатор / не китайска хилка дето грее като реотан/,и бяха с импулсно зареждане,ама вече няма.
...

Вероятно всичко произтича от факта, че сносен (да не кажа много добър) акумулатор е не повече от 80-100EUR, което за чичко европеец дори с минималната заплата от 2,000EUR/мес. си е направо смешно. Кой ша ти съ занимава със зарядни и други за по 50-100£ (както е видно от иначе полезното info на L&R) при положение, че веднъж на 2-3 години фърля едни 80-100EUR (дет' за нищо ги няма) и забравя случая. Както се казва: к'во да кажем ние с гайдите дето 80-100EUR са ако не половината, то поне една трета от месечното ни възнаграждение (говоря средно статистически). Е, купуваме си нашенските MONBAT и START за по 65-90лв., които не че са лоши, ама всички се молим да не се налага да посещаваме търговеца за евнтуална рекламация (даже имаше интересна тема по случая във форума). Имало (както казваше Слави Трифонов в по-добрите му години) два вида живот: Жизнь и ... Life (лайф). На нас уви ни се е паднал "жизнь". Иначе имаше много хубави зарядни ... навремето ...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 04 фев 2006 13:14


Руснаците сигурно още имат, но няма кой да ги внася. а и пазара с Русия се затвори май съвсем .


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Нед 05 фев 2006 18:10


One написа:Браво за Бош Силвъра. аз досега от никой не бях чул добри отзиви за него - ти си първия :)
а относно доливането с дестилирана вода,- ми и аз така направих онзи ден , но реших все пак да го види човек дето разбира, та отидох при акумулаторджиите, които са след Хюндай в Мусагеница и човека като премери електролита каза , че е много слаб . поизтегли доста вода и сложи готов електролит с по-висока концентрация "за да държал по добре зимата" та така - не прекалявайте с водата - отслабвате елетролита и от там мощта на батерията


Toя голям майстор бил! На акумулатор НИКОГА не се долива електролит, само вода. Електролит се налива само ако стария се излее и клетките се промият. Така че не правете глупости, ще си съсипете акумулаторите.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта