Нафта я,иначе за това ,че е лесно запалим съм съгласен за разлика от обикновенната нафта. Мой приятел работи на летището и си кара печката(дизела) с керосин и нафта. Мисля ,че бъркаш керосина с авиационно гориво(май така се казвашеkav4o написа:Ай стига бе,"керосина бил нафта"...стига сте се излагали![]()
Ако беше нафта,най-малкото-нямаше да се казва "керосин" щеше да си е "нафта"![]()
Работил съм доста с керосин,но не чист...мога да кажа че е леснозапалим в сравнение с дизела,а чистия керосин-там мама си джейс
Гориво и добавките в него
-
G60
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Това е нитрометанSachko написа:Тоя НОС ако съдя по цената му е поредната смешна добавка като тия по бензиностанциите ...
Цената е съвсем нормална за щатите.
Употреба като автомобилно гориво [редактиране]
Нитрометанът се използва за получаване на повече мощност в автомобилни състезания и по-специално при драг рейсинга. Той има много висока скорост на пламъка, което го прави подходящ за бързооборотни двигатели (8,500 – 10,000 оборота в минута), при които остава много малко време за изгаряне на горивото. Нитрометанът съдържа 52% кислород и може да гори при изключително богати смеси. Това е неговото основно предимство пред другите горива, от гледна точка постигане на по-висока мощност. Основния фактор, който ограничава мощността на един двигател е количеството въздух, което постъпва при всеки работен такт. За пълното изгаряне на 1 кг бензин е необходим 14.7 кг въздух, а за 1 кг нитрометан - само 1.7 кг въздух. Това означава че с едно и също количество въздух може да бъде изгорен 8.7 пъти повече нитрометан в сравнение с бензина. Калоричността на бензина е около 44 MJ/kg , а на нитрометана 11.3 MJ/kg. Въпреки това, ако един двигател вместо бензин изгаря нитрометан, неговата мощност ще нарасне 2.3 пъти. Това обаче може да стане само в специално проектирани двигатели, тъй като нитрометанът има много ниско октаново число и силна тенденция към детонации. Специално гориво съдържащо 85% нитрометан и 15% метанол използват драгстерите от клас “Top Fuel”. Такъв драгстер се ускорява от 0 до 500 км/ч за по-малко от 5 секунди, а мощността двигателя е около 8000 к.с. За борба с детонациите в този случай се използват изключително богати горивни смеси - част от горивото служи за охлаждане. Затова от изпускателните тръби на такива драгстери могат да се видят пламъци. При обикновените автомобили нитрометанът може да се добавя към бензина с цел повишаване на мощността. Основното правило е: колкото повече нитрометан - толкова повече мощност. Тук възникват два проблема – нитрометанът почти не се разтваря в бензин и понижава октановото му число. За преодоляване на тези проблеми са разработени специални добавки - нитрометанът е смесен с химикали, които повишават октановото число и увеличават разтворимостта му в бензин. При добавяне на повече от 10% нитрометан трябва да се използват свещи с по-ниско топлинно число. Друго важно изискване е горивната смес винаги да бъде богата (колкото повече нитрометан добавяме – толкова повече гориво трябва да се подава към двигателя). В общи линии, при обикновените автомобили може да се добави до 20-30% нитрометан под формата на специална добавка, без да има опасност от детонации или други повреди по двигателя.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B0%D0%BD
A за самата марка:
Nitrous Oxide Systems (NOS) showed the world how to effectively harness the power of nitrous oxide for automotive use in the 1970's. Since then, NOS has powered more racers than any other brand of nitrous. When you're looking to go fast, rely on NOS to deliver the most power per dollar available. From stock engines to race vehicles, jet skis to trucks, NOS has a kit for you.
Последна промяна от group® на Сря 05 ное 2008 22:22, променено общо 2 пъти.
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Нещо променяте темата
Иначе виж и тук http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... D&start=15
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%F2%E0%ED
Иначе виж и тук http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... D&start=15
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%F2%E0%ED
Откакто взех Голфа, го напълних четири пъти с нормален дизел от Шел, Еко и два пъти от ОМВ, колата си вървеше прилично. Днес реших да я напълня с V-Power + добавка на Лики Моли, за common rail - pump duse мотори, незнам дали си внушавам но определено има разлика, която незнам на какво се дължи - добавката, горивото или съчетанието от двето. Двигателя работи много по-меко - тихо, ускорява доста по-леко с по-малко газ в по-ниски обороти. Интересно ми е да вида какъв разход ще даде..... 
някои пробвал ли е с добавка на POLYTRON
п.п.Добавка за бензин и дизел POLYTRON GDFC е технологично модерна формула,която подобрява ускорението и общото работно деиствие на двигателя.Спомага за спестяване на гориво.При редовна употреба продуктът почиства горивните системи,инжектори,карбуратори и клапанни гнезда.Допринася за по пълно изгаряне и по-добра компресия.Съвместим за всички видове гориво.Значително намалява замърсяването на околната среда.Приложение:за бензинови и дизелови двигатели.
п.п.Добавка за бензин и дизел POLYTRON GDFC е технологично модерна формула,която подобрява ускорението и общото работно деиствие на двигателя.Спомага за спестяване на гориво.При редовна употреба продуктът почиства горивните системи,инжектори,карбуратори и клапанни гнезда.Допринася за по пълно изгаряне и по-добра компресия.Съвместим за всички видове гориво.Значително намалява замърсяването на околната среда.Приложение:за бензинови и дизелови двигатели.
- Vince
- Мнения: 164
- Регистриран на: Сря 17 сеп 2008 21:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Привет колеги!
Дойде време и аз да споделя своя наистина скромен опит с горивата .
Опитното зайче беше VW Passat Combi от 1989година!
Вчера зареди А95 / 19,5литра / от Шел и сипах 0,5 литра Нитрометанол на фирмата Jets. Това гориво е за колички в мащаб 1:5; 1:10 и т.н.,които се задвижват с бензинови двигатели! RC FUEL /MUSCLE PER MODELLISMO/
Съдържанието му е: Methanol 20% + Nitromethane + Lubricant!
От самото начало кола издаде доста странен звък,но определено имаше промяна-много по-лесно и плавно се сменяха предавките /4 бр./ и даваше доста по-добро ускорение!
Цената на добавката е 15лв/литъра,но не ви съветвам да карате с него всекидневната си кола!
Eто и снимки на горивото:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=9025653
Дойде време и аз да споделя своя наистина скромен опит с горивата .
Опитното зайче беше VW Passat Combi от 1989година!
Вчера зареди А95 / 19,5литра / от Шел и сипах 0,5 литра Нитрометанол на фирмата Jets. Това гориво е за колички в мащаб 1:5; 1:10 и т.н.,които се задвижват с бензинови двигатели! RC FUEL /MUSCLE PER MODELLISMO/
Съдържанието му е: Methanol 20% + Nitromethane + Lubricant!
От самото начало кола издаде доста странен звък,но определено имаше промяна-много по-лесно и плавно се сменяха предавките /4 бр./ и даваше доста по-добро ускорение!
Цената на добавката е 15лв/литъра,но не ви съветвам да карате с него всекидневната си кола!
Eто и снимки на горивото:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=9025653
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Както каза Tyan по-горе, най-добрата добавка е хубавото гориво
В момента съм най-доволен от Shell VPower Racing 99+ и на Ромпетрол 98. Иначе аз съм слагал нитрометан и една белгийска добавка ала "октан бустер" и ефект имаше и от двете
Цената е около 30 лева за литър и се разреждаше между 1:10 и 1:20 в зависимост от това какъв ефект искаш да постигнеш. Задължително условие за нитрометана е да се обогати малко колата от към гориво, за да има ефект 
[quote="group®"][img]http://www.tuningracingcars27.com/images/nos%20booster%20d%20octane%20usage%20competition.gif[/img]
Ползвал съм го на поне 4-5 резервоара - няма проблеми.
В US е 10-12 долара. Тук не съм го виждал, но сигурно има аналог.
Уж не е за street използване, но го дават и да чисти дюзи и т.н.[/quote] колега,вместо да сипваш сярна киселина или други "химии" в горката кола,подкарай пак на дядо жигулата и не се тормози с излишни пилотни проекти!!
Ползвал съм го на поне 4-5 резервоара - няма проблеми.
В US е 10-12 долара. Тук не съм го виждал, но сигурно има аналог.
Уж не е за street използване, но го дават и да чисти дюзи и т.н.[/quote] колега,вместо да сипваш сярна киселина или други "химии" в горката кола,подкарай пак на дядо жигулата и не се тормози с излишни пилотни проекти!!
- IvanMan
- джедай

- Мнения: 10447
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
имам малко толуол, ако го сипя в резервоара, ще ми прецака ли нещо, става въпрос за колата от гаража.
Последна промяна от IvanMan на Пон 24 ное 2008 21:59, променено общо 1 път.
-
G60
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта