Здравейте,
Моят VW е GOLf III 1.6i 101 hp AEK, обикновена газова RENZO LANDI.
Пускам тази тема за тези, които имат пълна инжекция и все още се чудят (като мен преди 5 месеца) дали да отделят 1400 лева за газов инжекцион или да РИСКУВАТ само с 500 за обикновена газова. Аз мислих че съм на далавера до последния порой, когато от конденз в капачката на делкото каза мощно ПУФФФФФФФ и ми замина дебитомера (за сведение на компетентните имам кихачка преди него и съм с нови свещи, нови кабели, нова бубина). Е точно моя дебитомер (037 906 461 А) се оказа, че не подлежи на рециклиране, нито се намират от евтините ментаци, а го има само в BOSCH за скромната сума от 408 лева.
Равносметката - за 5 месеца изминати 15000 км от които половината градски (към днешни цени = 1.90 бензин и 1.13 газ):
Разхода на бензин щеше да е 7.2 извън града и 10 в града 2451лв.
[(7.2 х 75 х 1.90) + (10 x 75 x 1.90)]
Обаче!!!!
Разход на газ е 9.2 извън града и 16 в града - да 16 няма грешка!
т.е. 2135.70лв. [(9.2 х 75 х 1.13) + (16 x 75 x 1.13)] и още 408 лв. за изгорелия ми преди 20 дни дебитомер = 2543.70 лв. ИЗНЕНАДАААА!
Ако не бях "икономисал" тези 900 лева от газов инжекцион сега цифрите щяха да са такива:
Очакван разход на газ с газов инжекцион 8.2 извън града и 12 в града
т.е. 1711.95лв. [(8.2 х 75 х 1.13) + (12 x 75 x 1.13)]
Не е небходимо човек да е математик за да направи СЛОЖНАТА сметка след колко време ще прехвърля "икономията" от 900 лева. До тук: 2543.70 - 1711.95 = 831.75 лв.
Отново с риск да разочаровам (но и да предпазя) тези, които отчаяно търсят във форумите постове "оправдаващи" решението им да монтират обикновена газова (точно както постъпих аз преди 5 месеца) ще си позволя да направя няколко извода:
АКО ИМАТЕ VW - ПЪЛЕН ИНЖЕКЦИОН
1. Не си поставяйте обикновена газова уредба
защото
2. Най много за година-две г.и. ще се изплати от икономия
3. Ще си карате колата с видимо намаление на мощността и динамиката
4. Въпрос САМО на време е да гръмне и да се заимате с нов MAF (Mass Air Flow) сензор - а знае ли някой колко пъти ще гърми?
Обикновена газова на GOLf 1.6i 101hp AEK - голяма грешка!
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
С риск да си навлека гнева на специалистите искам да ти кажа, че проблема ти е единствено в "кихачката". Оттук нататък сметки няма да правя.
Казвам ти го като човек, който е крал осем години Пасат В3 с 2Е мотор само на газ с обикновена газова. Така ми е кихал, та чак големия маркуч от скобите ми е изхвърял, барабар с одушниците и стъпковия електромотор, но дебитомер не ми се е налагало да сменям.
Сега карам един Голф 4, АКL мотор, с пластмасовите колектори. И той е с обикновена уредба, сигурно защото когато са му я слагали, ГИ още не е бил изобретен. Той също си киха понякога, но защитите му сработват и проблеми нямам.
Що се отнася до разхода, динамиката и сметката в края на годината ... въпроса е много дискусионен.
Може би защото съм прост човек, за това си падам по простите неща.
Казвам ти го като човек, който е крал осем години Пасат В3 с 2Е мотор само на газ с обикновена газова. Така ми е кихал, та чак големия маркуч от скобите ми е изхвърял, барабар с одушниците и стъпковия електромотор, но дебитомер не ми се е налагало да сменям.
Сега карам един Голф 4, АКL мотор, с пластмасовите колектори. И той е с обикновена уредба, сигурно защото когато са му я слагали, ГИ още не е бил изобретен. Той също си киха понякога, но защитите му сработват и проблеми нямам.
Що се отнася до разхода, динамиката и сметката в края на годината ... въпроса е много дискусионен.
Може би защото съм прост човек, за това си падам по простите неща.
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Преди половин година си сложих Г.И Ланди Ренцо за 1200 лв.
Засега не съжалявам. Проблеми = 0.
Така, че разликата даже не е толкова голяма колкото си написал.
Разликата с разхода на бензин е в рамките на 1/100. Като извънградско ако имаш нерви да караш с 90 съм го свалял и малко под 7/100 ама не работа.
Проблема при АЕК/АФТ май е по-големия всмукателен колектор. При 2Е не е толкова голям.
В момента при тази цена на бензина ... файдата от газта не е голяма ...
От както съм взел колата (вече почти 20 000 км) не съм сменял нито кабели, свещи или д. капачка (един бог знае кога и дали са сменяни). Аз го смятах така, че ако слагам обикновена уредба трябва да си приготвя някой лев и за тия неща.
Само ще каже, че евтиното почти винаги излиза по-скъпо.
Почти винаги когато съм минавал тънко за нещо после съм съжалявал.
Засега не съжалявам. Проблеми = 0.
Така, че разликата даже не е толкова голяма колкото си написал.
Разликата с разхода на бензин е в рамките на 1/100. Като извънградско ако имаш нерви да караш с 90 съм го свалял и малко под 7/100 ама не работа.
Проблема при АЕК/АФТ май е по-големия всмукателен колектор. При 2Е не е толкова голям.
В момента при тази цена на бензина ... файдата от газта не е голяма ...
От както съм взел колата (вече почти 20 000 км) не съм сменял нито кабели, свещи или д. капачка (един бог знае кога и дали са сменяни). Аз го смятах така, че ако слагам обикновена уредба трябва да си приготвя някой лев и за тия неща.
Само ще каже, че евтиното почти винаги излиза по-скъпо.
Почти винаги когато съм минавал тънко за нещо после съм съжалявал.
Прощавай колега pedalchobaba ама немога да се стърпя да не ти отговоря.
Смешно е да се твърди че динамиката с обикновена газова е като на бензин.
Сметките естествено не са точно такива защото цените варират, а и от време на време карам на бензин - но не забравяй че са за 5 месеца. Хайде сметни сам какви ще са цифрите с това темпо на каране "в края на годината".
Чувал съм хора с обикновена газова се оплакват, че "на газ бива ама на бензин пуши, мирише и гори много" - не искам да ги плаша, ама тва са си точно симптомите на сдухан дебитомер. Няма да се очудя ако тази малка ажарийка е много по често срещана, но просто хората още да не са рзбрали кво ги е сполетяло.
Аз карах така 20 дена на газ без да разбера че точно дебитомера е изгорял и нямаше изобщо да го сменя ако не ми се налага често да карам на бензин.
Смешно е да се твърди че динамиката с обикновена газова е като на бензин.
Сметките естествено не са точно такива защото цените варират, а и от време на време карам на бензин - но не забравяй че са за 5 месеца. Хайде сметни сам какви ще са цифрите с това темпо на каране "в края на годината".
Чувал съм хора с обикновена газова се оплакват, че "на газ бива ама на бензин пуши, мирише и гори много" - не искам да ги плаша, ама тва са си точно симптомите на сдухан дебитомер. Няма да се очудя ако тази малка ажарийка е много по често срещана, но просто хората още да не са рзбрали кво ги е сполетяло.
Аз карах така 20 дена на газ без да разбера че точно дебитомера е изгорял и нямаше изобщо да го сменя ако не ми се налага често да карам на бензин.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не искам да влизам в излишни полемики, още повече лично аз нямам опит с автомобил с ГИ, но съм убеден, че колкото е по-сложно, толкова повече предпоставки за проблеми се създават.
Казвам го като човек, правоспособен водач от 1980 година. Първата ми кола беше един бръмбър 1300. Какво да ти кажа - карбуратора е една чаша с два жигльора. Не случайно мотото на този автомобил е "винаги върви и винаги напред". Него го карах безпроблемно 14 години. Сигурно този, който го е купил нов е умрял преди 30. След това имах два буса, един "краставица" и един Т3. После имах една Джета 2, с дебелите брони. На нея за първи път сложих АГУ. Самичък. Гледах как са монтирани на другите коли и си го направих сам. Без компромиси. След като я размазах, прехвърлих ГУ на Пасата. Понаучих се да си я регулирам сам. Както казах сега джиткам с един Голф, но като гледам и на него ще му правя преработки, защото ключа за обръщане от бензин на газ не винаги сработва. Мисля да си го направя "manual", така или иначе тази кола си я карам само аз. Като ми остане време ще му преработя и ел. инсталацията, защото така са я циганьосали италианците, та ме е срам да си отворя капака.
Не казвай, че е смешно да се твърди, че динамиката между газ и бензин не подлежи на сравнение. При регулирането на газ толеранса е много по голям, отколкото на бензин. Можеш да я направиш да върви много, но за сметка на разхода. Както и обратното. Та компромисното решение съм го постигнал с около 1/100 разлика. Между другото живея в Лозенец и карането ми е предимно в задръстванията. Дали колата ще ми харчи днес 12 или утре 14 на сто, почти е без значение.
Не ме разбирай погрешно. Мнението си за обикновената газова го изказах на базата на това, че когато нещо е направено както трябва, не може категорично да се твърди, че ще създава проблеми. Обратното важи и за ГИ.
Между другото дъщеря ми кара новия бръмбър, AQY. С намерение съм на него да му сложа ГИ и тогава ще имам поглед върху тези системи.
Не ми обръщай внимание. Аз просто споделям.
Казвам го като човек, правоспособен водач от 1980 година. Първата ми кола беше един бръмбър 1300. Какво да ти кажа - карбуратора е една чаша с два жигльора. Не случайно мотото на този автомобил е "винаги върви и винаги напред". Него го карах безпроблемно 14 години. Сигурно този, който го е купил нов е умрял преди 30. След това имах два буса, един "краставица" и един Т3. После имах една Джета 2, с дебелите брони. На нея за първи път сложих АГУ. Самичък. Гледах как са монтирани на другите коли и си го направих сам. Без компромиси. След като я размазах, прехвърлих ГУ на Пасата. Понаучих се да си я регулирам сам. Както казах сега джиткам с един Голф, но като гледам и на него ще му правя преработки, защото ключа за обръщане от бензин на газ не винаги сработва. Мисля да си го направя "manual", така или иначе тази кола си я карам само аз. Като ми остане време ще му преработя и ел. инсталацията, защото така са я циганьосали италианците, та ме е срам да си отворя капака.
Не казвай, че е смешно да се твърди, че динамиката между газ и бензин не подлежи на сравнение. При регулирането на газ толеранса е много по голям, отколкото на бензин. Можеш да я направиш да върви много, но за сметка на разхода. Както и обратното. Та компромисното решение съм го постигнал с около 1/100 разлика. Между другото живея в Лозенец и карането ми е предимно в задръстванията. Дали колата ще ми харчи днес 12 или утре 14 на сто, почти е без значение.
Не ме разбирай погрешно. Мнението си за обикновената газова го изказах на базата на това, че когато нещо е направено както трябва, не може категорично да се твърди, че ще създава проблеми. Обратното важи и за ГИ.
Между другото дъщеря ми кара новия бръмбър, AQY. С намерение съм на него да му сложа ГИ и тогава ще имам поглед върху тези системи.
Не ми обръщай внимание. Аз просто споделям.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
pakumba написа:ако си мислиш, че с ГИ не може да каже пат се бъркаш.
е тука колко неподготвен се изказа-не знам дали се сещаш изобщо! вероятноста да гръмне е равна на вероятноста да гръмне на бензин-ти се сещай колко е голяма.
pedalchobaba, ГИ не е сложен. даже таман напротив. гениално просто нещо е. и затова работи безпроблемно с по новите инжекционни системи.
разликата е в това, че ГИ угажда изцяло на заводската електроника на колата, а ГУ-я шунтира изцяло. което е неприемливо откъдето и да го погледнеш.
газта е компромис-така е. но с ГИ компромиса е в пъти по малък и главата не те боли изобщо, докато с обикновената трябва да избираш-дали на газ ще карам или на бензин.
при ГИ нямаш тая дилема...

-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
......
Здравейте, сега карам един пасат Б4 с АЕК мотор и ГИ, сложих го още като я купих. Много съм доволен, само че на моето каране май харчи повечко на газ отколкото на бенз, защото увеличихме времето на впръскване на газовите дюзи. Та по темата колега danny72 много съжалявам за този инцидент и да добавя АЕК, AFT AKL са много капризни мотори, по добре не си правете скъпи експерименти, това не е 2Е-той е издръжлив на изродщини и максималния му момент е в доста по ниски обороти от 1,6 литровият. АЕК върви добре само с ГИ.
Успех на всички.
Успех на всички.
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- V_i_T
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
- Автомобил: Golf 2 GTI
- Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Струва ли си или не си струва слагането на ГИ? В моя случай, например, с Г2 90 година - преди една година ама нямаше никакъв смисъл да си слагам ГИ - тя колата ми струва към 2 хилки и кусур, та да дам още 1500 отгоре ли?
Точно преди година сложих обикновено газово LOVATO - до ден днешен(да почукам на дърво) ама АБСОЛЮТНО никакъв проблем не ми е направило, въпреки че почти нон-стоп я карам на газ. Нито гърми, нито проблем с гасненето, нито с оборотите! Пак казвам, че може би съм късметлия, но ....... фактите са си факти. За мощността - наистина си е малко по-тромова, но ..... със 112 к.с. на бензин, на газ е накъде 85 к.с. - което пак никак не е малко.
Не тръгвам да споря с някого, само казвам как стоят нещата при мен.
P.S. Безспорно ГИ-то си е намного по-добре, но ......... и парите са му добри.
Точно преди година сложих обикновено газово LOVATO - до ден днешен(да почукам на дърво) ама АБСОЛЮТНО никакъв проблем не ми е направило, въпреки че почти нон-стоп я карам на газ. Нито гърми, нито проблем с гасненето, нито с оборотите! Пак казвам, че може би съм късметлия, но ....... фактите са си факти. За мощността - наистина си е малко по-тромова, но ..... със 112 к.с. на бензин, на газ е накъде 85 к.с. - което пак никак не е малко.
Не тръгвам да споря с някого, само казвам как стоят нещата при мен.
P.S. Безспорно ГИ-то си е намного по-добре, но ......... и парите са му добри.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта